اجتماعی

هزینه ۵۶۰ میلیاردی دارو و تجهیزات کرونا در ۹۹/کاهش ۲۹ درصدی ارزبری ۴ کالای اساسی

کاهش ارزیابی کلی داروها و تجهیزات پزشکی گواهی بر افزایش تولید این محصولات در کشور است. این موضوع سالهاست به عنوان حامی تولید داخلی مورد توجه قرار گرفته است.

به گزارش سرگرمی برای همه: لازم به ذکر است که طبق اعلام سازمان غذا و دارو ، در سال 1397 مبلغ تخصیص یافته برای داروها و تجهیزات پزشکی بالغ بر 3.7 میلیارد دلار بوده است که سازمان غذا و دارو با کاهش زیرساخت های تولید و افزایش سهم تولید ، پس انداز کرده است. دارو ، تجهیزات پزشکی. این رقم در سال 1398 تا سه میلیارد دلار بوده است. بر این اساس ، در سال 1998 ، به دلیل اهداف تعیین شده – جدی گرفتن تولید ، تقاضای ارزی برای داروها و تجهیزات پزشکی داوطلبانه تقریباً 600 میلیون دلار کاهش یافت.

در همان زمان ، به گفته دکتر محمدرضا شانه ساز ، رئیس سازمان غذا و دارو ، 3 میلیارد دلار در سال 1398 به عنوان ارز برای دارو و تجهیزات پزشکی اختصاص داده شد و در سال 1399 این رقم برای دارو و پزشکی 2.5 میلیارد دلار بود. تجهیزات. اعلام وصول:

بر این اساس ، بر اساس گزارشی که سازمان غذا و دارو منتشر کرده است ، یکی از اقدامات انجام شده توسط این سازمان ، کاهش هزینه کل داروها و تجهیزات پزشکی از جمله نیم ارز با تخفیف است که نشان دهنده افزایش تولید داخلی است. ؛ در سال 1397 ، مبلغ تخصیص یافته به داروها و تجهیزات پزشکی 4.7 میلیارد دلار و در سال 1398 3.4 میلیارد دلار بوده است. سپس ، در سال 1399 ، با وجود تحمیل بار ارزی حدود 560 میلیون دلاری برای تأمین داروهای مورد استفاده در کرونا ، تأمین ارز مورد نیاز در این منطقه در همان سطح 3.4 میلیارد دلار ثابت ماند.

لازم به ذکر است که ارزش گذاری اقلام مانند سالهای گذشته ، بدون ارز مورد نیاز برای مدیریت اقلام کرونا ، کمتر از 2.84 میلیارد دلار است.

کاهش 29 درصدی در رتبه بندی 4 محصول اساسی بهداشت

این سisesال مطرح می شود: این پس اندازهای ارزی در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی چه پیامدهایی دارد؟ برخی از نتایج مربوط به این مشکل آمار تجزیه و تحلیل را می توانید در زیر مشاهده کنید.

– کاهش ارزیابی پودر شیر در متابولیسم کالاهای وارداتی شامل داروها ، تجهیزات پزشکی و تجهیزات ، افزودنیهای دارویی ساخته شده در سال 1399 29 درصد بوده است. در همین حال ، افزایش 10 درصدی سهم مواد اولیه مورد نیاز برای تولید در مدت مشابه مطابق با اجرای سیاست های کلان برای حمایت از اجرای دستورات وزیر بهداشت و تولید داخلی است.

هزینه 560 میلیارد دلار داروهای کروناویروس: تجهیزات

لازم به ذکر است که در سال 1399 ، حداقل 560 میلیون دلار برای تامین تجهیزات پزشکی و دارویی مورد نیاز برای مبارزه با بیماری عروق بیماری کرونا قلب هزینه شد. به عبارت دیگر ، کاهش 2.84 میلیارد دلار مصرف ارز در صورتی محقق می شد که کاهش ارزش ناشی از بیماری های ایسکمیک قلب طبق برنامه ریزی اجباری صورت نگرفته باشد.

کاهش 21 درصدی واردات برخی محصولات بهداشتی در سال 1399 نسبت به سال 1397

– افزایش ریالی سهم بازار بازار تولید 92 درصد کاهش واردات در سال 1399 در سال 1399 در سال 1397 نسبت به سال 1397 در مقایسه با داروهای عمومی ، تجهیزات پزشکی ، افزودنی ها ، شیرخشک و داروهای طبیعی و سنتی و کاهش ارز سایر دستاوردها . میدان

سازمان غذا و دارو در گزارش خود تأکید می کند که آمارهای مستند در سیستم رسمی بورس اوراق بهادار (کدال) موفقیت وزارت بهداشت در اجرای سیاست های حمایتی از تولید داخلی و رونق اقتصادی را تأیید می کند. این زمینه.

افزایش 76 درصدی مجوزهای تولید محصولات بهداشتی در سال 1399

– افزایش 76 درصدی مجوزهای کالاهای تولیدی 13 محصول در سال 1399 ، نسبت به سال 1397 ، در مقایسه با 41 درصد از پروانه های صادر شده برای محصولات غذایی مشابه تحت کنترل داروهای پزشکی در زمینه محصولات بهداشتی صادر شده است. در ارزیابی پزشکی و تجهیزات پزشکی کاهش یافته است. همانطور که انتظار می رفت ، در پایان اعتبار مجوزهای کالاهای وارداتی ذکر شده ، شاهد کاهش بیشتر تعداد آن مجوزها خواهیم بود.

افزایش اصالت محصولات بهداشتی وارداتی

افزایش قابل ملاحظه ای در شناسایی و قرار دادن برچسب های اصالت بر همه محصولات وارداتی و بهداشتی در قالب سیستم حقوقی TTAC توسط سازمان غذا و دارو برای کنترل اجزای زنجیره تامین در برابر قاچاق و غیرقانونی. تقلب

در عین حال ، یکی دیگر از نتایج اجرای عملی رهنمودهای مقام معظم رهبری در مورد محوریت سیاست حمایت از تولید ، تغییر موجودی واقعی دیجیتالی بازار دارویی کشور به نفع تولیدکنندگان داخلی است. به عبارت دیگر ، طی سالهای 1397-1398 ، سهم ریالی بازار واردات دارو از 25٪ به کمتر از نصف یعنی 12٪ رسیده و ارزش سهم ریالی تولید از 75٪ به 88٪ رسیده است. در همین حال ، سهم دیجیتالی واردات از 5 به 3 درصد و سهم دیجیتالی تولید از 95 به 97 درصد افزایش یافت.

انتهای پیام: