اجتماعی

درمان ناباروری، گرفتار هزارتوی هزینه‌ها/شعارهای زیبا غول کاهش جمعیت را نمی‌کشد

سرگرمی برای همه / مرکزی کودک یک هدیه است ، چراغ خانه ، بهانه ای برای بقای یک سقف امیدوارانه ساخته شده ، آراسته ، تزئین شده و بزرگ شده ، حتی اگر دور از دسترس خانواده باشد ، گاهی اوقات اتاق های رویایی که قرار نبود بودن. در دور ، برای تربیت فرزند در زیر این طبقه اضافه شده است ، اما تحقق این آرزوی معمول برای برخی از خانواده ها چندان معمول نیست ، گاهی اوقات پایه های امید به بچه دار شدن متزلزل می شود ؛ این امید را بدهید ، اما .. .

اما از آنجا که ناتوانی برخی از والدین برای بچه دار شدن ، صرف نظر از دلایل جسمی ، یک بیماری شایع در جامعه نیست (به این معنی که فقط درصدی از مردم به آن مبتلا هستند) ، درمان این مشکل نیز وجود دارد. نمی توان در هر مرکز درمانی به دنبال درمان این ناتوانی بود. این مرکز پزشکی خاص خود و درمان های خاص تر و داروها را نیاز دارد ، به هر حال ، هزینه های درمان این ناتوانی هزینه درمان بیماری ها را نیز پوشش می دهد. که معمولاً در طول زندگی رخ می دهد. ، قابل مقایسه نیست.

این هزینه ها گاهی اوقات درد عدم توانایی برای بچه دار شدن را برای زوجینی که در آرزوی داشتن والدین هستند قبل از این که مجبور شوند با والدین از طریق دارو و درمان کنار بیایند ، تشدید می کند. آنها خانواده ای شاد و این فشار دردناک داشتند. وقتی خانواده از متوسط ​​توان مالی کمتر از متوسط ​​برخوردار باشد ، تحریک کننده تر می شود.

این س unsال ناموفق توسط مدیر مرکز درمان ناباروری در دانشگاه ایها ایهاد در استان مرکزی تأیید می شود که روزانه با تعدادی از این خانواده ها سروکار دارد.

محمد طالبی با اشاره به هزینه درمان ناباروری ، چه برای بیماران و چه برای مراکز درمانی ، با تأکید بر اینکه یکی از مهمترین دغدغه های مرکز درمان ناباروری ایها احد دانشگاه ، مسائل مالی است ، به سرگرمی برای همه گفت. “علیرغم تمایل زیاد بیماران برای استفاده از خدمات پزشکی برای حل مشکل ناباروری ، که آنها را از این طریق نگران می کند ، و گاهی اوقات روند درمان ارجاعی را کند یا حتی متوقف می کند ،” آنها را از بین می برد و البته ، روند درمان کادر پزشکی منابع مالی پایین خانواده در مقابل هزینه های بالای درمان.

وی افزود که وی این مشکل را بسیار جدی دانست.

وی گفت گاهی ناتوانی بیماران در کنار آمدن با این فشارهای مالی ، تأثیر فقر آنها به حدی است که کارکنان مرکز ، کادر درمانی را به شدت تحت تأثیر قرار می دهد. آنها رنج برده اند ، ما بارها دیده ایم که مردم سعی کرده اند طلای خود را بفروشند تا هزینه درمان را پرداخت کنند ، که قطعاً دشوار است ، تماشای چنین صحنه هایی ناراحت کننده است.

طالبی یکی از دلایل هزینه های بالای درمان ناباروری را عدم پوشش بیمه ای آن درمان عنوان کرد و گفت: برخی بیمه های اضافی این هزینه ها را پوشش می دهد ، اما در هر صورت بسیاری بیمه اضافی ندارند. طبقه کارگر اکثریت افرادی را که به این مرکز می آیند تشکیل می دهند و عموماً بیمه اضافی ندارند ، پوشش دادن چنین هزینه های سنگینی برای آنها بسیار خسته کننده است به دلیل درآمد کم کارکنان.

وی با بیان اینکه البته شرکت های بیمه می توانند با راه اندازی سازوکار مناسب این هزینه ها را تامین کنند ، افزود: خرید دارو یکی از ملزومات روند درمان است و بخش قابل توجهی از هزینه های درمان را شامل می شود. اگر فردی بتواند داروی مورد نظر خود را پیدا کند ، باید پول زیادی را برای تأمین آن بپردازد ، به عنوان مثال ، ساختن چند آمپول تا دو میلیون درام هزینه دارد و دوره درمان ممکن است به سه آمپول نیاز داشته باشد که بر اساس آن بیمار فقط باید 6 میلیون درام خرج کند تا آمپول تهیه کند ، که قطعاً برای اکثر خانواده ها کار ساده ای نیست.

رئیس مرکز درمان ناباروری دانشگاه ایها ایهاد استان مرکزی هزینه درمان ناباروری شامل ویزیت ، سونوگرافی ، آزمایشگاه ، دارو و در نهایت جراحی را برشمرد و افزود: کند

او توضیح داد. بازدید از این مرکز و معاینه سونوگرافی بر اساس تعرفه های دولتی انجام می شود. در حقیقت ، مردم برای بازدید از دفتر باید 108 هزار درام بپردازند ، اما در این مرکز با حفظ تمام الزامات و کیفیت ، تنها 25 هزار درام برای بازدید دریافت می کنید و هزینه آزمایش یک سوم هزینه است. دریافت آزمایشگاه های خصوصی این که آیا تجهیزات ، نیروی کار یا امکانات موجود بسیار تخصصی هستند ، دریافت تعرفه های مدرن و حرفه ای و دولتی در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه این مرکز خدمات بسیار خوبی را در بخش جراحی به بیماران ارائه می دهد ، افزود: شرایطی ایجاد شده است که بیماران می توانند 8 میلیون تومان تومان کرز الحسنه برای تأمین هزینه جراحی های مورد نیاز برای درمان دریافت کنند. در واقع از نقدینگی جهاد دانشگاهی برای بازپرداخت این وام استفاده می شود. این مرکز خدمات پزشکی خود را بصورت قسمتی از بیمار دریافت می کند. این اقدامات تنها برای حمایت مالی از مشتریان و جلوگیری از تأخیر در درمان انجام می شود.

“متأسفانه ، برخی از مشتریان ، با وجود در دسترس بودن این خدمات و امکانات ، نمی توانند هزینه درمان را بپردازند. این س showsال نشان می دهد که برخی از افرادی که نیاز به استفاده از خدمات درمان ناباروری دارند ، متأسفانه توان پرداخت وام را ندارند. “البته از کمکهای مالی برای حمایت از آنها در این مرکز استفاده شد.

وی گفت که کل فرایند درمان به طور متوسط ​​15 میلیون درام هزینه دارد که حدود 50 درصد آن به صورت بخشی دریافت می شود. 50٪ دیگر واقعاً در مرکز نیست ، بخش اصلی مربوط به هزینه ها است. که مرکز نمی تواند وارد کند و داشته باشد.

وی با اشاره به تمایل مرکز درمان ناباروری ایها ایهاد دانشگاه برای راه اندازی داروخانه ای برای تسهیل و تسریع در عرضه دارو به بیماران ، گفت: مرکز دانشگاه پزشکی مجوز راه اندازی داروخانه را دریافت کرده است تا بتوانیم داروهای تخصصی مورد نیاز بیماران را تأمین کنیم و بار درمان را که بر دوش آنها است ، به ویژه در شرایط اقتصادی کنونی کاهش دهیم.

طالبی تأکید کرد که مشکل در حوزه پزشکی محدود به هزینه نیست ، اما دسترسی به آن موضوع دیگری است که باید به آن توجه شود. او گفت. آسان ترش کن.

رئیس مرکز درمان ناباروری در دانشگاه ایها ایهاد استان مرکزی اظهار داشت: برای جلوگیری از چنین ضررهای مالی به بیماران ، این مرکز این سوزن ها را می سازد و با هزینه بسیار کمی در اختیار بیماران قرار می دهد. البته اگر داروخانه در این مجموعه فعالتر شود ، این روند کاهش قیمت را می توان به تمام داروهای درمان ناباروری تسری داد.

طالبی با تاکید بر اینکه این مرکز به دنبال منافع مالی در ایجاد داروخانه نیست ، گفت: “آنها به خوبی نمی دانند و برای خرید قلم دارو باید در سطح شهر سفر کنند تا دارویی را که به دنبال آن هستند با قیمت بسیار بالایی پیدا کنند.

او گفت. در واقع ، توجیه اقتصادی ندارد ، اما برای کمک به بیماران اجرا شد.

طالبی با اشاره به چند برابر شدن هزینه مواد اولیه آزمایشگاهی برای درمان ناباروری در این مرکز ، افزود: از امروز ، اما تعرفه ها نیست. تغییر نکرده است ، و با وجود همه این اظهارنظرها ، ما سعی می کنیم هزینه خدمات را بر اساس تعرفه های دولتی پرداخت کنیم ، اما هیچ پشتیبانی مالی برای این مرکز وجود ندارد.

رئیس مرکز درمان ناباروری دانشگاه ایها ایهاد استان مرکزی با اشاره به حمایت سراسری از متقاضیان درمان ناباروری ، گفت: اگر حمایت متمرکز باشد ، بیمار به راحتی می تواند به دنبال درمان باشد. “به عنوان مثال ، در برخی مصوبات مجلس آمده بود که 85 درصد هزینه های درمان ناباروری تامین می شود ، اما پس از اعلام اینکه این قطعنامه محدود به پرداخت تعرفه های دولتی است ، دریافت چنین پاسخی نشان می دهد که متأسفانه مصوبات اجرا می شوند. .در مرحله نظرات رای گیری می شود و در نهایت این قطعنامه 85٪ به مرحله اجرا نمی رسد.

او اضافه کرد. “ما دریافتیم که این صندوق در منطقه نمایندگی ندارد ، این مورد عملاً به نفع بیماران استان نیست ، بنابراین لازم است حداقل زیرساخت های لازم برای ارائه چنین حمایتی ایجاد شود. قبل از اعلام عمومی آن ، اما متأسفانه فرآیندها دارای مشکلاتی هستند – فوری ، که باعث می شود مرکز – بیمار ناامید شود.

طالبی با اشاره به استفاده از کمک های دولتی توسط مراکز درمانی خصوصی ، گفت: عدم وجود مکانیزم مناسب برای توزیع منابع مالی را نشان می دهد ، و اگر این روند ادامه یابد ، در زمینه درمان ناباروری رشد نخواهد شد و ما فقط شعارهایی را می شنویم که با شعارها کار نمی کنند.

انتهای پیام: