اجتماعی

تولد نوزاد سالم؛ مهم‌ترین اصل درمان ناباروری

مدیر مرکز درمان ناباروری ابن سینا با تاکید بر اینکه نگاه و نظر اصلی این مرکز درمانی تولد فرزند سالم در زمان بارداری زوج های نابارور است، گفت: اما باید به مدت 9 ماه تحت نظارت دقیق باشد

دکتر علی صادقی تبار در گفت وگو با سرگرمی برای همه. با تاکید بر لزوم توجه به سلامت مادر و جنین در دوران بارداری و بعد از آن و توجه به این مهم در همایش «نگاهی جامع به ناباروری». از تشخیص تا تولد فرزند سالم.» «متاسفانه در قانون جوانان جمعیت برای جلوگیری از سقط جنین عمدی مشکلاتی مشاهده شده است و پزشکان از آن دوری کرده اند. برخی مشاوره های غربالگری که منجر به این می شود که خدای ناکرده در سال های آینده شاهد افزایش میانگین زاد و ولد کودکان معلول باشیم.

وی با اشاره به اینکه اگرچه قوانین صحیحی برای برخورد با قانون گذاری جمعیت جوانان وجود دارد، تصریح کرد. به ندرت پیش می آید که برخی از پزشکان یا مراکز درمانی با تجویز غربالگری های بی دلیل خانواده را به دردسر بیندازند و حتی در مواردی باعث ختم بارداری شده باشند. مادران، اما به هیچ وجه نباید به دلیل رفتار بد چند نفر، دریافت خدمات غربالگری را برای جامعه سخت کنیم. در قانون جوانان جمعیت مواردی مشاهده شده است که با وجود توصیه صحیح پزشک ممکن است مرتکب اشتباهی از سوی بیمار شود و در این موارد حتی پزشک را مقصر دانست.

وی تاکید کرد. در کنگره، «نگاهی جامع از ناباروری. از تشخیص تا تولد فرزند سالم البته موضوع ما غربالگری نیست و این غربالگری توسط وزارت بهداشت، سازمان نظام پزشکی و سایر ارگان های مرتبط تعیین می شود و جامعه پزشکی نیز شاخص های آن را دنبال می کند. منطق ما این است که زنان مبتلا به ناباروری باید از شروع درمان تا تولد فرزند سالم تحت نظر باشند. اما طبیعی است که برای این مادران انجام غربالگری تحت نظر او و در شرایط خاص ضروری است تا مادر نگران نباشد و نگران نباشد و تصمیمات اشتباهی نگیرد.

او افزود: ما معتقدیم که پس از شروع بارداری به دنبال درمان ناباروری، مادر را نباید رها کرد، بلکه به مدت 9 ماه از نزدیک تحت نظر بود. مرکز درمان ناباروری ابن سینا با اختصاص یکی از هشت کلینیک تخصصی خود با عنوان «کلینیک سلامت مادر و جنین» موفق به افزایش شاخص سلامت مادران باردار شده است. تجربه ثابت کرده است که استفاده از داروهای ضد بارداری در این کلینیک های تخصصی باعث می شود که مادر در دوران بارداری عوارض کمتری داشته باشد و در نهایت فرزندی سالم به دنیا بیاورد. این مشکل باعث شده است که میزان نوزادان نارس در بین مادرانی که درمان ناباروری خود را در کلینیک ابن سینا انجام داده اند بسیار پایین باشد. در صورتی که این آمار در جوامع بیشتر از این است.

او افزود: در بین مادران باردار، گروهی از مادران با مشکلات سقط مکرر در بارداری وجود دارند و زمانی که این افراد تحت مراقبت و درمان مرکز ما قرار می گیرند، با خطر کمتری برای سقط جنین و زایمان زودرس مواجه می شوند. دیدگاه و نظر اصلی ما تولد فرزند سالم است در حالی که زوج های نابارور باردار می شوند.

به گزارش سرگرمی برای همه، باید گفت که کنگره «نگاهی جامع به ناباروری. از تشخیص تا تولد فرزند سالم» از امروز 23 دی تا جمعه 25 آذرماه سال جاری در مرکز همایش های دانشگاه شهید بهشتی با موضوعات سقط مضاعف، جراحی ناباروری، عدم موفقیت کاشت مضاعف، چالش های سنی و ناباروری. پاسخ ضعیف تخمدان و غیره برگزار خواهد شد.

انتهای پیام