فرهنگ و هنر

هرچه جلوتر می‌رویم سریال‌هایمان غم‌انگیزتر می‌شوند

عزت الله مروان گفت: دلیل اصلی ضعف کمدی در سالهای اخیر محدودیت ها است. “شوخ طبعی خنده دار است. “محدودیت های طنز و کمدی به ما اجازه نمی دهد که فیلمنامه های کمدی داشته باشیم یا اگر هم داشته باشیم از سانسور و سانسور نویسندگان و کارگردانان ناراحت می شویم.”

این بازیگر سینما ، تئاتر و تلویزیون که در یک سریال درام خانگی مانند “ترمیم” و “هیولا” بازی کرده بود ، درباره وضعیت فعلی کمدی تلویزیونی به سرگرمی برای همه گفت. “اکنون اوضاع به گونه ای است که مقابله با طنز سخت است.” هرچه بیشتر از آن عبور کنیم ، سریال ما غم انگیز تر می شود ، زیرا نگاهی که باید به شوخ طبعی داشته باشیم به یک فاجعه تبدیل می شود. سیاست گذاران فرهنگی باید بستری را برای کسانی که می توانند در ژانر کمدی کار کنند ، فراهم کنند.

وی افزود: “طنز و کمدی باید یک بستر باز برای اتفاقاتی داشته باشد که شما را بخنداند و خوشحال باشید. این چیزی است که ما در فیلمنامه یا کارگردانی نداریم.” محدودیت هایی نیز برای بازیگر وجود دارد. ما باید به این محدودیت پایان دهیم و به هنرمندان اجازه دهیم آنچه امروز جامعه را لازم دارد انجام دهند و جامعه باید بخندد. طنز به تعدادی زندگی ، شخصیت ها و رویدادها نیاز دارد. “وضعیت فعلی ما مملو از اضطراب و ترس است و ممکن است کسانی که این کار را انجام می دهند خود نگران نباشند.”

در آینه پسر ازنول الله مهرآوران

بازیگر سریالهای “کارشناسی” و “کارشناسی ارشد” با تأکید بر اینکه آثار طنزآمیز تأثیر زیادی در تغییر روحیه افراد دارد. “طنز خوب تاثیری 100٪ در خلق و خوی افراد دارد که تعجب آور هنر است.” این می تواند در نگاه مردم و خوشبختی افراد مؤثر باشد. تأثیر یک اثر هنری بسیار بیشتر از موعظه و نوشتن است. باید درک کنیم که مردم باید در سطوح مختلف مسئولیت فرهنگی بخندند. امروز به همان اندازه که می توانیم افراد بیشتری را خوشحال کنیم ، می توانیم تأثیر آن شادی را در زندگی ، کار و روابط اجتماعی مشاهده کنیم.

مهرآوران که کمدی «کمدی پدر» را در برنامه پنج سیما پخش می کند ، توضیح داد که چرا این سریال زیاد دیده نشده است. تصویربرداری مجموعه تلویزیونی “پسر پدر” در روزهای گذشته به پایان رسید. مشکل این است که شبکه دارای پنج بیننده اختصاصی است. اگر همین مورد در شبکه های دیگر پخش می شد ، توجه بیشتری می کرد. با این حال ، بسیاری از بینندگان این سریال را دیده اند ، حالا خواه آن را دوست دارند یا نه. اما این یک اتفاق همیشگی برای ما و شبکه بود ، زیرا اولین سریال بود که از کانال پنجم پخش شد.

انتهای پیام