عمومی

نیازمند بازتعریف رسانه و خبرنگاری، همه با هم را به همه با من تقلیل ندهیم

روزنامه نگاران ما می دانند که روزنامه نگاری مستلزم دسترسی آزاد به منابع ، آزادی انتشار و جریان آزاد اطلاعات است. روزنامه نگاری فقط یک گزارش ساده در مورد رویدادهای ساده نیست. روزنامه نگار باید بتواند آنچه را که در چشم مردم پنهان است ، آنچه در حیاط ها و زیرزمین ها اتفاق می افتد ، فاش کند. روزنامه نگار باید بتواند یک ایده را به یک کلمه تبدیل کرده و آن را بیان کند. اگر او نتواند این کار را انجام دهد ، روزنامه نگاری نکرده است. اگر خداوند در قرآن کریم به قلم قسم می خورد ، قلم یکی از بزرگترین نعمت های الهی محسوب می شود ، یکی از دلایلی است که قلم نزدیک است ، غایب حاضر است ، پنهان آشکار می شود و فکر است: در نوشتار.

افسوس ، در دنیای امروز تلاشهای زیادی برای حذف قلم از ویژگیهای واقعی و فعلی آن وجود دارد ، آنها می خواهند حقیقت را پنهان کنند ، ذهن را مبهم کنند ، زبانهای چشایی را محدود کنند ، این چالشی است که بسیاری از روزنامه نگاران با آن روبرو هستند. ما نیز از صبح تا شب با آن مبارزه می کنیم. گروهی معتقدند اصل آزادی که علت جمهوری است به این نظام و انقلاب متصل است ، آنها به دنبال تمدنی هستند که نیازی به آزادی و جمهوری ندارد. بنابراین ، ما با تأسف می بینیم که آزادی در کشور ما روز به روز زنده می شود ، زیرا حق رای مردم محدود می شود. حیف است که در کشور ما تعداد کمی از صندلی ها و مقامات دغدغه آزادی را دارند ، حتی آزادی دیگر یک زبان نیست ، چه برسد به نگرانی. بسیاری از مردان نیز نه درد آزادی دارند و نه درک آزادی و نه آزادی را نیاز طبیعی مردم می دانند. آنها آزادی های بسیاری را نفی می کنند زیرا ، صادقانه بگویم ، به آنها نیازی نیست. آنها به شیوه دیگری از زندگی عادت کرده اند. وقتی احساس عدم نیاز به چیزی بتدریج از بین می رود ، نگرانی از وجود یا عدم آن از بین می رود. ب. آزادی ارتباط مستقیمی با توزیع قدرت دارد. مردم نمی خواهند شریک قدرت باشند. پت آزادی نتیجه آگاهی و شفافیت است و پیامد شفافیت مسئولیت و تعهد پاسخگویی است. آنها نمی خواهند پاسخگو باشند زیرا مسئولیتی ندارند. بنابراین طبیعی است که چنین مقاماتی ایده حفاظت از خود را داشته باشند و آن را حفاظت از آزادی و فضای مجازی بنامند. و چه آزار و اذیت بزرگی برای افتخار سخنرانی دارند. مردم حق دارند نگران باشند ، زیرا در پست این مقامات آنها کوچکترین دغدغه ای را برای حفاظت از آزادی ندیدند ، اما همانطور که شما می خواهید ، آنها قلم و قلب شکسته را به ارث برده اند. همچنان که محکوم مانده اید ، چند نفر از این مقامات کمترین نگرانی را در مورد بستن روزنامه یا دستگیری روزنامه نگار ابراز کرده اند؟

از پیامبر اکرم (ص) نقل شده است که فرمود: من نمی خواهم همه چیز را سیاه ببینم ، اما امروز کشور عزیزمان مملو از هرج و مرج و درماندگی در سطوح مختلف و وسیع است. چند چیز از دست رفته و چند نفر ناتوان مانده اند؟ رفاه امری عادی است و فقر ، نابرابری ، بی عدالتی ، تبعیض ، فساد و فساد بیداد می کند. از صبح تا شب چقدر تریبون مشغول بوده است ، دستور داده ، نهی کرده ، “همه با هم” را به “همه با من” تبدیل کرده ، میلیون ها ملت را از حق تعیین سرنوشت ، از جمله فقرا محروم کرده است … آنها گوش نمی دهند. بنابراین ، آنها استدلال نمی کنند. داستان کرونا – پیش بینی های غلط و اطلاعات غلط ، اخبار ناپسند ، اطلاعات گمراه کننده ، نقص ها و تاخیرهای واکسن ملی و خارجی – هزاران زندگی قابل پیشگیری در حال حاضر نمونه هایی از این فاجعه بسیار غم انگیز است. بدیهی است که جای توصیه خردمند خالی است. بوذرجمهر و امیرکبیر کجا هستند؟ این بدن مبتلا به درمان نیاز دارد ، دیدن راه حل و شنیدن و پرسیدن سوالات مناسب و ارائه راه حل. عزیز ، وقت آن است که روزنامه نگاران عزیز ما س responsibleالی مسئولانه بپرسند ، از مردم خود بپرسند دغدغه مردم چیست ، ابهام افکار عمومی ، نگرانی های کشور ، مسئولان را به مسئولیت ، مسئولیت ، بهترین راه برای رسیدگی به امور مردم است ، البته پیش شرط آن. تفسیر مجدد و اصول اخلاق حرفه ای است. در غیر این صورت ، تا زمانی که از یک سو ، بسیاری از مقامات کشور LM ها را شاخ تبلیغاتی نمی دانند و از سوی دیگر ، سران رسانه های بزرگ آن را به عنوان یک شرکت تجاری سیاست یا اقتصاد تلقی می کنند یا فراموش نمی کنند برای بازجویی از LMs question به جای مصاحبه ، به دنبال پاسخ باشید. برای اینکه مردم دیپلمات شوند ، با اصولگرایان مذاکره کنند ، اصل آزادی مطبوعات ، روح LM ها از LM ها حذف شده است ، روزنامه نگار از پرسیدن سوالات م ،ثر ، انتشار حقیقت جلوگیری می کند. خاطرات روز روزنامه نگار یک رویا باقی خواهد ماند.

در آستانه ماه محرم حسینی ، برای تک تک شما خبرنگاران محترم وطن ، من مسئول انتقال پیام زینب برای انتقال دقیق پیام آزادی ، عزت ، عزت و مراقبت هستم. و اخلاق درود بر شما رحمت خدا بر شما باد.