اجتماعی

نگرانی ها از موج هشتم کرونا در ژاپن

یک مقام بهداشتی ژاپن هشدار داده است که احتمالاً از اواسط ژانویه (حدود یک هفته دیگر) رکوردهای جدید و بی سابقه ای از ابتلا و مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا در این کشور ثبت خواهد شد.

به گزارش سرگرمی برای همه، پروفسور تاتدا کازوهیرو از دانشگاه توهو که یکی از اعضای شورای مشورتی دولت ژاپن در مورد ویروس کرونا است، پیش‌بینی کرد: کاهش پس از اواسط ژانویه.امسال) به شدت افزایش خواهد یافت و احتمالاً از رکوردهای قبلی پیشی خواهد گرفت.

او افزود: این احتمال وجود دارد که تعداد مبتلایان روزانه به کووید-19 در کل کشور به پیش بینی های قبلی دولت یعنی 450 هزار نفر برسد. این تعداد بسیار بیشتر از حداکثر تعداد مبتلایان روزانه در ژاپن در طول موج هفتم ویروس کرونا در تابستان گذشته است.

تاتدا گفت: با توجه به افزایش تعداد مبتلایان به کرونا، ضریب اشغال تخت‌های بیمارستانی در بیمارستان‌های دانشگاهی وی از جمله تخت‌های مورد استفاده بیماران بدحال در حال افزایش است.

به گزارش «ان اچ کی»، این مقام بهداشتی ژاپن نیز هشدار داد. اگر شیوع ویروس کرونا کنترل نشود، با توجه به ظرفیت بیمارستان‌ها ممکن است افراد بیشتری فوت کنند. این استاد دانشگاه همچنین از مردم خواست خود را برای این وضعیت آماده کرده و اقدامات اساسی را برای مقابله با شیوع ویروس کرونا حفظ کنند.

آمارهای رسمی حاکی از آن است که از ابتدای شیوع ویروس کرونا در ژاپن، تعداد کل مبتلایان به این بیماری در روز جمعه از مرز 30 میلیون نفر گذشت و وزارت بهداشت روز گذشته (شنبه) اعلام کرد که در آمار روز جمعه 456 نفر بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند. ابتلا به کرونا را تایید کرده است و این رقم بالاترین رقم روزانه از آغاز این همه گیری در این کشور است.

ژاپن در حال حاضر با موج هشتم شیوع کووید-19 دست و پنجه نرم می کند و آمارهای ثبت شده در روزهای اخیر همچنان رو به افزایش است و تشدید این روند در روزهای نخست سال جدید، نگرانی مسئولان را افزایش داده است. و کادر پزشکی

روزنامه «ژاپن تودی» نیز گزارش داده است که حدود 25 درصد از جمعیت ژاپن به کووید-19 مبتلا شده اند.

در همین حال، به گفته موسسه ملی بیماری های عفونی ژاپن، نگرانی فزاینده ای در مورد گسترش بسترهای جدید آمیکرون در این کشور وجود دارد، زیرا بستر آمیکرون XBB.1.5 که به سرعت در ایالات متحده گسترش یافته است، در ژاپن نیز مشاهده شده است.

انتهای پیام