اجتماعی

نگرانی از دید و بازدیدهای عید قربان در استان گلستان

سرگرمی برای همه / گلستان شرایط ویژه ایجاد شده توسط ویروس تاج در ایران و سراسر جهان بر اجرای مراسم مذهبی تأثیر گذاشته است. عید قربان یکی از کوچکترین تعطیلات مسلمانان است که در این روز توسط شیعیان و سنی ها جشن گرفته می شود.

مردم ترکمن استان گلستان همه ساله این سالگرد را با تخم مرغ مخصوص جشن می گیرند ، این روزها آداب و رسوم خاصی را حفظ می کنند ، سنت هایی مانند “قربان شور” ، “کارگون”. خانواده ها قبل از عید خرید خانه ، شیرینی ، آجیل و میوه ای را برای سفره عید برای تهیه میزبانی از بستگان و دوستان خود خریداری می کنند.

طی یک ماه گذشته ، گلستان دوباره از اوج بیماری Covid 19 رنج می برد که هم اکنون در وضعیت قرمز کرونا قرار دارد. رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان روز یکشنبه در جلسه ستاد مرکزی پیشگیری و کنترل استان اعلام کرد شیوع بیماری عروق بیماری کرونا در منطقه هنوز رو به رشد است.

نگرانی از افزایش مداوم تعداد بیماران ، افزایش تعداد بستری در بیمارستان و افزایش مرگ و میر ناشی از این بیماری باعث شده است که اعضای ستاد پیشگیری و کنترل کورونا باعث شوند که نماز ادی را در مساجد و مساجد منع کنند. مسئله دیگر نگرانی بازدیدهای عید قربان ، به ویژه به مناطق ترکمنستان گلستان است که فقط خود آنها می توانند مورد توجه قرار گیرند.

امام جمعه گنبد کاووش در این رابطه می گوید: “ما از مردم می خواهیم بازدیدهای عید قربان را به دلیل شرایط ویژه امسال فسخ کنند.

حجت‌الاسلام محمود ترابی اظهار داشت. ما نباید کاری انجام دهیم که باعث شود سوال هوشمندانه ، ناب ، اسرارآمیز ادویل ، هدیه گونه ، باعث فداکاری و از بین رفتن جان عزیزانمان شود.

او گفت. وی گفت: “در حال حاضر ، پاداش نظارت بر مراقبت های بهداشتی را دارد.”

امام جمعه اهل سنت گنبد کاووس می گوید: “طبق توصیه مقامات بهداشت ، برای جلوگیری از تجمع ، باید مراسم عید قربان را در سال جاری محدود کنیم.” ما می خواهیم مردم کمتر بازدید نکنند یا کمتر کار کنند. بازدیدها ممکن است تا عید به تعویق بیفتد.

روحانی عبدالباسط نوری زاد ذکر کرد. مردم می توانند این کار را با تبریک عید به یکدیگر با استفاده از تلفن و پیامک تبریک بگویند.

دانشمندان اهل سنت استان گلستان در بیانیه مشترک اعلام کردند. شکستن زنجیره “ویروس کرونا” مستلزم عزم جامعه است ، در آستانه عید قربان ، به منظور جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس تاج در منطقه ، لازم است تا مردم برای جمع آوری و برگزاری مراسم های عید استفاده کنند. از فداکاری ها و بازدیدها خودداری کنید.

در این پیام آمده است: “پیام های دریافت شده از سوی مقامات بهداشت نشان می دهد که متأسفانه بیماری قلبی عروقی در کشور در حال رشد است و همه ما موظف هستیم از سلامت و عموم مردم محافظت کنیم. بنابراین لازم است دستورالعمل های بهداشتی را به طور کامل رعایت کنید. فضای دلسوزی و همراهی باید افزایش یابد ، و مردم باید با کارکنان خود کاملاً همکاری کنند و با جدیت بر علیه این ویروس مبارزه کنند.

انتهای پیام: