فرهنگ و هنر

نگرانی از شرایط زندگی هنرمندان در دوره کرونا



مدیر کل خانه موسیقی با تأکید بر اهمیت لمس شرایط زندگی نوازندگان در بحران کنونی در کشور ، مدیرکل خانه موسیقی از مسئولان خواست تا به این موضوع رسیدگی کرده و از این هنرمندان حمایت کنند.

به گزارش سرگرمی برای همه ، حمیدرضا نوربخش که به نهضت Observer پیوسته بود ، همچنین قول داده است که این روزها 1900 هنرمند عضو خانه موسیقی را ترغیب کند تا به این جنبش بپیوندند و آثار هنری را به مردم در قرنطینه در خانه بپیوندند.

برای بهبود سلامت روان جامعه ، کمپین “ناظر” در اوایل ماه آوریل آغاز به کار کرد و جمعی از هنرمندان اعلام کردند که حداکثر تا 100 روز آینده برای تولید آثار هنری در مدت اقامت خود شرکت می کنند.

نوربخش با اشاره به برنامه تلویزیونی “بیایید به خانه برویم” ، گفت: “همه ما در جامعه هنری هستیم و مردم را دوست داریم و همراهی می کنیم. وقتی مشکلی پیش آمد ، ما باید به آن کمک کنیم که مقابله کند.” جامعه هنری همیشه نشان داده است که در همه مناطق با مردم است و قلبش به سمت مردم و کشور می رود. اکنون ما باید برای غلبه بر این بحران جهانی کمک کنیم.

وی همچنین گفت که از اعضای خانه موسیقی خواسته است که برای سرگرمی مردم در این شرایط ، آثاری بنویسند و امیدوار است که مردم در این خانه شرکت کنند و در خانه بمانند.

در پایان سخنان خود ، مدیر خانه موسیقی درباره وضعیت معیشت فعلی هنرمندان صحبت کرد و گفت: “شرایط فعلی نه تنها برای همه مردم بلکه برای جامعه هنری دشوار است.” فعالیت های موسیقی مانند کنسرت و آموزش که منبع درآمد مردم منطقه است اکنون بسته شده است. هنرمندان موسیقی منطقه ای در روزهای آخر سال شرایط بدی را پشت سر گذاشتند. من از دولت و مسئولان می خواهم که از این بخش پشتیبانی کنند تا هنرمندان بتوانند در کنار مردم خونگرم باشند و برای آنها آثاری خلق کنند.

در طول برنامه با قاسم رفعتی نیز تماس گرفته شد و از آنها خواسته شد كه این روزها حتی بدون ابزار ابداع یك یا دو اثر برای افراد در خانه ایجاد كنند.

رفعتی ادامه داد: از خدا می خواهم که به کارکنان بیمارستان سلامتی و پاداش دهد.

این نظارت با گسترش کوروی ویروس در کشور آغاز شد و جمعی از هنرمندان از اقصی نقاط زندگی اعلام کردند که برای افرادی که مشمول قرنطینه منزل هستند و نسبت به coronavirus احتیاط دارند ، آثار هنری را ایجاد و منتشر می کنند. انستیتوی هنرمندان کهنه کار حامی این جنبش است. تاکنون امضاهای 500 هنرمند در زمینه های سینما ، تئاتر ، موسیقی و هنرهای زیبا برای پیوستن به نهضت Observer جمع آوری شده است.

در روزهای اخیر برنامه “بیایید به خانه برویم” دقایقی از آنتن آن را به این اسکن اختصاص داده است و با علی نصیریان ، ایرج راد ، داود گنجی ، مجید مظفری ، پرویز پورحسینی و دیگران گفتگو کرده است.

انتهای پیام


کلیه محتوای این سایت توسط سامانه جامع و هوشمند بررسی و درج خودکار اخبار، اقدام به انتشار خبر می نماید، به همین دلیل مسوولیت این مقاله بر عهده مراجع اصلی بوده و سرگرمی برای همه هیچ مسوولیتی در قبال نوشته های سایت ندارد.