اجتماعی

نوسازی و تجهیز ناوگان اتوبوسرانی و مترو از برنامه های شهرداری در حوزه محیط زیست

شهردار تهران گفت. “تعمیر و تجهیز ناوگان مترو اتوبوس ها” از مهمترین برنامه های شهرداری در زمینه محیط زیست است.

به گزارش سرگرمی برای همه ، پیروز حناچی در مراسم افتتاحیه رویداد کلیماتون که به روشی مجازی برگزار شد ، گفت. وی افزود: اگرچه سطح هشدار دهنده آلودگی محیط زیست تاكنون اجتماعی اقتصادی بوده است ، اما از منظر جهانی ، این مشكل به آرامی به زندگی مردم راه پیدا كرده است.

وی ادامه داد که در قرن گذشته توسعه بی رویه شهرها در جهان مشکلات زیست محیطی بسیاری ایجاد کرده است. ازدحام بیش از حد ظرفیت های اکولوژیکی در شهرها ، انتشار آلاینده های مختلف زیست محیطی مانند هوا ، آب ، خاک و سر و صدا ، مشکل پسماندها ، به ویژه ضایعات پلاستیکی ، انتشار گازهای گلخانه ای گرم شدن کره زمین ، بیشترین تأثیر را بر پایداری زندگی شهری داشته اند.

وی یکی از مهمترین م componentsلفه های شهرهای مسکونی را برای رفع مشکل تاب آوری در برابر تغییرات آب و هوایی و افزایش ظرفیت سازگاری شهرها با این پدیده دانست. وی افزود: این مسئله در تهران به وضوح قابل مشاهده است. ظهور جزایر گرما در کلانشهرها به دلیل همین مشکلات است.

شهردار تهران ادامه داد. “قابل ذکر است که کشور ما به دلیل قرار گرفتن در منطقه خشک کشور ، مدتهاست که در زمینه مقاومت در برابر شرایط آب و هوایی تجربیات خوبی داشته است. در دهه 500 همیشه کمبود آب بوده است. ” این مورد در مورد بیستون ذکر شد ، این یک معضل تاریخی در این کشور بود ، اجداد ما روش های خلاقانه ای برای بیرون آمدن از این مشکل ایجاد کردند. در واقع می توان گفت که شهرهای باستانی ایران عملکردی کاملاً دوستدار محیط زیست داشته اند.

حناچی کشاورزی و آب و هوای مناسب آب و هوا و همچنین استفاده از قنات های مناسب آب و هوا ، مزارع بادی ، زیرزمین ها و معماری را برای بیان توجه ویژه اجداد ما به انطباق با ویژگی های ایرانی معرفی کرد و افزود: “شهرهای باستانی ایران عملکرد اکولوژیکی مقاوم دارند.” آنها تعالیم پس از اسلام داشتند و این تأثیرات را تقویت می کردند و فضای جدیدی را ایجاد می کردند. در طول هزاره های موجودیت خود ، معماری ایرانی نگاه هوشمندانه ای به طبیعت منطقه و فراتر از آن داشته است ، که ما آن را معماری دوره می شناسیم ، که این سازگاری را کاملاً نشان می دهد.

وی با بیان اینکه طی قرن گذشته این دیدگاه نادیده گرفته شد ، “امروز شهر تهران در بیشتر پایتخت های ایران با مشکلات مختلف زیست محیطی روبرو است ، افزود: “همه آنچه در قرن گذشته در تهران اتفاق افتاد منجر به تشکیل پایتختی پرجمعیت شد.” و غلظت افزایش یافته است ، به طوری که اکنون شهر تهران در مرکز پایتختی به مساحت 16000 کیلومتر مربع با مساحت 700 کیلومتر مربع واقع شده است.

او تاکید کرد. وی افزود: تنوع خودروها ، افزایش مصرف سوخت های فسیلی در ساخت و سازها ، حمل و نقل ، صنعت ، انتشار گازهای گلخانه ای ، آلودگی هوا و رشد جزایر گرمایی در این شهر منجر به گرم شدن پایتخت شده و در نتیجه این مسئله بیشتر می شود. بنابراین توجه به موضوع کاهش انتشار گازهای گلخانه ای و سازگاری با شرایط پیش رو یک ضرورت اجتناب ناپذیر است ، ما باید در این مسیر حرکت کنیم.

حناچی در بخش دیگری از سخنان خود در ابتدای Climaton 2020 گفت که در حال حاضر در 19 کشور در سراسر جهان ، بیماری کووید یک چالش جدی است و تغییرات آب و هوایی چالش بزرگتری برای جهان است. این دیگر زندگی کل جامعه بشری را تهدید نمی کند ، اما به دلیل تأثیر تدریجی طولانی مدت آن در مقایسه با شروع سریع بیماری های قلبی عروقی ، هنوز عواقب آن توسط سیاست گذاران ، مردم نادیده گرفته می شود و این غفلت می تواند بقای انسان در زمین را مختل کند. تاثیر می گذارد:

شهردار تهران ذوب شدن یخ ، بالا آمدن سطح دریا ، طوفان های ویرانگر ، سیل ، خشکسالی و آتش سوزی را نشانه هایی از واکنش به تغییرات طبیعی آب و هوا عنوان کرد. هنگام انتقال بیماری ویروسی از این اپیدمی ، که باید کاملاً درک شود. یعنی همه ما در یک سیستم بهم پیوسته زندگی می کنیم ، انتشار گازهای گلخانه ای ، آلاینده ها ، از بین رفتن تنوع زیستی و در واقع ، هرگونه اقدامات مخرب بر روی طبیعت و می تواند زندگی جمعی گسترده تری از مردم را تحت تأثیر قرار دهد. کرونا به همه ما نشان داد که در کشتی هستیم.

وی گفت: هدف اصلی رویداد بین المللی کلیماتون توانایی سیاست توسعه شهری در مقابله با تغییرات آب و هوا از طریق استفاده از ایده های نوآورانه ، خلاقانه و عملی از اقشار مختلف جامعه ، به ویژه نسل جوان کشور است. و عملیات محلی را ارائه دهید. زیرا مقابله و مقابله با تأثیرات تغییرات آب و هوایی مستلزم اقدامات جامعه است که معمول است اما در نقاط مختلف جهان مسئولیت های مختلفی دارد.

شهردار تهران ابراز امیدواری کرد که “کلیماتون تهران 2020” ، به عنوان یک برنامه شهری ، با حضور همه ذینفعان ، روش روشنی از ایده ها و تفکر گروهی ، تعامل و اقدام مشترک ایجاد فرصت برای شهرهای محلی و محلی و حل چالش های زیست محیطی برای می توان شهرهای مقاوم تری را به نسل بعدی این کشور مرزی ، کودکان ، تغییر نگرش ، ایجاد دیدگاه جدید در مورد شهرها ارائه داد. در واقع ، ما باید یک شهر بهتر را به نسل های آینده منتقل کنیم.

وی در مورد اقدامات انجام شده توسط شهرداری تهران برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای گفت: استخراج این گازها و تبدیل آنها به انرژی یکی از پروژه هایی است که در زمینه پسماند دنبال می کنیم. » استفاده از انرژی جدید و جایگزینی ، توسعه فضای سبز ، که تأثیر زیادی در کاهش گازهای گلخانه ای و آلودگی هوا دارد ، مدرنیزاسیون سیستم های حمل و نقل عمومی ، برنامه ریزی کاربری اراضی ، آموزش شهروندان از شهرهای هوشمند ، که یکی از برنامه های اصلی دوره است. به لطف شرایط تاج ، بهبود دسترسی شهروندان به اطلاعات ، رعایت اصول شفافیت و دموکراسی ، با سرعت بیشتری پیگیری می شود ، زیرا ضمانت های اجرایی یکی از مهمترین اقدامات شهرداری در این زمینه است.

شهردار تهران با اشاره به اینکه تلاش ویژه ای برای حل مشکل اتومبیل های برقی در طبقات مختلف انجام شده است ، گفت: استفاده از اسکوتر ، موتورهای الکتریکی سنگین و همچنین مدرن سازی اتوبوس ها ، ناوگان مترو و تجهیزات مجدد مهمترین برنامه است. شهرداری تهران در زمینه محیط زیست است.

وی در ادامه گفت: ما نمی توانیم شهرهای خود را با تقلید ناآگاهانه از الگوهای غیربومی توسعه ، عدم توجه به ویژگی های طبیعی خود ، توسعه بی رویه بیش از پتانسیل اکولوژیکی منطقه ، اتلاف منابع طبیعی و محیط زیست حفظ کنیم. بسیاری از مفاهیم همانطور که اشاره کردم ، این در تاریخ سنت ما وجود دارد ، امروز به عنوان یک روش جدید دنبال می شود. در واقع ، ما باید مشکلات خود را با به روزرسانی دیدگاه های خود حل کنیم.

انتهای پیام: