اجتماعی

نوروزی: مهریه باید به صورت نقد در همان ابتدای عقد دریافت شود

نایب رئیس کمیته حقوقی و قضایی مجلس با اشاره به بازنگری در طرح مهریه در کمیته مربوطه خود ، تأکید کرد. “در این برنامه ، تأكید ما این است كه مهریه را به صورت نقدی در ابتدای قرارداد دریافت كنیم ، و تقاضای آن را بپردازیم ؛ در این صورت ، زندان دیگری را حذف كنید كه كلاً برداشته شود.

حسن نوروزی در گفت وگو با سرگرمی برای همه ، با اشاره به تصمیمات اخیر کمیسیون قضایی مجلس در مورد برنامه مهریه گفت: “ما تا آخرین لحظه در کمیته حقوقی-قضایی پارلمان ، که بودجه 1400 را اصلاح کرد ، روی آن برنامه کار می کردیم. کار بر روی این پروژه یکی از اولین اقدامات کمیسیون در سال آینده خواهد بود.

او اضافه کرد. “ما معتقدیم که مهریه معامله خصوصی بین دو طرف است.” قصد ما در این برنامه این است که مهریه در همان ابتدای قرارداد به صورت نقدی دریافت شود ، اما فقط در صورت تمایل هر دو طرف برای ساخت سکه جهیزیه. “و با تقاضا ، زندان دیگری را بدست آورید و بطور كلی در این پرونده خارج شود ، و سوال این است كه دولت اسلامی و دادگاهها در این ماجرا دخیل نیستند ، یعنی معنای دیگری دارد!

نایب رئیس کمیته حقوقی – قضایی مجلس نام برد. “اول از همه ، این اراده ماست که مهریه در همان ابتدا نقدی پرداخت شود ، اما اگر از هر دو طرف وصیت نامه وجود داشته باشد ، مهریه به صورت یک سکه بر روی آن باشد. در این حالت ، آنها باید ضمانت نامه های ویژه را در نظر بگیرند و سایر موارد ممنوع است.

وی در پایان افزود: “ما قصد داریم اطمینان حاصل کنیم که جهیزیه ، که نوعی هدیه است ، برای جوانان و سیستم چالشی ایجاد نمی کند.

انتهای پیام: