استان ها

نوبرگ‌هایی در دفتر ارادت به حضرت ثامن(ع)

سرگرمی برای همه / خراسان رضوی: روزا سلیمان نوری ، رئیس خراسان رئیس هیئت مدیره انجمن توسعه گردشگری چارباغ خراسان ، در پستی با عنوان “روزنامه های جدید در دفتر هدیه دادن به حضرت ثامن (ع)” از دور به موضوع زیارت حضرت ثامن (ع) پرداخته است.

در این یادداشت آمده است:

داستان آخرین روزهای ماه اوس کتابی قدیمی است با توسی مشهد. داستانی که بیش از 1200 سال پس از دفن حضرت ثامن (ع) در داخل باغ حمید بن قحطبه در باغ حمید بن قحطبه آغاز شد ، نه تنها قدیمی نیست ، بلکه هر روز نیز جدیدتر می شود.

داستانی که از دوران پس از عباسی دورترین گوشه های جامعه اسلامی با سفر شیعیان به صورت واگن هایی آغاز می شود که می خواهند از مقبره با شکوه ترین خلیفه عباسی بازدید کنند ، اما با قصد دیدار غیرمعمول ترین امام شیعه. براساس آب و هوا یک روزنامه دیگر بر اساس شرایط وحشی به کتاب اضافه می شود.

در آن زمان ، سادات علوی در منطقه نوغان سناباد ، در نزدیکی مقبره حضرت ثامن (ع) زندگی می کرد ، یک گنبد ، بارگاهی برای هزار و ناپدید شدن تدریجی آرامگاه اهارون الرشید ساخت. تیمور ، پسر توس ، و با ساختن برج شاه طهماسب و قلعه برای محافظت از مقبره مونورا از ساکنانش ، شهر مشهد و ایجاد خیابانها و کاروانهای زیادی در آنجا ، ساخت حیاط عباسیان (انقلاب) ناداس طلای آن را به شهر مشهد تبدیل کرد. خلق صحنه هایی از قاجار (ازت) ، پهلوی (ایوان موزه امام خمینی) و … تنها صفحات این کتاب است که داستان متراکمی از عشق و دلبستگی حضرت سامت (ع) است.

کتابی که البته صفحات مهم دیگری نیز دارد ، مانند پیاده روی زائران از وطن خود به حرم حضرت ثامن (ع) ، عزاداری پرشور همسایگان به صورت زنجیرهای بزرگ و کوچک و … و مراسم روزه داری صبح و عصر. ، عزاداری ویژه برای زنان نوگان و انتقال نمادین جسد هزاره ثامن (ع) از مسجد این منطقه باستانی ، که مشهور است توسط حضرت خود وی یا به دستور او به حرم مطهر ساخته شده است ، برای ایجاد ایستگاه های پذیرایی از زائران ، برای توزیع غذای ویژه و بالقوه به عنوان دو غذای سنتی مشهد ، خطبه های خواندن خطبه ها ، شام غریبان ، تمرکز بر خدای حرم حضرت ثامن (ع) ، انجام مراسم عزاداری نمادین بارگاه مامون ، وداع حضرت ثامن با اباصیلات هروی و …

صفحاتی که البته شرایط خاص کشور و بلایی است که کرونا تا به امروز مداوا کرده است ، حداقل در صفحات این کتاب در سال 1399 ، با صفحات جدید نوشته شده جایگزین شده است. مقالاتی مانند زیارت از راه دور ، کارمندان و ایجاد کارمندان و یا آرانی و ایجاد :::::::::::::::::::::::::::::::

“استادان ناب” جدیدی که بدون شک علاوه بر افزایش ثروت کتاب ، شیفتگی شیعیان و حضرت ثامن (ع) علاقه مند ، بلکه در شرایط فعلی ایران و جهان نیز مبتنی بر سلامتی انسان برای ابراز عشق بیشتر در آینده و ابراز ، نه فداکاری لحظه ای. و گذرا ، و علاوه بر این ، خدای ناکرده ، گسترش بحران سوزاندن خانه کرونا بهتر و بیشتر مورد قبول حضرت سامت (ع) قرار خواهد گرفت. بنابراین ، سعی کنیم که حضرتش را با حقیقت ، قلب و کردار محبت کنیم ، نه فقط با زبان.

انتهای پیام: