اجتماعی

نقش ترکیبات مغزی در مهارت‌های زبانی کودکان

سرگرمی برای همه / خراسان رضوی متخصصان مغز و اعصاب دریافته اند که ترکیب مواد مغزی در هنگام تولد با سطح مهارت های زبانی کودکان در سن پنج سالگی مرتبط است.

به گزارش مدیکال اکسپرس ، نوزادان اطلاعات را از رحم در مورد محیط ، بزرگسالان اطراف خود جذب می کنند و به محض تولد ، نحوه برقراری ارتباط از طریق گریه ، صدا ، خنده و سایر اشکال گفتار کودک را می آموزند. مهارت های زبانی ذاتی کودک با او متولد می شود ، این که محیط او چقدر بر تربیت او تأثیر می گذارد: تربیت.

به دنبال ردپای ده ها کودک بالای پنج سال ، محقق دانشگاه بوستون ساختار مغز کودک و توانایی یادگیری زبان در سنین پایین و نقش محیط در مغز و رشد زبان آنها را از نزدیک مطالعه کرده است. و

تحقیقات جدید نشان می دهد که شیوه های سازمانی مغز می تواند زمینه ای برای توانایی کودک در یادگیری زبان در سال اول زندگی باشد. این مسیرها به عنوان ماده سفید شناخته می شوند که به عنوان پیوند بین میلیاردها سلول عصبی که بافت مغز را تشکیل می دهند ، به نام ماده خاکستری عمل می کند. این به ما اجازه می دهد تا سیگنال ها و همه وظایف و عملکردهای مختلف مورد نیاز برای انجام کلیه فرایندهای بیولوژیکی را مبادله کنیم.

رایج ترین استعاره این است که “بزرگراه” مسیرهای ماده سفید ، مناطق ماده خاکستری “اهداف” هستند. هرچه افراد بیشتر یک کار را انجام دهند ، مانند یادگیری یک زبان جدید ، مسیرهای ناحیه ای از مغز که وظیفه آن را بر عهده دارد محکم تر شده و به اطلاعات اجازه می دهد تا در بزرگراه های ماده سفید به طور مثرتری جریان یابند. به گزارش ook uk ، آخرین شواهد نشان می دهد که ماده سفید در دو سال اول زندگی به سرعت توسعه می یابد.

“دانشمندان مدتهاست می دانند که علاوه بر تکامل ماده سفید ، محیط نیز نقش مهمی در توسعه مهارت های زبانی افراد دارد ، اما طبیعت یا تربیت بر ترکیب ماده سفید غالب است. نحوه یادگیری ارتباط طولانی است. راه دور اوک انگلیس گفت: “شک”

Uck uk و همکارانش به دنبال پاسخ به برخی س questionsالات خاص بودند. تا چه اندازه استعداد ژنتیکی مغز در رشد از دوران کودکی دخیل است؟ آیا مغز همزمان با زبان توسعه می یابد؟ آیا محیط منجر به توسعه هر دو می شود؟ یا اساساً مهارت های زبانی همان چیزی است که مردم از ابتدا تمایل به انجام آن دارند؟

در این مطالعه ، نادین گاب ، محقق برجسته در بیمارستان Zook و بوستون ملاقات کرد ، با 40 خانواده نوزادان برای عکسبرداری از مغز نوزاد با تصویربرداری رزونانس مغناطیسی (MRI) ملاقات کرد تا اولین داده ها را در مورد تکامل ماده سفید ارائه دهد. خودتان را جمع کنید. این مشکل بود زیرا کودکان باید کاملاً در خواب بودند تا بتوانند با استفاده از MRI ​​فعالیت و ساختار مغز خود را به وضوح مشاهده کنند.

اوک می گوید: “این یک فرایند بسیار سرگرم کننده بود ، صبر و پشتکار زیادی لازم بود.” او گفت: “اسکن MRI با صدای بلند می تواند برای یک نوزاد در خواب بسیار مخرب باشد.” تعداد کمی از محققان در جهان از این روش استفاده می کنند زیرا MRI خود سابقه پر سر و صدایی دارد و این واقعیت که کودکان به سرعت خوابیده اند برای دستیابی به این موفقیت بسیار مفید است.

این اولین بار است که دانشمندان از MRI ​​برای مطالعه ارتباط بین ساختار مغز و رشد زبان از دوران نوزادی تا رشد مدرسه ای و در طول رشد استفاده می کنند.

یکی از مهمترین مسیرهای ماده سفید که محققان در MRI از آن استفاده کرده اند “فیبر روده” نام دارد که دو قسمت مغز مسئول تولید و ادراک زبان را به هم متصل می کند. با استفاده از MRI ​​، محققان با مطالعه چگونگی گردش آب در بافت ، تشکیل ماده سفید را با نشان دادن چگالی مسیر اندازه گیری کردند.

پنج سال پس از آزمایش اولیه ، زوک و همکارانش مجدداً با کودکان و خانواده های خود ملاقات کردند تا مهارت های زبانی در حال رشد هر کودک را ارزیابی کنند. ارزیابی های آنها واژگان هر کودک ، توانایی تشخیص صداها در کلمات فردی و توانایی ترکیب صداهای فردی برای درک یک کلمه ساختار یافته را مورد آزمایش قرار داد.

آنها دریافتند که کودکان با علائم ماده سفید بیشتر پنج سال بعد مهارت های زبانی بهتری دارند ، و این نشان می دهد که مهارت های ارتباطی ممکن است بیشتر با ساختار حساس مغز مرتبط باشد ، اما uck uk می گوید این تنها قسمت اول این پازل است: خیلی سخت است.

او توضیح می دهد: “تفاوت های فردی در ماده سفید که ما در دوران کودکی دیدیم ممکن است به دلیل ترکیبی از ژنتیک و محیط کودک باشد ، اما جالب است فکر کنیم که چه عواملی در کودکان با تشکیل ماده سفید کارآمدتر ایجاد می شود.”

اگرچه یافته های آنها نشان می دهد که زبان مبتنی بر دوران کودکی است ، اما بر این اساس است که تجربه مستمر و زبانی بیشتر برای حمایت از رشد نهایی کودک ایجاد می شود.

او اضافه می کند: “در سال اول زندگی یک کودک ، فرصتی واقعی برای یادگیری بیشتر در مورد زبان محیط وجود دارد و کودکان را برای موفقیت بلند مدت آماده می کند.”

Ook uk و همکاران تحقیقاتی وی قصد دارند رابطه بین محیط یادگیری زبان و اجزای ژنتیکی را مطالعه کنند. هدف آنها کمک به والدین مراقب نامه برای شناسایی عوامل خطرساز کلیدی برای رشد زبان کودکان خردسال و تعیین راهکارهایی برای تقویت مهارتهای ارتباطی نوزادان در مراحل اولیه زندگی است.

این یافته ها در مجله Developmental Cognitive Neuroscience منتشر شده است.

اخر روز