علمی و پزشکی

نخستین کهکشانها مشت شان را برای جیمز وب باز می کنند

این هفته، تیم عملیاتی جیمز وب چراغ سبز را برای راه اندازی ابزارهای NIRCam، NIRISS و NIRSpec نشان داد و هفت حالت از 17 حالت را برای عملکرد کامل تلسکوپ فضایی جیمز وب آماده کرد.

NIRCam یک ابزار تلسکوپ فضایی جیمز وب است که دو عملکرد اصلی دارد. این دستگاه به عنوان یک دستگاه تصویربرداری با طول موج 0.6 تا 5 میکرون و همچنین یک سنسور موج جلو برای حفظ عملکرد آینه های 18 سگمنت به عنوان یک آینه واحد عمل می کند. به عبارت دیگر، این ابزار دوربینی است که برای ارائه اطلاعاتی برای تراز کردن 18 بخش آینه اصلی استفاده می شود و در عین حال یک دوربین مادون قرمز با 10 جرم تلورید جیوه-کادمیم (HgCdTe) و هر کدام است. جرم دارای وضوح 2048، 2048 پیکسل است.

FGS-NIRISS یک تلسکوپ فضایی جیمز وب (JWST) است که یک حسگر هدایت دقیق، یک ابزار علمی، یک تصویر مادون قرمز نزدیک و یک طیف‌نگار را ترکیب می‌کند. این ابزار توسط آژانس فضایی کانادا (CSA) طراحی و توسعه یافته است. هانی ول، به عنوان بخشی از پروژه بین المللی ناسا برای ساخت یک تلسکوپ فضایی مادون قرمز بزرگ با آژانس فضایی اروپا، که نور را از 0.8 تا 5.0 میکرومتر می بیند، دارای چهار حالت مختلف رصد است.

ابزار NIRSpec یکی از چهار ابزار علمی است که از طریق تلسکوپ فضایی جیمز وب به پرواز درآمده است. NIRSpec یک طیف‌سنج چند رسانه‌ای است که می‌تواند به طور همزمان طیف فروسرخ تا ۱۰۰ جرم مانند ستاره‌ها یا کهکشان‌ها را در وضوح طیفی کم، متوسط ​​و بالا اندازه‌گیری کند. مشاهدات در محدوده 0.6 میکرومتر تا 5.0 میکرومتر در طول موج انجام می شود. همچنین دارای تعدادی دهانه برای طیف سنجی با وضوح بالا از منابع جداگانه، و همچنین یک واحد میدان مجتمع (IFU) برای طیف سنجی سه بعدی است. این ابزار توسط آژانس فضایی اروپا طراحی و توسط شرکتی به نام آستریوم ساخته شده است.

تلسکوپ فضایی جیمز وب بر روی اولین کهکشان ها تمرکز خواهد کرد

اعلامیه اخیر ناسا توسعه حالت MIRI MRS و چشم انداز به اشتراک گذاری داده های مهندسی را برجسته کرد.

اصطلاح “MIRI” به معنای “ابزار مادون قرمز متوسط” همراه با “حالت طیف‌سنجی با وضوح متوسط” در MRS MIRI است.

آلوارا لابیانو و دیوید لان، هر دو محقق تلسکوپ فضایی، می گویند که حالت MRS یکی از پیچیده ترین روش های ابزار تلسکوپ جیمز وب است که از یک طیف سنجی میدانی یکپارچه تشکیل شده است که اطلاعات طیفی- فضایی را نمایش می دهد. دید را برای کل میدان به طور همزمان فراهم می کند.

آنها افزودند که این طیف‌نگار «مکعب‌های داده» سه‌بعدی را ارائه می‌کند که در آن هر پیکسل تصویر حاوی یک طیف منحصر به فرد است. این طیف‌نگارها ابزار بسیار قدرتمندی برای مطالعه ترکیب اجرام نجومی و سینماتیک هستند، زیرا مزایای تصویربرداری سنتی و طیف‌سنجی را با هم ترکیب می‌کنند.

ابزار “MRS” برای حفظ محلول طول موج مشاهده شده با کوچکترین اختلاف قابل تشخیص طول موج تقسیم شده طراحی شده است. لاو اب لابیانو نوشت: “این ابزار به اندازه کافی قدرتمند است که می تواند ویژگی های اتمی-مولکولی اساسی را در محیط های مختلف مشاهده کند. در بالاترین قدرت خود، قادر به مطالعه آزاد شدن هیدروژن از کهکشان های اولیه خواهد بود.”

کیفیت تصویر و تراز را برای MRS MIRI مشخص کنید

La Labiano می‌گوید: «در امواج طولانی‌تر، این ابزار خواص هیدروکربن‌های مولکولی را در کهکشان‌های غبارآلود مجاور مطالعه می‌کند و طیف‌های درخشان عناصری مانند اکسیژن، آرگون و نئون را که ممکن است گازی باشند، ردیابی می‌کند تا در مورد آنها به ما بگوید.» محیط بین ستاره ای را تشخیص می دهد.

آنها افزودند: “با نزدیک‌تر شدن به زمین، MRS نقشه‌هایی از ویژگی‌های طیفی یخ، مولکول‌های ارگانیک ساده در سیارات غول پیکر منظومه شمسی، روی دیسک‌هایی که سیاره اطراف ستاره‌های دیگر را تشکیل می‌دهند، ایجاد خواهد کرد.”

هنگامی که کیفیت تصویر بین هم‌ترازی فضایی چندین لایه داده به خوبی مشخص شد، تیم ابزار MIRI روی اندازه‌گیری پاسخ طیف‌سنجی ابزار کار می‌کند، که به گفته La Labiano، شامل چندین مرحله از جمله محدود کردن وضوح طول موج و وضوح است. محدوده مناسب برای همه 12 مکان دیدنی جیمز وب است.

این دو دانشمند گفتند: «ما وضوح طیفی منحصر به فرد MRS را با کسر کوچکی از طیف به دست آمده از آخرین مشاهدات مهندسی هسته فعال کهکشانی NGC 6552 Sigert نشان می دهیم. هنگامی که MRS آماده شود، نقشی حیاتی در کار علمی ایفا می کند که یکی از اولین وظایف تلسکوپ فضایی جیمز وب در خدمت نجوم است و تنها چند هفته مانده به پایان کار.

46: