عمومی

نبایدها برای بیماران آلزایمری – سرگرمی برای همه

هنگام صحبت با بیماران آلزایمر باید از کلمات و جملات بسیار ساده استفاده کنید. صحبت با بیمار با لحن کودکانه او را آزار می دهد.

به گزارش سرگرمی برای همه، متخصص مغز و اعصاب، عضو انجمن دمانس و آلزایمر ایران، دکتر موسی عطزاده در مقاله ای در روزنامه. خراسان تذکر همیشگی ما به خانواده یک فرد مبتلا به آلزایمر این است که نباید کلماتی را که ممکن است باعث سردرگمی آنها شود، بیان کنند، زیرا سیستم مغزی قربانی می تواند به طور تصادفی کار کند و هر 10 بار یک بار متوجه وضعیت شود. .

هنگام صحبت با بیماران آلزایمر باید از کلمات و جملات بسیار ساده استفاده کنید. صحبت با بیمار با لحن کودکانه او را آزار می دهد. این را هم باید بدانیم که جملاتی مثل «برو بخواب». قدم زدن! برو اونجا بشین. که یک دستور اجرایی بسیار ساده به نظر می رسد، باید با درایت و دقت به بیمار منتقل شود، زیرا مغز او برای تجزیه و تحلیل این جملات به زمان نیاز دارد و عجله بر عملکرد او تأثیر منفی می گذارد.

افراد مبتلا به آلزایمر نمی توانند خوش بگذرانند و چون دیر درک می کنند دیگران چه می گویند، معمولا اطرافیانشان زیاد با آنها صحبت نمی کنند و این باعث عصبی شدن آنها می شود. باید از داستان ها و شعرهای قدیمی صحبت کرد که در خاطره بیمار مانده است. مثلا یک فرد مسن ممکن است چندین بار داستانی را تعریف کند و در این شرایط باید چندین بار به داستان او گوش دهید و از او بخواهید که در مورد آن خاطره صحبت کند.

انتهای پیام