اجتماعی

میوه انرژی‌زا و سرشار از پتاسیم

موز میوه ای سرشار از کربوهیدرات های انرژی زا و پتاسیم است که عنصر خوبی برای قلب است.

به گزارش سرگرمی برای همه، به گفته کارشناسان، موز یکی از بهترین منابع غذایی سرشار از پتاسیم است. پتاسیم یکی از مواد معدنی مورد نیاز بدن برای حفظ فشار خون طبیعی و فعالیت قلب است.

همچنین طبق آمار رسمی، هر فرد در سال 10 کیلوگرم موز (حدود 100 عدد) موز می خورد.

در زیر به نقل از «بی بی سی گود فود» به برخی از فواید این میوه می پردازیم:

* سلامت روده

به دلیل محتوای بالای پکتین، فیبر محلول، موز نه تنها به کاهش کلسترول کمک می کند، بلکه کار روده را نیز عادی می کند. همچنین خوردن موز نفخ را کاهش می دهد.

* سلامت قلب

موز سرشار از ریز عناصر با ارزش به ویژه پتاسیم است که یکی از مهم ترین الکترولیت های بدن است. پتاسیم به تنظیم عملکرد قلب و همچنین تعادل مایعات کمک می کند که یک عامل کلیدی در کنترل فشار خون است.

* کاهش سوزش سر دل

موز نارس به خنثی کردن اسید معده کمک می کند و ترکیب گیاهی موجود در آن ضخامت پوشش معده را افزایش می دهد.

* انرژی زا

از آنجایی که موز آب کمی دارد، نسبت به سایر میوه ها کالری بیشتری دارد و همچنین قند بیشتری دارد. موز حاوی قند به شکل ساکارز، فروکتوز و گلوکز همراه با فیبر است که باعث می شود مصرف آن باعث افزایش آنی و در عین حال پایدار انرژی در بدن شود.

* بهبود خلق و خو

موز حاوی تریپتوفان، اسید آمینه ای است که بدن آن را به سروتونین شیمیایی مغز تبدیل می کند. وجود مقدار کافی از این ماده شیمیایی در مغز به شما کمک می کند آرام شوید، خلق و خوی خود را بهبود ببخشید، اضطراب را کاهش دهید و در کل احساس شادی بیشتری داشته باشید.

انتهای پیام