اجتماعی

میوه‌ای کم‌کالری، سرشار از فیبر و ضدالتهاب

گلابی میوه ای آبدار و شیرین است که سرشار از مواد مغذی از جمله ویتامین ها، مواد معدنی و فیبرهای غذایی است و در عین حال کم کالری است.

به گزارش سرگرمی برای همه، گلابی سرشار از فیبر، مواد مغذی و مواد معدنی ضروری است و خواص ضدالتهابی آن به کاهش تب و التهاب کمک می کند.

در زیر به نقل از «بی بی سی گود فود» به معرفی برخی از خواص مفید این میوه می پردازیم.

سلامت روده

گلابی منبع خوبی از فیبر محلول و نامحلول است. شواهد روزافزونی مبنی بر اهمیت فیبر و نقشی که می تواند در سلامت فلور میکروبی دستگاه گوارش (میکروب هایی که در روده ما زندگی می کنند) و پیشگیری از چاقی و دیابت نوع 2 ایفا کند، وجود دارد.

کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2

مطالعه ای که مزایای آنتوسیانین موجود در زرده، از جمله میوه هایی مانند گلابی را بررسی می کند، نشان می دهد که مصرف منظم آن ممکن است خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را کاهش دهد.

به کنترل وزن کمک کنید

گلابی کم کالری و سرشار از فیبر و آب است که به شما کمک می کند احساس سیری کنید. داده‌های مطالعه‌ای که اثرات افزودن میوه‌هایی مانند سیب یا گلابی به رژیم غذایی همراه با جو را بررسی کرد، نشان داد که این میوه به کاهش مصرف انرژی و کاهش وزن بدن در طول زمان کمک می‌کند.

به سلامت قلب کمک کنید

گلابی سرشار از آنتی اکسیدان های مفید است که با بهبود فشار خون و سطح کلسترول از عملکرد قلب حمایت می کند. به طور خاص، مطالعه ای که مصرف میوه هایی مانند گلابی را مورد بررسی قرار داد، ارتباطی با بهبود لیپیدهای خون در زنان نشان داد که نشان می دهد رژیم غذایی غنی از این ترکیبات گیاهی ممکن است اثرات مفیدی بر سلامت قلب و عروق داشته باشد.

پیشگیری از سرطان

غنی از ترکیبات گیاهی محافظ مانند آنتوسیانین و اسید سینامیک، از جمله میوه هایی مانند گلابی، ممکن است به محافظت در برابر انواع خاصی از سرطان کمک کند.

انتهای پیام