علمی و پزشکی

چرا باید به اندازه کافی فیبر بخوریم؟

آزادی:

ثابت شده است که زنان بالغ زیر 50 سال باید 38 گرم در روز و مردان هم سن – 25 گرم فیبر مصرف کنند. این مقدار برای مردان و زنان بالای 50 سال به ترتیب 30 و 21 گرم است.

علائم بدنی کمبود فیبر در بدن عبارتند از:

احساس گرسنگی بعد از غذا خوردن. جذب فیبر در دستگاه گوارش به شما کمک می کند برای مدت طولانی تری احساس سیری کنید. افرادی که یک یا دو ساعت پس از غذا خوردن هنوز گرسنه هستند ، به احتمال زیاد فیبر کمتری از رژیم غذایی خود دریافت می کنند. متخصصان تغذیه برای جلوگیری از پرخوری و ایجاد احساس سیری طولانی مدت توصیه می کنند رژیم غذایی خود را با منابع غنی از فیبر مانند بشقاب سالاد یا سوپ سبزیجات شروع کنید.

نیاز به خواب بعد از غذا خوردن. فیبر نقش اساسی در حفظ سطح قند خون دارد. وقتی کم می خورید یا فیبر کافی در بدن ندارید ، این روند باعث نوسان قند خون می شود و احساس خستگی می کنید. بعد از خوردن غذا خواهد بود

تحمل یبوست. الیاف نامحلول در آب دفع را تسهیل می کند. یکی از علائم بارز کمبود فیبر ، یبوست است. اگر به دلیل نفخ یا عدم تحمل فیبر از استفاده از آنها اجتناب می کنید ، مهم است بدانید که افزودن تدریجی فیبر به رژیم غذایی و سایر کارها مانند افزودن مواد شیمیایی به غلات ، می تواند تا حد زیادی از بروز این مشکلات جلوگیری کند.

اضافه وزن. فیبر به کاهش وزن کمک می کند. فیبرهای محلول در آب با تشکیل یک ژل در دستگاه گوارش ، به چربی ها متصل می شوند و هضم کربوهیدرات ها را کند می کنند. در نتیجه ، کالری دریافتی محدودتر می شود. علاوه بر این فیبر از ترشح بیش از حد انسولین جلوگیری می کند. ترشح زیاد انسولین باعث تجمع چربی و چاقی بیشتر می شود. لازم به ذکر است که عدم مصرف کافی فیبر می تواند باعث مشکلات قلبی عروقی ، چاقی ، دیابت نوع 2 و سرطان روده بزرگ شود.

هایپرکلسترولمی. فیبرهای محلول در آب کلسترول بد خون را کاهش می دهد. این فیبرها به عنوان یک دام عمل می کنند ، که به کلسترول دستگاه گوارش متصل می شوند و آنها را به طور طبیعی از بدن دفع می کنند.

میوه های ارگانیک که دارای مواد مغذی زیادی هستند بخورید.

سبزیجات تازه و خشک را فراموش نکنید.

دانه های ریز را با غلات کامل جایگزین کنید.

میوه های خشک را به رژیم خود اضافه کنید: خرما ، زردآلو خشک ، انجیر ، پسته ، گردو ، بادام.

افسانه هایی مانند نخود فرنگی ، عدس ، عدس ، لوبیا و … فوق العاده هستند. به خاطر داشته باشید که نخوردن کافی فیبر می تواند باعث مشکلات قلبی عروقی ، چاقی ، دیابت نوع 2 و سرطان روده شود. نتایج یک مطالعه در ایالات متحده نشان می دهد که مصرف منظم فیبرهای غذایی به ترتیب 22 ، 34 ، 46 و 50 درصد خطر مرگ زودرس در اثر بیماری های قلبی عروقی ، تنفسی و بیماری های عفونی را کاهش می دهد.

منبع: پیشگیری