استان ها

معطل کردن مردم به هیچ وجه اخلاقی و اسلامی نیست/یک ساعت اضافه کسی در زندان نماند

سرگرمی برای همه / هرمزگان: رئیس دیوان عالی کشور در برابر قضات هرمزگان گفت: “سعی کنید اختلافات خانوادگی را آشتی دهید ، صدای خود را به یکدیگر نزدیک کنید ، که برای خدا بسیار ارزشمند است.”

مسلمانان حجت الاسلام سید احمد مرتضوی صبح امروز (28 فوریه) در استان هرمزگان با حضور قضات ، مقامات کشوری و مسئولان دادگستری شهر سخنرانی کردند.

وی در مقدمه با اشاره به سخنان گرانقدر امیرالمومن (ع) در نیر البلاغه در مورد مصلحت خطبه ها و اندرزهای خداوند ، با تشریح هدف از سفر به استان هرمزگان ، گفت: دستورالعمل ها ، گروهی از همكاران عالی رتبه دیوان عالی كشور برای مدت یك هفته تمام بخشهای قضایی مناطق را بررسی می كنند و كیفیت كار قضایی همكاران خود را رصد می كنند و همچنین با مطالعه نقص پرونده و آسیب شناسی راه حل های بهبودی را ایجاد می كنند.

حجت الاسلام والمسلمین مرتضوی مقدم با اشاره به اینکه ارزیابی قضات از اهداف دیگر ریاست استان است ، گفت: واحدها به مقامات مربوطه “روابط ارائه می شوند و به عنوان مدیران شایسته مورد استفاده قرار می گیرند.

رئیس دیوان عالی کشور با تأکید بر اینکه انتظار می رود در عمل بتوانیم نتیجه خوبی داشته باشیم ، همانطور که در دوره تحول ، انتظار و امید در بین مردم ایجاد شده است ، گفت: اگر می خواهیم تحولی که امروز اتفاق افتاده را ادامه دهیم ، باید انگیزه قضات را بدهیم. بیایید کار کنیم ، اگر کسی انگیزه نداشته باشد ، تغییری ایجاد نمی شود.

او ادامه داد. “باید توجه ویژه ای به قضات این حوزه داده شود ، اگر به قضات شایسته توجه ویژه نشود ، انگیزه خود را از دست می دهند ، بنابراین باید تفاوت محسوسی وجود داشته باشد ، قاضی باید توسط مدیر ، مدیر انگیزه داشته باشد. رئيس جمهور. “

حجت الاسلام داخل مسلمانان مرتضوی مقدم اظهار داشت. “قاضی با انگیزه تلاش نمی کند تا مشکل را برطرف کند ، او سیستم ، سیستم قضایی ، اهداف زندگی مردم را در نظر دارد ، همه این موارد را ارزیابی می کند ، نتایج آنها را ارزیابی می کند. صدای او عدالت نسبت به این سیستم و گام درست بدون ترس است: اضطراب.

رئیس دیوان عالی کشور در بخشی دیگر از سخنان خود بر واکنش مردم تأکید کرد. “پاسخ خوبی به مردم باشید ، به دقت به سخنان مشتریان گوش فرا دهید ، به اخلاق اسلامی توجه ویژه داشته و به مشتری احترام بگذارید. به طوری که این تغییر در برخورد با مردم در دادگستری احساس شود.

او ادامه داد. سیستم قضایی ، تا آنجا که می توانید تصمیم گیری در مورد جریمه ها و مجازات های متناسب با جرم را برای مردم آسان تر کنید ، قانون ، شرایط اجتماعی ، اقتصادی و اقتصادی متهم ، همه شرایط را ارزیابی می کند.

حجت الاسلام داخل مسلمانان مرتضوی مقدم خاطرنشان کرد. شأن ، موقعیت و منزلت متهم را در نظر بگیرید ، مردم از نظر عدالت برابر هستند ، اما شخصیت شخصی نباید بیش از آنچه که سزاوار مجازات است مجازات شود ، شخصیت افراد را که حقارت می کنید تحقیر نکنید.

رئیس دیوان عالی کشور با اشاره به اینکه شدت اقدامات در پرونده های خانوادگی نتیجه عکس دارد.

رئیس دیوان عالی کشور ذکر کرد.

در پایان ، حجت الاسلام والمسلمین مرتضوی مقدم بر حفظ و حراست از قضات در تاریخ کشور تأکید کرد و گفت:

انتهای پیام: