عمومی

معترضان طرح مجلس در باره وکالت دادگستری،چه می گویند؟

در چند هفته گذشته ، سخنرانی مجلس سیزدهم بیش از پیش بحث برانگیز شده و باعث اختلاف نظر بین وکلا و دو گروه از فارغ التحصیلان اقتصاد شد.به اصطلاح برنامه تسهیل تجارت ، به بهانه تسهیل صدور برخی مجوزهای تجاری که توسط کمیسیون پرواز از دیدگاه صرفاً اقتصادی تولید می شود ، گامی نادر است. کانون وکلا،نتیجه این آزمایش را با فرمول عجیب در جهتی که با آن حد نصاب می کنید در سیستم ساده داوطلبان ارسال پاسخ نامه سفید ، همه داوطلبان در آزمون با نمره صفر پذیرفته می شوند (جایی که حد نصاب 70 درصد از میانگین نمره یک درصد شرکت کنندگان در آزمون مشخص شده است)این برنامه تحت برچسب انحصار زدایی کانون های وکلا تدوین شد که بیست سال پیش منجر به تصویب ماده 187 و صدور پروانه وکالت از سوی قوه قضائیه شد. بیست سال پیش ، این مقاله به عنوان بهانه مورد استفاده قرار گرفت. اشتغال و انحصار زدایی ، اما بازماندگان امتحان حقوقی ، که در نتیجه این پروژه نیز در امتحان شکست خورده بودند ، در عوض سعی کردند دلایل ضعف خود را بررسی کنند ، داشتن مدرک دکترا را دلیل مشروعیت خود می دانند ، از طراحان انتقاد کردند ، هرگز به آنها نگفتند شاید مشکل فقط ناتوانی در پاسخگویی به سوالات آزمون نباشد.

چالش ها و مشکلاتی که توسط جامعه حقوقی مورد بحث قرار گرفته است ، به زبان های مختلف به زبان منطق مطرح شده است ، با این استدلال که عدم توجه نمایندگان به اعتراضات منجر به اعتراض وکلا در مقابل “نمایندگان شیراز” در تهران. در استان فارس. شیراز و گروهی از وکلای تهران در مجلس شورای شیراز در میدان بهارستان شرکت کردند تا با نگه داشتن عکس و یادداشت به تصمیمات نمایندگان اعتراض کنند. آنها با آگاهی از کیفیت دعاوی حقوقی ، به وضوح آن را بیان کردند قربانیان اصلی این برنامه قوه قضاییه خواهد بود فرض بر این است که به دعاوی افرادی که موفق به گذراندن معاینه حقوقی نشده اند رسیدگی می شود.

قوه قضائیه اعتراض کرد که سهل انگاری و تسهیل مجوز حرفه ای به خوبی ختم نمی شود. به امید اعمال حق ، افرادی که حداقل شرایط علمی لازم را برای معاینه تخصصی نداشته اند ، ادعا می کنند.جالب اینجاست که رئیس کمیته قضایی مجلس تصریح می کند که جوانان پس از دریافت مجوز وکالت ، به تدریج تجربه کسب می کنند ، نحوه کار را می دانند ، این س unال بی پاسخ می ماند. چه کسی هزینه هدر رفته این حق نقض شده را پرداخت خواهد کرد؟

وکیل: