اقتصادی

طرح ساماندهی صنعت خودرو مجدد به مجلس بازگشت

شورای نگهبان بار دیگر با مصوبه مجلس برای آزادسازی واردات خودرو مخالفت کرد.

به گزارش سرگرمی برای همه، شورای نگهبان با استناد به نامه رئیس شورای عالی نظارت بر اجرای سیاست های کلی نظام، برنامه ساماندهی صنعت خودرو بار دیگر با سیاست کلی نظام مغایرت دارد و آن را برمی گرداند. به مجلس

در نامه شورای نگهبان خطاب به رئیس شورای اسلامی آمده است: برنامه ساماندهی صنعت خودرو که با اصلاحاتی در جلسه ۲۶ آبان ماه ۱۳۹۳ به تصویب شورای اسلامی رسید. 10/9/1400 بحث شده است، با تغییرات انجام شده موارد زیر اعلام می گردد.

طی نامه 2600/8/26 شماره 101342/0101 رئیس شورای عالی نظارت بر اجرای سیاست های کلی نظام که مستقیماً به پیوست ارسال می گردد مبنی بر عدم رعایت این مصوبه. خط مشی کلی نظام اصل 110 قانون اساسی به رسمیت شناخته شد.

عکس نامه رئیس شورای عالی نظارت بر حسن اجرای سیاست های کلی نظام به شورای نگهبان.

برنامه ساماندهی صنعت خودرو به مجلس بازگشت

به گزارش سرگرمی برای همه، اعضای شورای اسلامی برای ایجاد رقابت در بازار داخلی قصد دارند خودروسازی را آزاد کنند که این موضوع مورد انتقاد شورای نگهبان قرار گرفته است.

نمایندگان همچنین در اصلاحیه 26 آبان ماه مجلس در طرح ساماندهی صنعت خودرو برای جلب رضایت شورای نگهبان تایید کردند که هر شخص حقیقی یا حقوقی می تواند در ازای آن خودرو یا لوازم یدکی خودرو وارد کند. واردات خودرو تنظیم بازار برای اتخاذ تدابیر.

انتهای پیام: