اجتماعی

رفع اختلاف بین مجلس و دیوان عدالت، وضعیت شوراها را مشخص می‌کند

استاندار تهران گفت: حل اختلاف مجلس شورای اسلامی و دیوان عدالت اداری تکلیف برخی شوراهای اسلامی را مشخص می کند.

به گزارش سرگرمی برای همه: محسن منصور در سفر به شهرستان پاکدشت با اشاره به ورود دیوان عدالت اداری به اعضای شوراهای اسلامی برخی از شهرهای استان تهران، اظهار داشت: این شورا در حال بررسی است. .

او ادامه داد. دیوان عدالت اداری با نقض مصوبه هیات نظارت مجلس شورای اسلامی وارد ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی برخی شهرها شد.

استاندار تهران افزود: مجلس شورای اسلامی بر این باور است که دیوان عدالت اداری اجازه ورود به موضوع انتخابات شوراها را ندارد، بنابراین مصوبه ای را تصویب کرد که طی آن شورای نگهبان به برخی از نکات آن اعتراض کرد که در مجلس حل شد. ایرادات یک بار شورای نگهبان ارسال کرد:

منصوری تاکید کرد. در صورت تایید مصوبه شورای نگهبان، تصمیم هیأت نظارت بر شوراهای اسلامی لازم الاجرا است. این دو ارگان از این نظر آن را ندارند.

استاندار تهران ادامه داد: در حال حاضر مشکلات برخی شوراهای اسلامی برطرف شده و منتظر تصمیم نهایی مجلس شورای اسلامی و دیوان عدالت اداری هستیم. در برخی شوراها تنها یک عضو تغییر کرده است که اصولاً در ساختار شورا تأثیری ندارد که منجر به بحث انتصاب شهردار می شود، اما اگر گروهی از یک شورا خارج شود کمی مشکل خواهد بود. بعد وارد دیگری شوید.

منصور افزود. «در برخی شوراها حدود یک ماه است که شهردار منصوب شده است، فعالیت خود را آغاز کرده است و با تغییر اعضا ممکن است وضعیت شهردار دچار ابهام شود چرا که ممکن است آن اعضا دوباره از شورای اسلامی خارج شوند. بنابراین سعی می کنیم اختلالی در نظام شهری ایجاد نکنیم، اخیرا دیوان عدالت اداری به بازگشت پنج عضو اخراجی شورای اسلامی شهر پاکدشت رای مثبت داد.

وی با اشاره به بازدید یک روزه از مناطق مختلف پاکدشت گفت. «یکی از پروژه های مهم این شهرستان در استان تهران، 35 کیلومتری جنوب پاکدشت، محور امام رضا (ع) به عنوان شریان اصلی تهران است. ایالت شرق به دلیل حجم ترافیک.» خودروها همواره با تردد ازدحام مواجه هستند و اجرای این طرح باعث کاهش ازدحام در این محور می شود.

استاندار تهران تصریح کرد: برای تکمیل این برنامه 4000 میلیارد تومان وام نیاز است، راهکارهای تامین وام، تغییر کاربری در مسیر بازنگری شده و این برنامه در قالب طرح های سفر رئیس جمهور نیز مطرح شده است. برای تسریع در اجرای آن. این برنامه به صورت مرحله ای اجرا می شود که در مرحله اول تکمیل، 10 کیلومتر به بهره برداری می رسد.

وی یکی دیگر از پروژه های مهم در این نقطه از استان تهران را میدان میوه و تره بار، پایانه صادرات محصولات کشاورزی عنوان کرد. محصولات کشاورزی متفاوت است اما ایجاد این پایانه تحول بزرگی در اقتصاد کشاورزی منطقه ایجاد می کند.

استاندار تهران تاکید کرد: پاکدشت با داشتن 4 شهر صنعتی فعال، یکی از پر ظرفیت ترین شهرستان های استان تهران است. موضوعات در جلسه ستاد تسهیل مطرح می شود، راه های برون رفت از آن ارائه می شود.

انتهای پیام: