حوادث

فرجام خواهی دوباره محمدعلی نجفی/ پرونده بار دیگر به دیوان عالی کشور می‌رود

اخبار آفتاب

حمیدرضا گودرزی اظهار داشت. “دیروز شکایت خود را براساس تصمیم گرفته شده در مرحله سوم این پرونده به شعبه 10 دادگاه کیفری استان ارسال کردیم و پس از آن پرونده باید به دیوان عالی کشور ارسال شود.”

او اضافه کرد. “از آنجا که ما تازه استیناف کردیم ، هنوز پرونده به دادگاه ارسال نشده است.”

درخواست تجدیدنظر محمدعلی نجفی / این پرونده به دیوان عالی کشور ارسال خواهد شد

میترا استاد ، همسر دوم محمد علی علی نجفی ، شهردار سابق تهران ، در تاریخ 28 ژوئن سال 1998 به قتل رسیده است. در همان شب ، نجفی با استناد به اختلافات خانوادگی ، به قتل همسرش اعتراف كرد. نجفی متهم به قتل از پیش تعیین شده میترا اوستاد ، حمل و داشتن اسلحه غیرمجاز و تحمیل عمدی جراحات غیر کشنده است.

در مرحله اول این پرونده ، سه جلسه رسیدگی در شعبه 9 دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی محمدی کشکولی برگزار شد و نجفی سرانجام به جرم قتل باقیمانده میترا اوستاد محکوم شد. پس از آن ، برادر میترا استاد در صفحه اینستاگرام خود پستی را منتشر کرد و اظهار داشت که از مجازات نجفی رضایت دارد.

در سپتامبر سال 1998 ، شعبه نهم دادگاه کیفری اول تهران در پرونده محمدعلی نجفی ، متهم به قتل میترا اوستاد ، که متهم به تجدید نظر در دیوان عالی کشور بود ، توسط این دادگاه نقض شد و شعبه اولیه مورد بررسی قرار گرفت. این پرونده به شعبه نهم دادگاه کیفری استان تهران منتقل شد.

در مرحله دوم این پرونده ، دو جلسه رسیدگی در ششم دسامبر سال 1998 در شعبه 9 دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی محمدی کشکولی برگزار شد و دادگاه پرونده قتل پیش بینی شده را دوباره مورد بررسی قرار داد ، اما این بار به عنوان غرامت. نجفی فقط به هفت سال و نیم زندان محکوم شد.

نجفی به این حکم اعتراض کرد و پرونده به 41 شعبه دیوان عالی کشور ارسال شد. دیوان عالی کشور “مجدداً حكم را نقض كرد” و این بار پرونده را به همان شعبه حكم مقدماتی – 10 شعبه دادگاه كیفری تهران ارسال كرد.

در مرحله سوم این پرونده ، در تاریخ 5 مه 1999 ، 10 شعبه دادگاه کیفری اول تهران به ریاست قاضی متین ، یک جلسه دادگاه دیگر برگزار کردند.

وی گفت ، در 16 مه سال جاری ، گودرزی حکم این پرونده را اعلام کرد. “دادگاه بار دیگر قتل پیش بینی شده مشتری من را تأیید کرد و آقای نجفی به شش سال و نیم زندان محکوم شد.”

در اول ژوئن ، گودرزی گفت که وی در حال تهیه لایحه تجدید نظر است.