اجتماعی

تشکیل سالانه ۳۵هزار پرونده پزشکی در کشور/۹ درصد شکایات در حوزه جراحی‌های زیبایی

معاون رئیس پلیس سازمان نظام پزشکی با اشاره به اینکه سالانه حدود 30،000 تا 35،000 مورد پزشکی در کشور ثبت می شود ، توضیح داد:

در مصاحبه ای از دکتر علی فتاح با سرگرمی برای همهوی در مورد تعداد شکایات در زمینه جراحی زیبایی گفت: وی افزود: ما سالانه حدود 900 میلیون مراجعه پزشکی در سراسر کشور داریم و افراد به مراکز درمانی سرپایی یا بستری مراجعه می کنند. بر این اساس ، هر ایرانی سالانه 10.5 تا 11 بار دریافت می کند.

او اضافه کرد. “از این 900 میلیون مراجعه ، که در زمینه های مختلف ایجاد می شود ، حدود 30،000 تا 35،000 مورد وجود دارد.”

فتاح با تأکید بر اینکه همراه با ابزار پزشکی در همه دنیا عوارض داریم ، گفت: “حالا این عارضه. این یک عارضه طبیعی یا ناخواسته به دلیل درمان یا به دلیل بی احتیاطی است. از آنجا که تمایز بین این دو امکان پذیر نیست ، این امر منجر به فرجام خواهی می شود.

او اضافه کرد. “سه درصد اقدامات پزشکی در سراسر جهان باعث شکایت می شود که یک دهم درصد آن در ایران است.” یعنی یک دهم اقدامات درمانی شکایات را در مناطق مختلف به همراه دارد.

معاون سازمان نظام پزشکی گفت. “بر این اساس ، افراد می توانند به دادگاه انقلاب ، دادگاه انتظامی سیستم پزشکی ، یا تعزیرات حکومتی یا هر سه پرونده مراجعه کنند.” البته 30٪ از شکایات در این زمینه همزمان است ، به این معنی که بیمار به هر سه محل مراجعه کرده است.

فتاح گفت: “نحوه توزیع شکایات با شکایات پزشکی قانونی متفاوت است.” 9٪ از شکایات ما به زیبایی و توان بخشی و لوازم آرایشی برمی گردد ، اما فکر می کنم آمار پزشکی قانونی بیشتر باشد. از آنجا که فردی که در انجام کارهای زیبایی مشکلی دارد ، به احتمال زیاد جبران خسارت می کند ، اما احکام ما به دلیل انضباطی و مجازات بودن ، کمتر به ما می رسد.

وی درباره احکام صادره برای قصور پزشکی گفت. “احكام به پرونده ، پيچيدگي آنچه اتفاق افتاده ، عود عارضه ، سابقه پزشك بستگي دارد.” از اخطارها تا مواخذه گرفته تا مجازات های دائمی از جمله تصمیماتی است که می گیریم.

وی همچنین در مورد وضعیت تخلفات تعرفه ای به سرگرمی برای همه گفت. “می توان گفت که تقریباً 20٪ از شکایات ما شکایات تعرفه ای است.” البته طی این سالها شاهد افزایش شکایات تعرفه ای نبوده ایم و 15-20٪ شکایات نیز همیشه شکایات تعرفه ای است.

فتاح گفت. “اگر در زمینه شکایت از تعرفه ها به تعزیرات حکومتی مراجعه کنیم ، متخلف جریمه می شود ، پزشک یا بیمارستان سه تا چهار برابر تعرفه جریمه می شود.” تصمیمات سازمان نظام پزشکی نیز از این لحاظ جنبه تنبیهی دارد. هر دو اخطار و توبیخ بسته به شدت یا تکرار موضوع داده می شود.

او گفت. “دادگاه های انتظامی سازمان نظام پزشکی در 208 شهر وجود دارد که در آنها سیستم پزشکی داریم. مردم می توانند برای طرح شکایت به آنها مراجعه کنند.” پرونده ای در آنجا تشکیل می شود ، سپس برای بررسی احضار می شود و در دادگاه قرار می گیرد. در صورت محکوم شدن ، کیفرخواست صادر خواهیم کرد. سپس کیفرخواست به کمیسیون بدوی 13 نفره ارسال می شود که شامل نمایندگان مختلف ارگان های پزشکی ، پرستاری ، پزشکی قانونی و قضایی است که در حضور آنها تصمیمی اتخاذ می شود.

فتاح گفت ، در مورد بیشترین شکایات در زمینه پزشکی. در زمینه تعرفه ها بیشتر از شاخه های زنان ، زایمان و ارتوپدی شکایت وجود دارد.

انتهای پیام: