فرهنگ و هنر

جراحی‌های زیبایی وجاهت دینی دارد؟

سرگرمی برای همه/ لرستان مدرس حوزه و دانشگاه گفت: اسلام برای هر تغییری دو معیار ارائه می کند. عمل بر بدن باید کارکرد عقلانی داشته باشد که زیبایی ایجاد کند، کارکرد عقلانی است، ملاک دوم این است که هر عملی مبتنی بر «ضرر نکن» باشد. هیچ آسیبی به صورت، بدن و بدن وارد نمی کنند.

حجت الاسلام مهدی نظری در گفت وگو با سرگرمی برای همه، درباره ارتباط جراحی زیبایی با مسائل شرعی، اینکه آیا دین اجازه تغییر در بدن را می دهد، گفت. او اعلام کرد. «یکی از مشکلات امروز ارائه دین به نسل های جدید این است که این اجرا و ارائه از حس زیبایی شناسی انسانی دور شده است که احساسی قوی، تأثیرگذار، کشنده است، ما به آن توجه نمی کنیم. »:

وی با بیان اینکه دین نمی تواند حیات، حرکت، پویایی، نفوذ و نفوذ خود را در منطقه آشفته فراتر از سطح عادی انسانی داشته باشد، افزود: عواطف، سرکوب‌ها جلوگیری می‌شود، زندگی را مختل می‌کند. احساس زیبایی شناسی یکسان است و به هیچ وجه نمی توان آن را کنترل کرد، خداوند متعال این احساس را در بدن انسان به امانت گذاشته است تا طراوت در زندگی پیدا کند و برای کاهش خستگی و افسردگی معنا پیدا کند.

مدرس دانشگاه جماران و دانشگاه با اشاره به اینکه احساس زیبایی شناسی انسان یک معنای اساسی و اساسی است، تاکید کرد. یا عمدتاً با فعال کردن آن احساس در پیشگاه خداوند شکل می‌گیرد.

او اضافه کرد. «در مفهوم زیبایی‌شناسی، انسان وقتی می‌تواند تجلی همه زیبایی‌ها را که خداوند است، از نو بیابد، اولاً آن احساس سرکوب نشود و ثانیاً با حس زیبایی‌شناسی با همه زیبایی‌های طبیعی، انسانی و دیگر روبه‌رو شود. متراکم برای رسیدن به زیبایی زیبا.

نظری عنوان کرد. داستان های ما نیز به زیبایی کمک کرده است، از جمله روایت امام حسن مجتبی (ع) که فرمود: «خداوند زیباست، زیبایی را دوست دارد، من خودم را برای پروردگارم زیبا می‌کنم». این جمله منطق روشنی دارد. اول خدا را زیبا معرفی کرد که سرچشمه همه زیبایی هاست، ثانیا خدا را با عشق به زیبایی معرفی کرد و سوم وظیفه انسان را به خدا ارائه داد که برای خودش زیبا باشد، وقتی انسان همه چیز را بگذارد. زندگی، عادات و رفتار او زیباست، لبخندی است برای تمام دنیا، و هر کسی می تواند در راه توجه به آن منبع کمال باشد.

در آیه 32 سوره اعراف فرمود: ای پیامبر بگو: «جواهراتی که خداوند برای بندگانش و همچنین حرام کنندگان روزه پاک ساخته است. گفتن. «اینها برکاتی است در زندگی دنیا برای مؤمنان، روز قیامت. برای آنها طبق این آیه اولاً خداوند زیبایی را برای همه بندگانش قرار داده است و ثانیاً حالت ملامت دارد.

مدرس دانشگاه جماران و دانشگاه با اشاره به اینکه کسانی هستند که با دید مخدوش، درونی باریک و توانایی های مراقبتی به تحریم طلا و جواهر می روند، گفت: انسان این احساس را ندارد، گل و سنگ، او یکی است، و وقتی زیبایی گل برایش به این معناست که احساس زیبایی دارد، و مختص مؤمنان نیست، مردم همه مردم این احساس را دارند. زیبایی، و خداوند می‌خواهد که این زینت و زیبایی در چشم انسان وجود داشته باشد.

به نظر گفت. منطق اسلام توجه به زیبایی هاست، اما باید نوع زیبایی شناسی نسل های امروز را شناخت، دینی که همیشه با طبیعت پیوند خورده است، زیبا ارائه شود. چنانکه در آیه 21 سوره احزاب «لَمَا یَیْدَکَ فِی رَسُولَ اللَّهِ أَحْسَنَاً» جمال پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله و سلم) به عنوان نمونه ذکر شده است. همه بشریت

این مدرس دانشگاه جماران و در پاسخ به این سوال که برخی فکر می کنند که انسان بر بدن خود مسلط است، جراحی های زیبایی شناسی مختلفی را بر این اساس انجام می دهد، در حالی که از نظر دینی به نظر می رسد یک چارچوب است. . بدن حق بدن در نظر گرفته شد، اظهار داشت. در شرایط فعلی زیباسازی فرصت های جدیدی پیدا کرده است، مثلاً انسان می تواند چهره خود را زیبا کند، آیا این با اسلام منافات دارد؟ به نظر می رسد منطق اسلام این اجازه را می دهد، زیاده خواهی نکنید، پیوندهای عمیق را قطع نکنید.

او ادامه داد. «نباید تفاوت زن و مرد از نظر زیبایی را نادیده گرفت، مرد نباید زن شود و در خود زیبایی ایجاد کند یا برعکس، پس این شباهت مردان حدی دارد، برعکس زن. ، و اگر این مرد هم همینطور باشد، رفتن به مرزهای زیبایی مطلوب است.

نظری تاکید کرد. نکته بعدی که در ارتباط با زیبایی باید به آن توجه کنیم تا به بدن آسیبی نرسد، اینجا بحث است که آیا انسان مالک بدن خود است یا خیر؟ طبیعتاً ملک مال خداست، اما هرکسی بر بدن خود مال اعتباری دارد، مشروط بر اینکه از آن ملک استفاده غیرقانونی نکند، مثلاً شخصی خودکشی کند، ادعا کند که من مالک من هستم، این. وجدان بشری نیز آن را محکوم می کند، همانطور که شریعت الهی نیز چنین است.

مدرس لیسه و دانشگاه در خصوص اهمیت مذهبی این جراحی های زیبایی گفت: «اسلام برای هر تغییری دو معیار ارائه می کند. یکی اینکه این جراحی که روی بدن انجام می‌شود باید کارکرد عقلانی داشته باشد که زیبایی عملکرد را ایجاد کند.» عقلانی است و معیار دوم این است که هر عمل صورت و بدن به بدن آسیب نرساند و به بدن آسیب نرساند.

او گفت. «البته آسیب کوتاه مدت به معنای مشکلات بعد از عمل نیست، بلکه آسیبی است که ارگانیسم را در وضعیتی نابسامان قرار می دهد و باعث بیماری می شود. با این حال، هر جراحی که این دو شرط را داشته باشد، عملی است. ضرر روحی و جسمی ندارد، دومی کارکرد عقلانی دارد، مثلاً عملی که زندگی را آسان می کند، مثل فردی که در راه رفتن مشکل دارد، با جراحی راحت تر زندگی می کند، این یک کارکرد عقلانی است که اشکالی ندارد.

انتهای پیام: