اجتماعی

وزیر کشور:شوراها نمودی از مردم سالاری دینی هستند

در حالی که اولین جلسه عمومی ششمین شورای عالی دولتی به میزبانی وزارت کشور برگزار شد، مقامات وزارت کشور خبرنگاران را از پوشش خبری انتخابات شوراها منع کردند.

به گزارش سرگرمی برای همه، احمد وحیدی در اولین جلسه شورای عالی استان های ناحیه ششم سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) سالروز شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی را تسلیت گفت. ما باید حرکت کنیم

او اضافه کرد. وجه تمایز شهید سلیمانی این است که این شهید بزرگوار با مسئولیت خود در زمین در آسمان چنان درخشید که آسمان ها به استقبال او آمدند و زمین در غیاب او عزادار شد. این مسئولیت ها فقط در جمهوری اسلامی امکان پذیر است. در این نظام، کار خالصانه مردم که مبتنی بر حق و تقوا و ایمان است، منطقی است.

او ادامه داد. روح شهید سلیمانی در دل همه ما دمیده باد افقی که با این شهادت معجزه آسا برای ما به ارمغان آورد پر از راه باد.

او ادامه داد. «این شورا یکی از مظاهر مهم مردم سالاری دینی است. شورا باید در همین سطح ارائه شود. شورای عالی به تعبیری عالی ترین مظهر فرآیند انتخاب شورا از روستا، بخش، شهر یا استان است که جریان دموکراسی در جمهوری اسلامی را نشان می دهد. اولین مشکل این مردم سالاری دینی این است که دو عنصر اصلی دارد: دین و مردم.

وزیر کشور در بخشی دیگر از سخنان خود با تاکید بر اینکه شوراها مظهر مردم سالاری دینی هستند، افزود: شوراها باید مدیران ادارات مختلف باشند و مردم با شوراها احساس صمیمیت و صمیمیت داشته باشند. اگر مجلس شورای اسلامی یکی دیگر از مردم سالاری دینی است که مسائل را در سطح ملی حل می کند، شوراها باید در سطح محلی نیز به مسائل رسیدگی کنند. این زنجیره در قانون خوب است، اما اکنون این عملکرد دچار مشکل شده است، نهایتا شورای عالی مناطق باید به این موضوع توجه ویژه داشته باشد.

او اضافه کرد. اگر اصول حکومت داری در قانون اساسی اجرا شود، بسیاری از جریان ها به موقع و در محل راه حل خوبی خواهند گرفت.» شورای عالی منطقه به عنوان یک جنبش باید مجموعه بزرگی از شوراها در کشور را برای دستیابی به حکمرانی مناسب در سطوح محلی و منطقه ای رهبری کند. مردم باید در مدیریت شهر، روستای خود حس مشارکت واقعی داشته باشند، این امر با حضور شوراها محقق می شود و اگر اینطور نباشد جایگاه شوراها ضعیف می شود.

وی تاکید کرد. باید به این رکن بزرگ مردم سالاری دینی احترام گذاشت. مردم نسبت به شوراهای بزرگان حساس هستند، بنابراین انتظار دارند که مبارزه با فساد به نفع مردم و منطقه پیش برود و شوراهای ریش سفیدان خود را از مردم در متن مردم ببینند. بی شک باید مواضع شوراها را حفظ کنیم، اجازه ندهیم چند نفر جایگاه قوی و بزرگ شوراها را خدشه دار کنند. حفظ این سمت در دست شوراها به ویژه شورای عالی استان ها. از این پس شما اعضای شورای عالی استان چهار سال تلاش و انشاالله مثمر ثمر دارید که امیدواریم دستاوردهای بزرگی به همراه داشته باشد.

به گزارش سرگرمی برای همه، در بخشی دیگر از این دیدار، مهدی جمالی نژاد معاون وزیر کشور بر نقش و اهمیت شوراها در کشور تاکید کرد. سرمایه اجتماعی کشور است.» شوراها نقش مؤثری در گذار از دولت به مردم محوری، تنظیم حکمرانی، استقرار مجدد حکومت محلی، پاسخگویی، شفافیت، پاسخگویی و افزایش رضایت خواهند داشت. البته شوراهای ریش سفیدان می توانند نقش اساسی در توزیع عادلانه خدمات داشته باشند که مقدمه توسعه پایدار کشور است. شوراها در عدالت که یکی از سیاست های اصلی دولت است نیز نقش اساسی دارند.

به گزارش سرگرمی برای همه، در دوره پنجم، علیرضا احمدی رئیس شورای عالی ایالت ها نیز به تشریح عملکرد این شورا در دوره قبل پرداخت. با توجه به بیماری های عروق ویروس کرونا کشور سه جلسه غیرحضوری برگزار شد. این جلسات در طول یک سالی که من ریاست شورای عالی را برعهده داشتم انجام شد. در دوره پنجم فعالیت های زیادی در زمینه های مختلف از جمله مالی، فناوری اطلاعات و … انجام شد و آماده تشریح فعالیت های انجام شده در خدمت هیات مدیره اعضای جدید شورای عالی مناطق هستیم. . .

به گزارش سرگرمی برای همه، پیش از برگزاری انتخابات قبلی ریاست شورای عالی استان ها با حضور خبرنگاران، در اولین اجلاسیه منطقه ششم، در انتخابات سال اول این منطقه، وزارت کشور برگزار شد. امور مانع خبرنگاران شد. بدین ترتیب تشکیل هیأت رئیسه اهل سنت انتخابات ریاست این شورا در دوره ششم و بدون حضور خبرنگاران برگزار شد.

انتهای پیام: