حوادث

جزئیات حکم پرونده متروپل اعلام شد

ساختمان 10 طبقه «متروپلیس» در خیابان امیری آبادان دوم خردادماه سال جاری فروریخت که بر اثر آن تعدادی از هموطنان جان باختند. بلافاصله پس از این حادثه، حجت الاسلام والمسلمین محسنی آژه ای رئیس قوه قضائیه دستورات ویژه ای در خصوص رسیدگی و بررسی فوری ابعاد این حادثه صادر کرد.

به گزارش سرگرمی برای همه، قاضی به معاون اول قوه قضائیه دستور داد تا بررسی های لازم را برای تسریع در رسیدگی به حادثه کلانشهر آبادان انجام دهد تا پرونده هر فرد تا چه اندازه در این حادثه مقصر است. توسط قانون تکمیل می شود.

همچنین با توجه به اهمیت موضوع، دادستان کل کشور به دادستان استان خوزستان دستور تسریع در رسیدگی و نظارت بر این پرونده را صادر کرد و به نمایندگان ویژه دادسرای کل کشور دستور داد تا رسیدگی و تهیه پرونده گزارش جامع درباره تمامی ابعاد این حادثه در 30 صفحه تهیه و در اختیار رئیس قوه قضائیه قرار گرفت.

9 تیرماه کیفرخواست مربوط به حادثه «متروپل» با حضور 21 متهم به شعبه 101 دادگاه کیفری اهواز به ریاست قاضی میثم ایمانی ارسال شد.

جلسه دادگاه این پرونده در 2 جلسه برگزار شد: در روزهای 19 و 20 مردادماه شهادت اولیای دم و متهمان و وکلای آنها استماع شد.

روز سه شنبه هشتم شهریورماه، مسعود ستایشی سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری با خبرنگاران به بخشی از احکام صادره علیه متهمان این پرونده اشاره کرد.

بر اساس رای شعبه 101 دادگاه کیفری یک اهواز، تمامی 21 متهم پرونده به دلیل عدم رعایت مقررات دولتی و ایمنی ساختمان به قتل عمد و منجر به کشته شدن 43 نفر (36 مرد و 7 نفر) متهم شدند. زنان) و مجروح شدن 13 نفر با احتساب روزهای بازداشت و انتشار حکم قطعی در رسانه ملی به 3 سال حبس تعزیری محکوم شدند.

سایر جزئیات احکام متهمان پرونده به شرح زیر است.

1- امین تکوی فر فرزند عبدالامام به عنوان رئیس هیئت مدیره شرکت فنی مهندسی پویان صنعت سبز کویر به مدت 2 سال از کار در حرفه مرتبط با مهندسی ساختمان (طراحی، نظارت، اجرا و تهیه) محروم شد. هرگونه خدمات مرتبط و غیره) و ابطال و محرومیت از پروانه کار به عضویت در سازمان نظام مهندسی محکوم شد. همچنین دو و نیم درصد نیز به دلیل پرداخت مهریه به والدین فوتی ها و مجروحان این حادثه مقصر شناخته شدند.

2- امیر اسماعیلی وردنجانی فرزند محمدعلی به عنوان نماینده فنی و عامل کنترل پروژه توسط شهرداری آبادان به 2 سال انفصال از خدمات دولتی محکوم شد. وی نیز در این حادثه به میزان دو و نیم درصد مقصر شناخته شد.

3. عبدالرضا نادریانفر فرزند هریش به عنوان رئیس دفتر نمایندگی سازمان نظام مهندسی ساختمان آبادان به مدت 2 سال از فعالیت در حرفه مرتبط با ساخت و ساز (طراحی، نظارت، اجرا و ارائه هرگونه خدمات مرتبط و غیره) محروم گردید. ) و لغو پروانه کار و انفصال از عضویت وی در سازمان نظام مهندسی محکوم شد. دو درصد از این تصادف نیز مقصر شناخته شد.

4- فرزند بشیر سید پارسافری به عنوان طراح و مشاور ساخت به مدت 2 سال از کار در حرفه مرتبط با مهندسی ساختمان (طراحی، نظارت، اجرا و ارائه هرگونه خدمات مرتبط و …) محروم گردید. دو درصد از این تصادف نیز مقصر شناخته شد.

5- محمد قنبر دزفولی فرزند محمدحسن به عنوان طراح و مشاور ساخت به مدت 2 سال از فعالیت در حرفه مرتبط با مهندسی ساختمان (طراحی، نظارت، اجرا و ارائه هرگونه خدمات مرتبط و …) محروم گردید. محکوم شد دو درصد از این تصادف نیز مقصر شناخته شد.

6- محمودرضا شیرازی فرزند محمدکاظم شهردار سابق آبادان به 2 سال انفصال از خدمات کشوری و عمومی محکوم شد. او همچنین مقصر یک و نیم درصد تصادف شناخته شد.

7- حسین حمیدپور فرزند عبدالغنی به عنوان شهردار وقت آبادان به 2 سال انفصال از خدمات دولتی و عمومی محکوم شد. او همچنین مقصر یک و نیم درصد تصادف شناخته شد.

8- فرزند غلامرضا علیرضا بازفت به عنوان سرپرست شهرداری منطقه آبادان به 2 سال انفصال از خدمات کشوری و عمومی محکوم شد. او همچنین مقصر یک و نیم درصد تصادف شناخته شد.

۹- عیسی محمدپور فرزند محمدعلی به عنوان سرپرست معاونت فنی و شهرسازی شهرداری منطقه آبادان به ۲ سال انفصال از خدمات کشوری و عمومی محکوم شد. او همچنین مقصر یک و نیم درصد تصادف شناخته شد.

10- خرم ملای سفید دشتی فرزند امان الله به 2 سال انفصال از خدمات دولتی و عمومی بعنوان سرپرست شهرداری منطقه آبادان محکوم شد. او همچنین مقصر یک و نیم درصد تصادف شناخته شد.

11- فرهاد میاحی فرزان به عنوان مدیر وقت شهرداری منطقه آبادان به 2 سال انفصال از خدمات کشوری و عمومی محکوم شد. ضمناً با 1% مقصر تصادف شناخته شد.

12- فرزند محمود مهدی زوکی به عنوان سرپرست معاونت فنی و شهرسازی شهرداری منطقه آبادان به 2 سال انفصال از خدمات کشوری و عمومی محکوم شد. ضمناً با 1% مقصر تصادف شناخته شد.

13- فرزند مجید به نام محمد حویزاوی به عنوان شهردار سابق آبادان به 2 سال معافیت از خدمات کشوری و عمومی محکوم شد. علاوه بر این، او نیم درصد مقصر این حادثه بود.

14- فریبرز مذکور فرزند هرمز به 2 سال انفصال از خدمات کشوری و عمومی در سمت معاونت شهرسازی و عمران منطقه یک شهرداری آبادان محکوم شد. علاوه بر این، او نیم درصد مقصر این حادثه بود.

15- علیرضا بچاری فرزند مرداو به 2 سال معافیت از خدمات کشوری و عمومی از سمت سرپرستی شهرداری آبادان محکوم شد. علاوه بر این، او نیم درصد مقصر این حادثه بود.

16- فرزند محمدعلی محمدحسن حیاتی به عنوان سرپرست معاونت فنی و عمرانی شهرداری آبادان به 2 سال معافیت از خدمات کشوری و عمومی محکوم شد. علاوه بر این، او نیم درصد مقصر این حادثه بود.

17- فرزند عبدالامام به نام امید طاها زاده به عنوان سرپرست معاونت فنی و عمرانی شهرداری آبادان به 2 سال انفصال از خدمات دولتی و عمومی محکوم شد. علاوه بر این، او نیم درصد مقصر این حادثه بود.

18- آقای سید جمال الدین موسوی فرزند سید ابوالحسن به عنوان مدیر عامل شرکت مهندسین مشاور نقشیاد به مدت 2 سال از فعالیت در حرفه مهندسی ساختمان (طراحی، نظارت، اجرا و ارائه هرگونه خدمات مرتبط و …) محروم گردید. .) محکوم در سازمان نظام مهندسی. علاوه بر این، او نیم درصد مقصر این حادثه بود.

19- محسن وزیری قنات نوی فرزند مراد به عنوان مشاور طراحی و ساخت به مدت 2 سال محرومیت از کار در حرفه مرتبط با مهندسی ساختمان (طراحی، نظارت، اجرا و ارائه هرگونه خدمات و …) و ابطال. پروانه کار و حذف از عضویت سازمان نظام مهندسی محکوم شد. علاوه بر این، او نیم درصد مقصر این حادثه بود.

20- فرزند حسن محمدرضا صالحی وانانی به عنوان رئیس دفتر نمایندگی نظام مهندسی ساختمان آبادان به مدت 2 سال از فعالیت در حرفه مرتبط با مهندسی ساختمان (طراحی، نظارت، اجرا و ارائه خدمات مرتبط و …) محروم شد. و به ابطال پروانه کار و محرومیت نظام مهندسی از عضویت در سازمان محکوم شد. علاوه بر این، او نیم درصد مقصر این حادثه بود.

21- محمد خواجه پور فرزند ابراهیم به عنوان ناظر وقت ساخت به 2 سال انفصال از مشاغل مرتبط با مهندسی ساختمان (طراحی، نظارت، اجرا و ارائه هرگونه خدمات مرتبط و …) محکوم شد. علاوه بر این، او نیم درصد مقصر این حادثه بود.

همچنین بر اساس رای دادگاه 75 درصد دیه توسط وراث مرحوم حسین عبدالباقی فرزند محمد حسن پرداخت می شود.

رأی صادره حضوری ظرف بیست روز پس از ابلاغ قابل تجدیدنظرخواهی در دادگاه تجدیدنظر خوزستان می باشد.

انتهای پیام