بین الملل

«معامله قرن» آمریکایی‌ها شکست خورد/ طرح جایگزینی وجود دارد؟

المیادین در این گزارش نوشت: مخالفت فلسطین با برنامه به اصطلاح “معامله قرن” و حمایت جامعه جهانی بین المللی ، آمریکایی ها و اسرائیلی ها را مجبور کرده است که به سمت گزینه های دیگر بروند. به عبارت دیگر ، پیگیری الحاق شهرکهای صهیونیستی کرانه باختری به اسرائیل و ترک بقیه منطقه تنها.


بیشتر بخوانید:

ضمیمه دره اردن یک منطقه امنیتی بافر برای محافظت از اسرائیل در برابر ایران ایجاد می کند


به گزارش تلویزیون دولتی اسرائیل ، بنیامین نتانیاهو ، نخست وزیر اسرائیل ، پیام ای را به یوسف کوهن ، رئیس موساد و عبدالله دوم ، پادشاه اردن ، ارسال کرده است. وی تأکید کرد که این برنامه برای اضافه کردن دو یا سه شهرک صهیونیستی به سرزمین های اشغالی است.

دوازدهمین کانال تلویزیون دولتی اسرائیل به احتمال فراوان دو شهر ذکر شده در نامه نتانیاهو خواهد بود: شهرهای گس آتیشیون ، جنوب بیت الحلم و ماالیا آدومیم ، شرق اورشلیم.

محمود عباس - نتانیاهو

بنیامین نتانیاهو و محمود عباس

به گفته المیادین ، ​​با بیان اینکه این مسئله می تواند در منطقه تأثیر بگذارد ، گزینه جایگزین پیشنهادی هنگامی ساخته شد که ایالات متحده و صهیونیست ها روی برنامه ای برای تصرف آن شرط بندی کنند. در کشورهای بزرگ ، برنامه ها در یک ساعت یا یک سال انجام نمی شود و حتی برخی از برنامه ها و نقشه ها برای اطمینان از اجرای موفقیت آمیز برای ده ها سال پنهان مانده اند. طبیعتاً زمان انتظار و شرایط موجود با اندازه نقشه مطابقت دارد و تأثیرگذاری بر آنها برای آنها غیرممکن است.

المیادین می نویسد: “از این نظر ، به اصطلاح” پیمان قرن “از نظر حجم و کارایی در برابر حوادث ، با توجه به سن چنین مقدماتی ، مقاوم است.” زیرا آنها می خواهند چهره منطقه و شاید جهان را تغییر دهند. با این حال ، برای حفظ چند سؤال و عدم قطعیت از جمله چگونگی تغییر نقشه با توجه به قدرت مهار طرف مقابل ، تجزیه و تحلیل های زیادی در نقشه صهیونیستی و آمریکایی انجام شده است.

نکته قابل توجه این است که اجرای عمومی “قرارداد قرن” پس از برنامه به اصطلاح “بهار عربی” اتفاق افتاد ، بنابراین بعداً تصمیم گرفته شد که هدف از این طرح و شیوه کار آن ادامه برنامه قبلی است. . هر دو طرف یک هدف اصلی داشتند: تقسیم منطقه و تعیین میزان مخالفت با “معامله قرن”.

معامله قرن

محمود عباس: دونالد ترامپ

المیادین نوشت که برای اطمینان از موفقیت در پروژه بهار عربی ، هدف اصلی غیرقابل پیش بینی بود ، با مهاب عرب (یک گروه آفریقایی مانند مراکش ، الجزایر ، تونس ، لیبی ، موریتانی) و صحرای شرقی آغاز شد. این سوریه ، لبنان و ایران بودند که می خواستند آن دولت ها را به سرعت سرنگون کنند. آنها در تئوری های توطئه در تونس و مصر مهم بودند و سعی داشتند در سوریه ثابت كنند كه آنها در مقابل مردم خود ایستاده اند ، كه ایران و حزب الله بلافاصله برای حمایت از دمشق شتافتند و جنبش های دیپلماتیک ، سیاسی و حتی نظامی را انجام دادند كه در نهایت نقشه های آمریكا را خنثی كرد. : بودن. این شکست به دلیل توطئه ، قبل از هر چیز ، توسط اسرائیل برای سرنگونی دولت در دمشق انجام شد ، که نتیجه ای حاصل نشد.

به گفته المیادین ، ​​همه در لبنان می دانند که بسیاری از احزاب و افراد در انتظار سقوط سوریه بودند و در این راستا کار می کردند. این توطئه نتوانسته است توافقی کشنده ایجاد کند ، اما آمریکایی ها ادعا کردند که این کار مفید بوده و پایان کار سوریه را رضایت بخش توصیف کرده است. از آنجا که آمریکایی ها خوشحال بودند که نقشه آنها شکست خورده است ، آنها برنامه جایگزینی به نام پیمان قرن را پیشنهاد کردند و حتی آن را تا حدی عملی کردند ، تا اینکه اسرائیلی ها قانع شدند که تصمیم خود را برای پیوستن به کرانه باختری و دره اردن اعلام کنند. دادن؛ اقدامی که می تواند فلسطینی ها را به عنوان بخشی از میهن جایگزین کند.

اجرای “پیمان قرن” می تواند تأثیر مثبتی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا داشته باشد که به دلیل مقاومت فلسطینی ها و جبهه مقاومت شکست خورد.

المیادین نوشت که فلسطینی ها ، جبهه مقاومت و بسیاری دیگر از کشورهای جهان مخالف برنامه آمریکا و اسرائیل هستند و حتی شرکای اروپایی ایالات متحده نیز با آن مخالفت کرده اند. در عوض ، این به دلیل سوء تفاهم حاکمان عرب و سازمان های آنها بود که آنها ایالات متحده را ترغیب به انجام چنین طرحی ، خرید مواضع اردن و حتی خودگردان فلسطین کردند. در هر صورت بعید است که فلسطین و اردن بتوانند مسیری مشترک را در این راستا طی کنند ، زیرا سرنوشت اردنی ها با جریان یافتن این منطقه تغییر خواهد کرد و این فلسطینی ها است که دست دوم را در تعیین سرنوشت خود دارند.

انتهای پیام / 4106/4033 /