عمومی

مسئولان بوم‌گردی‌های یزد را ساماندهی کنند – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین ، آیت الله سید محمد کاظم مدرس یزدی در نماز جمعه این هفته یزد محمدآباد با تسلیت ایام فاطمیه با اشاره به فشارهای حضرت اه اه اهرا (ع) اظهار تسلیت گفت. برای پیروان آنها ، این در بسیاری از نقاط وجود دارد ، یکی از اصلی ترین دلایل رشد شیعه ، ظلم و ستم بر شیعیان است.

وی از حضرت اه اهران (علیه السلام) به عنوان عاملی برای استقرار تشیع نام برد. “هزاره زهرا (س) هسته اصلی حقیقت بود. از نظر پیامبر اسلام رضایت هزاره احرا رضایت خدا بود.

یزد مدرس در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به ورود چهار شهید گمنام به استان یزد به مناسبت ایام فاطمیه گفت: “ما نباید فرهنگی را که شهدا بدنبال آن بودند فراموش کنیم ، این فرهنگ فرهنگ اطلاعاتی است که از اوامر الهی دریافت شده است. به عبارت دیگر ، ما فرهنگ متفاوتی داریم که منجر به نافرمانی می شود ، همه دست اندرکاران استان یزد باید در جهت تقویت فرهنگ شهادت گام بردارند ، در حالی که می بینیم برخی حرکات برخلاف فرهنگ شهادت اشتباه است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد بوم گردی ، این مسئله را روشن کرد. “این بوم گردی بی امان برای مدتی در یزد رایج بوده است. این خانه های سنتی ، بدون وابستگی فرهنگی اسلامی ، در برخی موارد برای آینده خطرناک است.”

امام جمعه جمعه در قسمت مرکزی یزد ادامه یافت. “این تورهای بوم گردی ، تورهای کویری ، تورهایی که بدون پیوست فرهنگی ، بدون رعایت موازین شرعی انجام می شوند ، برای آینده یزدی و یزدی بسیار خطرناک هستند ، باید توسط مقامات دولتی در نظر گرفته شوند ، مجاز نیستند.” چنین تغییری باید به همان سرعت فرهنگ شهادت ضد اسلامی تسریع شود.

او اضافه کرد. “ما با اقتصاد اشتغال مخالف نیستیم ، اما هر اقتصادی اشتغال ، بدون پیوست فرهنگی ، این اقتصاد به جامعه و امنیت و فرهنگ آسیب می رساند ، در این راستا ، همه مردم باید به این موضوع توجه کنند.”

مدرس یزدی در بخشی دیگر از سخنان خود اظهار داشت که طبق گفته مقام معظم رهبری ، به جای لغو تحریم ها ، باید سعی کنیم تحریم ها را خنثی کنیم. وی ادامه داد: خنثی سازی در دست ما است اما رفع تحریم ها در دست دشمن است. این دشمن است که می تواند تحریم ها را لغو کند یا خیر ، اما خنثی سازی آن به ما بستگی دارد.

او ادامه داد. “آیا ملتی سزاوار است که سرنوشت خود را به دشمن بدهد؟” آیا ما به عنوان یک ملت بالغ ، قوی و با سابقه تمدن طولانی ، حق نداریم استقلال داوطلبانه خود را حفظ کنیم ، و این البته حق ملت ایران است ، و ما ما باید با سرنوشت کشورمان ارتباط برقرار کنیم.

وی به یزد مدرس گفت: “ما باید اعتماد کنیم ، باید به خنثی سازی اعتماد کنیم ، اما در لغو تحریم ها باید به دشمن اعتماد کنیم ، طبیعی است که با اعتماد به آنچه اتفاق افتاده است ، زودتر به هدف خود خواهیم رسید.”

او ادامه داد. “هنگام لغو تحریم ها ، ما می توانیم به دشمن امتیاز بدهیم ، مانند جریان هسته ای اگر خاموش نشود ، اما هنگام لغو تحریم ها ، باید امتیازاتی را به دشمن بدهیم. تفاوت زیادی بین این دو وجود دارد.”

امام جمعه جمعه در قسمت مرکزی یزد تأکید کرد. “ما معتقدیم که لغو تحریم ها ، مانند برجام و … فرصتی خواهد بود و عواقب لغو تحریم ها کاملاً واضح است. پیشرفت فناوری دفاعی ، تقویت دکترین دفاعی کشور ، فناوری نانو هسته ای ، توسعه هوافضا ، اشتغال ، تولید ملی ، درآمد ملی – رشد سرانه ، اینها عواقب خنثی سازی تحریم ها است ، اما اگر بخواهیم به آن دست یابیم ، چه دستاوردی برای ما حاصل می شود؟ و از دشمن التماس کنید.

مدرس یزدی اظهار داشت. “در این زمینه ، همه آژانس ها باید توجه لازم را داشته باشند تا بدانند كه ما به آمریكایی ها ، انگلیسی ها نیازی نداریم و مقام معظم رهبری فرمودند كه حتی به واكسن آنها نیز احتیاج نداریم ، وی گفت كه واكسن باید وارد شود. آمریکایی ها ، انگلیسی ها اجازه ورود به کشور را ندارند ، این یک تصمیم دولتی بود ، نه یک بحث سیاسی.

او اضافه کرد. “برخی از مقامات منطقه مصاحبه می کنند و می گویند که این یک بحث سیاسی بود. ما وارد حوزه سیاسی نمی شویم زیرا افراد سیاسی نیستیم. از طرف دیگر ، اگر بصیرت داشته باشند ، می فهمند که این یک بحث ولایتی-حکومتی است ، با یک بحث سیاسی نیز متفاوت است ، یکی از مصادیق تصمیم رهبر بود.