عمومی

مدیران بالادستی برای افزایش بودجه تئاتر اقدام کنند – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

کوروش زارعی در گفتگو با خبرنگار آنلاین، با اشاره به اینکه اختتامیه نخستین «پویش سلیمانی» امروز به همت حوزه هنری لرستان برگزار شد، گفت. «برگزاری این برنامه اتفاق مبارکی است، فکر می کنم نشان دهنده ابعاد پنهان است. شخصیت حاج قاسم برای مردم.» ما باید از هنر استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه هنرهای نمایشی، تئاتر، چون زنده هستند و جای تفکر می دهند، می توانند ابزار خوبی برای ارائه قدر زندگی این شهید بزرگوار به مردم باشند، تصریح کرد: نادیده گرفته شد و مورد توجه قرار نگرفت.

مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری با تاکید بر اینکه در این پویش استعدادهای بسیار خوبی از شهرستان ها پیدا کردیم که در صورت حمایت می توانند آثار درخشان تری داشته باشند، افزود: «برای اینکه بتوانیم از افراد مبتدی و جوان حمایت کنیم. هنرمندان، حرکت نمایشی مردمی بچه های مسجد را شروع کرده ایم تا جوانان بتوانند در مساجد کارهای هنری انجام دهند، تئاتر را به دل مردم بیاورند.

زارعی یادآور شد. با این جریان بچه های تئاتر مردمی در مسجد می توانیم نوجوانان و جوانان را برای خلق نسل بعدی هنر کشور آماده کنیم.»

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به اینکه از روزی که رئیس مرکز هنرهای نمایشی شدم 80 درصد بودجه مرکز را صرف تئاتر شهر کردم، گفت: مناطق.

مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری خاطرنشان کرد. در تهران چیز جدیدی نیست، اگر قرار است استعدادها آشکار شود، تئاتر رشد کند، نیروهای جدیدی به جامعه هنری معرفی شوند، باید به ک. شهرها و کشف استعدادها

زارعین در خصوص کمبود بودجه برای تئاتر گفت. «در سال ۹۷ دیداری با نخبگان تئاتری رهبر معظم انقلاب داشتیم تا درباره ابعاد مختلف تئاتر صحبت کنیم، ایشان گفتند برای تحول و ساماندهی تئاتر باید بودجه آن افزایش یابد.

وی با بیان اینکه مافوق فرهنگی و مدیران کل باید به این دستور رهبری عمل کنند، گفت: رهبری و مافوق، کمیته فرهنگی مجلس باید پیگیر افزایش بودجه تئاتر باشند تا بتوانیم کارهای بزرگی برای کشور انجام دهیم. تئاتر