فرهنگ و هنر

مراسم خاکسپاری عباس جوانمرد هفته آینده برگزار می‌شود

مراسم خاکسپاری عباس جوان هفته آینده برگزار می شود

پیکر مرحوم عباس جوان 3 اکتبر در تورنتو تشییع می شود.

فیروجه ترجامی (بهجت محمدی) ، از اعضای گروه هنر تئاتر ملی ، به سرگرمی برای همه گفت که مراسم خاکسپاری این کارگردان قدیمی تئاتر که روز دوشنبه 27 اکتبر درگذشت ، شنبه 3 اکتبر در تورنتو کانادا برگزار می شود.
عباس جوان در سال 1958 متولد شد و به دلیل مشکلات جسمی در سن 92 سالگی در خانه خود در تورنتو درگذشت. اگرچه سالها در خارج از کشور زندگی کرده بود ، اما برای چند ماه از سال همیشه به ایران می آمد ، اما به دلیل بیماری به دستور پزشک حدود سه سال اجازه سفر با هواپیما را نداشت.
فیروزه بهجت محمدی که همسرش فیروز بهجت محمدی بود و عباس جوان نیز همسر عمه وی (نصرت پرتوف) بود ، با ناراحتی فراوان مرگ جوان را به یاد می آورد. این شامل هادی اسلامی ، استاد محمد ، خسرو شکیبا و فیروز بهجت محمد بود. من از سال 1945 در یک گروه تئاتر کار کردم ، سپس در سال 1948 با فیروز بهجت محمدی ازدواج کردم. وقتی پسرم متولد شد ، من تئاتر را ترک کردم اما هیچ وقت عشق آقای جوان به تئاتر ، تلاش او برای کار در دوران جوانی را فراموش نمی کنم.
او اضافه می کند: “در این سالها وقتی آنها به ایران آمدند ، ما دائما در تماس بودیم ، وقتی آنها در ایران نبودند ، ما همیشه تلفنی صحبت می کردیم.” من تقریباً تنها خویشاوندی آنها در ایران بودم و اکنون می دانم که عمه های من احمق بودن آقای جوان چقدر سخت بود. آقای جوان می خواست به ایران بیاید ، اما طی چند سال گذشته به دلیل بیماری فرصتی پیدا نکرد.
عباس جوان بازیگر ، نویسنده و کارگردان تئاتر بود که کتاب های مختلفی از جمله کتاب خاطرات خود با عنوان “ملاقات با خودش” را منتشر کرد که در سال 1996 افتتاح شد.
انتهای پیام: