عمومی

مدیریت روحی و روانی ورزشکاران المپیک

من بیش از سی سال است که در تعدادی از نقاط جهان با دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا کار می کنم.

بیشترین علاقه من ، به ویژه پس از مهندسی ، طراحی فنی ، مهندسی سازه ها در سالهای اخیر ، مقاومت آنها در برابر زلزله ، سازگاری شرایط انسانی و رفتار با مفاهیم ریاضی و مهندسی و فرمول بندی است. احتمالاً این علاقه پس از سالها تحقیق درباره علل آسیب پذیری سازه ها در برابر حوادثی مانند زلزله ، آتش سوزی ، انفجار و غیره در من ایجاد شد. هنگام مطالعه آسیب پذیری سازه ها و بین افراد ، در واقع یک شباهت مفهومی بین آنها از نظر مهندسی وجود دارد ، که باید در مقاله دیگری مورد بحث قرار گیرد.

در عین حال ، من بارها شرایط فنی و شرایط انسانی و رفتار (نامطلوب) در سازه ها (باد ، زلزله ، آتش سوزی ، …) را دیده یا بسیار نزدیک کرده ام. اگر اتصال سازه زیر فرمول در برابر عاملی مانند زلزله آسیب پذیر شود ، اگر زلزله در طراحی درست در نظر گرفته شود ، اتصال به خوبی کار می کند و سازه بی خطر باقی می ماند ، یعنی ساختار برنده می شود در برابر وحشتناک زمین لرزه! من فکر می کنم ما باید از همان مفهوم در ورزش استفاده کنیم.

اکنون ، بر اساس این مقدمه کوتاه ، مردم قطعاً در حال رفتن به مکانی برای پرش بالاتر ، حتی بسیار دشوار و هستند ، اما وقتی به آنجا می رسند ، به این معنی است که شرایط رسیدن به آن سطح (در ورزش) را باید داشته باشند. به اینها را باید دائماً به آنها یادآوری کرد. بله ، با تلاش های قبلی خود از قبل تمام شرایط لازم برای نوشتن پایان نامه دکتری خود را دارید. شما اینجا هستید ، بنابراین اگر این کار را نکنید ، می توانید آن را به پایان برسانید. شما:

قبل از سفر به المپیک گذشته ، باید به آنها می گفتند که شما مطابق گفته های جهان عمل کرده اید ، که شما طبق قوانین بین المللی اینجا هستید و نه با مهمانی مثل دیگران در توکیو ، بنابراین اینجاست ، گذشته اهمیتی ندارد شما در حال حاضر ، خوب اینجا

مربیان نیز باید آموزش ببینند و بگویند ، از این به بعد او نمی خواهد شما درگیر شوید و استراتژی داشته باشید ، او فقط می خواهد شما در کنار او باشید و قلب او را تقویت کنید ، به او بگویید که این رشته شما است ، و برای زن یا مرد: به میدان بروید و مدال کسب کنید چون اینجا هستید ، آنها می دانند که نگرانی های مشابه شما را دارند ، آنها نیز مانند بقیه مشکلاتی دارند ، احتمالاً مشکلات مالی یا بیماری های خانگی ، احمق رئیس فدراسیون مانند شما ، برخی از آنها از تجهیزات لازم برای آموزش و اردوها برخوردار نبودند ، بسیاری از آنها حتی ممکن است بلیطی برای آمدن به توکیو و … نداشته باشند ، اما بدانید که شما اکنون در میان دیگران در اینجا هستید. شرایط یکسان ، بنابراین رقابت آغاز می شود. اول اینجا؟!

اگر مراقب باشیم ، در بازیهای اول به طور کلی ، اگر قرعه کشی بد نباشد ، ورزشکاران ما به حریف باختند ، که “ادامه” ضربه یا شتاب پیروزی های داخلی و انتخاب قهرمان توسط “آل -مبیک “. در داخل کشور معمولاً مشکل از بازی دوم شروع می شود و این کاهش مشابهی را در کار مربیگری نشان می دهد. ورزشکاران وضعیت دیگران را می بینند ، تجهیزات مربیگری خود را می بینند ، بدنسازی و مربیان بدنسازی و صدها امکانات بهتر خود را می بینند ، و ناگهان جلوی آنها قرار می گیرند و. اینجاست که مربی یا روانشناس تیم باید با خنده بگوید.

نقش روانی مربیگری ، مربیگری و آسیب های حرکتی در ورزشکاران سنتی و اهداف (کشتی ، وزنه برداری ، کاراته و غیره) را می توان در مقایسه با سایر ورزشکاران به خوبی دنبال کرد. آنها کمتر می درخشند (با مشت) و مدال ها بالاتر است. این امر در بازیهای پارالمپیک نیز به دلیل صبر بیشتر ورزشکاران پارالمپیک در کسب مدال نسبت به ورزشکاران آزاد امکان پذیر است ، که باید در نظر گرفته شود تا برای مسئولان ورزشهای مدال آور کشورمان حیاتی باشد.

در حین مطالعه و نگارش پایان نامه ها ، دانشجویان ، به ویژه دانشجویان تحصیلات تکمیلی ، با فراز و نشیب های زیادی روبرو می شوند ، حتی در مواقعی که برای ما امکان سفر با دانشجویان برای حضور در کنفرانس های بین المللی (کارکنان آن زمان) وجود داشت. آنها گفتند که ناگهان ، برعکس ، آنها زمان خود را برای حضور در کنفرانس کاهش می دهند ، گویی که از زرق و برق می ترسند ، باید همان جا عمل می کردند. “کار خود را با کار گروه خود مقایسه کنید.” بروید نشان دهید که لازم نیست چقدر خوب انگلیسی صحبت می کنید ، اینطور نیست که کارت را نچسبانید ، ممکن است این کلاس جهانی باشد ، شما بالاخره با همه شاکیان دیگر جهان اینجا هستید و آنها کارت زمان را به شما دادند از Defend International عبور کنید
در حال حاضر ، من فکر می کنم حرفهایم را هرچند نامناسب به پایان رسانده ام ، اما مشکل ما در المپیک ، علاوه بر کاستی ها ، ضعف مربی و اخلاق روانی ورزشکاران بود. در این زمان ، این ضعف بیش از هر زمان دیگری به نظر می رسید ، هنگامی که او خود را کاملاً در این مسابقات نشان داد ، باید در مورد آن فکر کنیم.

* استاد نمونه مهندسی سازه ، زلزله مدیریت بحران کشور و بنیانگذار انعطاف پذیری و مدیریت بحران در ایران