بین الملل

لهستان: اتحادیه اروپا همچون یک معتاد وابسته روسیه شده است

نخست وزیر لهستان گفته، اروپا به خود اجازه داد تا مانند یک معتاد وابستگی‌اش را به انرژی روسیه افزایش دهد.

به گزارش سرگرمی برای همه، به نقل از شبکه خبری راشاتودی، ماتیوش موراوکی، نخست وزیر لهستان در نشست خبری در ورشو درباره حمایت از اوکراین گفت، اتحادیه اروپا به منابع طبیعی روسیه وابسته است و مسکو هر کاری که از دستش بر می‌آید، برای این اعتیاد انجام می‌دهد. دلال همواره دوز اول را مجانی یا بسیار ارزان در اختیار فرد معتاد قرار می‌دهد و بعد که درخواست بیشتر شد،‌ هزینه را بالا می‌برد و فرد معتاد با هر قیمتی که هست، خریداری می‌کند.

نخست وزیر لهستان همچنین گفت، قراردادهای گازی با روسیه جوری شده که گویی، اتحادیه اروپا روحش را فروخته است. قاره سبز به راحتی توسط روسیه اغوا شده نه از طریق توانایی‌های شیطانی، بلکه بیشتر به دلیل ضعف خود.

موراوکی همچنین ادامه داد، درگیری اوکراین بسیاری از کشورها را از خواب ژئوپلیتیکی بیدار کرده است. با شدت گرفتن جنگ، غرب بر سر دوراهی قرار گرفته است؛ یا پیروزی روسیه و شکست غرب، یا رنسانس تمدن غرب.

وی تاکید کرد: امروز صحبت از بازسازی اروپا برای ما کافی نیست، امروز باید به نحوی به بازسازی اروپا فکر کنیم تا صلح و امنیت به پایه‌های دائمی توسعه برای چندین دهه تبدیل شود.

از آغاز حمله روسیه به اوکراین در ۲۴ فوریه سال گذشته میلادی، اتحادیه اروپا به تعهد خود مبنی بر دست کشیدن از انرژی روسیه تا ۲۰۳۰ متعهد شده است. اتحادیه اروپا قصد دارد تا انرژی پاک را دو چندان کند و تامین نفت و گاز را از منابع غیر روسی دریافت کند. این بلوک به دنبال واردات گاز مایع طبیعی (LNG) از آمریکاست.

انتهای پیام