بین الملل

لفاظی‌های ضد ایرانی بایدن و بِنِت پس از دیدار در کاخ سفید

بایدن رئیس جمهور آمریکا در آغاز دیدار با نفتالی بنت ، نخست وزیر اسرائیل ، گفت: “ما در مورد روابط صحبت می کنیم ، اما می خواهیم از افغانستان شروع کنیم. فارس گزارش داد: “از دست دادن تفنگداران دریایی ما غم انگیز بود.”

وی افزود: “از دست دادن یک کودک یا یک پدر مانند کشاندن به درون یک گودال است ، اما ما ماموریت خود را در افغانستان به پایان می رسانیم و 12000 نفر را در 24 ساعت گذشته جابجا می کنیم.”

بایدن به بیش از 150 افغانی کشته شده در بمباران دیروز ، تنها به آمریکایی ها اشاره نکرد.

شمار کشته شدگان حمله تروریستی روز گذشته در نزدیکی فرودگاه کابل به 170 نفر افزایش یافت که 13 نفر از آنها نیروهای آمریکایی هستند. وزیر خارجه انگلیس همچنین امروز گفت سه نفر از قربانیان انفجار شهروندان انگلیسی هستند. (جزئیات بیشتر)

رئیس جمهور اسرائیل در ادامه گفت که نخست وزیر اسرائیل در رأس یکی از کابینه های متنوع خواهد بود ، در مورد پایبندی آمریکا به امنیت اسرائیل و تهدید ایران صحبت خواهد کرد.

وی افزود: “اگر دیپلماسی برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای کار نکند ، اقدامات دیگری را انجام خواهیم داد.”

بنت در ابتدای سخنرانی خود به آمریکایی های کشته شده در انفجار دیروز کابل تسلیت گفت.

وی گفت: “ما از حمایت شما اطمینان داریم. اسرائیل می داند که ما متحد بهتر و قابل اطمینان تری از ایالات متحده نداریم.”

وی افزود: “من با خود روحیه حسن نیت جدیدی آورده ام.”

بنت افزود: اسرائیل برای قوی بودن باید قوی باشد. ما نمی توانیم لحظه ای این واقعیت را که در یکی از سخت ترین مناطق جهان زندگی می کنیم نادیده بگیریم. بسیاری از همسایگان ما می خواهند ما را بکشند ، زیرا ما باید از همه دشمنانمان قوی تر باشیم. “

وی گفت: “من خوشحالم که می شنوم ایران هرگز به سلاح هسته ای دست نخواهد یافت. اگر دیپلماسی م effectiveثری وجود نداشته باشد ، گزینه های دیگری نیز وجود دارد.”

وی ادامه داد: “وقتی ما اینجا نشسته ایم ، سانتریفیوژهای ایرانی می چرخند ؛ آنها باید متوقف شوند.” ما یک استراتژی داریم تا جلوی جنگ طلبانه ایران در منطقه را بگیریم و مانع فرار ایران برای همیشه از سلاح های هسته ای شویم. “

بنت گفت: “ما نمی خواهیم ایالات متحده برای ما بجنگد ، اما از حمایت شما متشکریم.”

رژیم صهیونیستی تنها حامل سلاح هسته ای در منطقه غرب آسیا است ، به گفته منابع مختلف ، بیش از 200 کلاهک هسته ای در زرادخانه هسته ای خود دارد.

از سوی دیگر رژیم صهیونیستی تاکنون از امضای پیمان منع گسترش سلاح های هسته ای خودداری کرده و به بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی اجازه بازرسی از تاسیسات آن را نداده است.

ایران یکی از اعضای پیمان منع گسترش سلاح های هسته ای (NPT) است. و کلیه فعالیت های هسته ای ایران زیر نظر آژانس بین المللی انرژی اتمی (IAEA) است که هیچ گونه انحرافی از برنامه هسته ای ایران گزارش نکرده است.

انتهای پیام: