علمی و پزشکی

لزوم تزریق دُزسوم واکسن برای کنترل اُمیکرون/اطمینان خاطررانندگان حمل ونقل در فازدوم سامانه امید

معاون امنیتی انتظامی تهران بر لزوم تزریق نوبت سوم واکسن کرونا برای کنترل سویه جدید امیکرون تاکید کرد.

به گزارش سرگرمی برای همه، نایبی در پایان جلسه ستاد مبارزه با کرونا در تهران به تشریح تاییدات این جلسه پرداخت. در این نشست با ورود سویه جدید امیکرون به کشور، فعالیت مراکز واکسیناسیون در سراسر استان تهران نسبت به هفته های گذشته برجسته شد.

او ادامه داد. به منظور مقاومت در برابر سویه جدید، نیاز به تزریق دوز یادآور، حفظ فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک همچنان مورد تاکید است. لذا از شهروندان تقاضا داریم هر چه سریعتر جهت تزریق نوبت سوم به مراکز مراجعه نمایند. مراکز دارای سبدی از تمامی واکسن های موجود در کشور هستند که با تزریق دوز سوم برای غلبه بر پیک احتمالی می توان این بیماری را کنترل کرد.

معاون تاکید کرد. وی افزود: موارد بسیار کمی از سویه جدید در کشور پیدا شده است، مبتلایان و همچنین افرادی که با آنها در تماس بوده اند شناسایی شده اند و پایش مناسب در حال انجام است. در همین راستا، «در استان تهران با توجه به رواج نوبت سوم واکسن، خطر انتشار سویه جدید کمتر است، اما شهروندان باید مراقب باشند تا از عادی‌شدن جلوگیری کنند، حتماً موارد بهداشتی را رعایت کنند و از ماسک استفاده کنند.

وی در خصوص اجرای پروژه سامانه «امید» در مرحله دوم گفت. «بی شک اجرای این برنامه می تواند تاثیر بسزایی در کاهش ابتلا به این بیماری داشته باشد. بنابراین فاز دوم این برنامه در حوزه حمل و نقل درون شهری دنبال می شود. در همین راستا در بحث سرویس مدارس، تاکسی های اینترنتی و همچنین تاکسی های شبانه روزی، اطلاعات افراد در سامانه امید ثبت می شود؛ در صورت عدم ثبت تزریق واکسن، پیامک برای آنها ارسال می شود. امیدواریم اجرای این مرحله از برنامه امید موجب اعتمادسازی رانندگان وسایل نقلیه عمومی شود. از آنجایی که رانندگان روزانه با افراد زیادی در جامعه تعامل دارند، این اطمینان می تواند گام موثری در کنترل این بیماری باشد.

معاون استاندار تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر شباهت علائم سرماخوردگی سویه جدید m Omicron به ویژه در بین دانش آموزان با تصمیمات جدید یا محدودیت های جدید گفت: هنوز نتایج روشنی وجود ندارد.» بنابراین در صورت بروز نتایج جدید، موضوع در ستاد ملی کرونا مطرح می‌شود، تصمیمات لازم اتخاذ می‌شود، اما تاکنون تصمیم جدیدی برای دانش‌آموزان خاص وجود ندارد. تدوین شده است.

انتهای پیام: