عمومی

لزوم انتقال تاریخچه انقلاب اسلامی به نسل جدید کشور – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، آیت الله رضا رمضانی صبح جمعه در همایش «رسولان وحدت» که به مناسبت میلاد پیامبر اکرم (ص) با حضور علمای شیعه و سنی در رضوانشهر برگزار شد، اظهار داشت: در این اجلاسیه به عنوان یکی از اعضای هیئت علمی در رضوانشهر حضور دارند. حضور شیعه و سنی در کنار یکدیگر می تواند الگوی عملی یک جامعه زیستی مسالمت آمیز در بهترین حالت باشد.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت با اشاره به اینکه وحدت یک نظر و اعتقاد است تصریح کرد:

امروز درگیری بین اسلام و استکبار است

وی با بیان اینکه اگر ایمان وحدت در ابعاد مختلف عمل شود، جهان اسلام به اقتدار جمعی در عرصه های مختلف فرهنگی، اقتصادی و سیاسی دست خواهد یافت، افزود: تقابل اسلام و استکبار

آیت الله رمضانی افزود: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، نظریه پردازان بر این باور بودند که اگر انقلابی در جهان امروز، یعنی پسامدرنیته، در کشورهای اسلامی اجرا شود، راه سکولاریسم یا سکولاریسم را طی می کند.

وی با تاکید بر اینکه زمانی که انقلاب اسلامی ایران به وقوع نپیوست، برخی معتقد بودند که انقلاب دینی هرگز رخ نخواهد داد. پاپ در دیدار با مدیر حوزه های علمیه کشور گفت شما از کشوری آمده اید که تنها انقلاب دینی جهان را به دست آورده است. کردها از نظر قدرت سیاسی و جغرافیایی یکی از اولین قدرت های جهان بشری هستند و مردم این کشور شجاع هستند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت با اشاره به اینکه استعمارگران پس از پیروزی انقلاب اسلامی می خواستند مشروعیت آن را خدشه دار کنند، اذعان داشت: رای مردم باعث مشروعیت کامل جمهوری اسلامی می شود.

وی با بیان اینکه مردم هیچ مخالفتی با نظام و دین اسلامی ندارند، تصریح کرد: گاهی اوقات به دلیل مشکلاتی مردم می توانند در زمان انتخابات با بودجه مبارزه کنند، اما قشر پایین جامعه با نظام کنار آمده اند.

لزوم تبیین صحیح معنویت، عدالت و کرامت دین

آیت الله رمضانی تاکید کرد. اگر عقلانیت و معنویت و تفکر و عدالت و کرامت دین به درستی تبیین شود، هیچ کس نمی تواند با دین مخالفت کند. زبان دین، زبان عقل و فطرت است، نه زبان اجبار.

وی با اشاره به اینکه پروژه ای 15 ساله با بودجه 5 میلیون یورویی در برلین پایتخت آلمان در رابطه با قرآن ایجاد شد تا ثابت شود قرآن کتاب جامعه بشری امروزی نیست. گفت. حدود 400 آیه در قرآن به مقاومت می پردازد.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه زبان گفتار قرآن عربی است، اما زبان فهم قرآن زبان عقل و فطرت است، اظهار داشت: قرآن کریم، زبان عقل و فطرت است.

او ادامه داد. وی ادامه داد: بعد از انقلاب اسلامی همه تحریم‌های ممکن را انجام دادند، اما نتیجه این تحریم‌ها مقاومت، سازندگی، خودباوری و توانمندی و امروز جایگاه کشور از نظر علمی و نظامی در دنیا و جهان بود. منطقه یکی از بالاترین رتبه ها است.

آیت الله رمضانی با تاکید بر اینکه قدرت کشور باعث شد ایران در متن تاریخ ظاهر شود و باید در تاریخ نگاری اندیشمندان به آن اشاره شود، خاطرنشان کرد: ایران قبل از انقلاب اسلامی در حاشیه بود، اما پیروزی انقلاب اسلامی یک بار. ایران دوباره در متن تاریخ جای گرفت.

دشمن از ایران اسلامی راضی نیست و به فکر براندازی است

او اضافه کرد: انقلاب اسلامی با الگوی سیاسی خود به میز مذاکره با قدرت های جهانی دعوت شد که به برکت معجزه و شهدای امام خمینی (ره) محقق شد.

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت خاطرنشان کرد: دشمن برای براندازی دست به هر کاری می زند و جز کارشکنی به هیچ چیز دیگری راضی نیست.

وی با اشاره به اینکه 4000 زن در آمریکا کشته می شوند، اما هیچ اشاره ای به آن در رسانه های آنها وجود ندارد، گفت. در یک سال بیش از 900 زن مسلمان در آلمان مورد حمله قرار گرفتند.

آیت الله رمضانی تاکید کرد. شبکه های ماهواره ای فارسی زبان که از رژیم صهیونیستی، آمریکا و انگلیس دستور دریافت می کنند، تجمع گسترده حامیان انقلاب اسلامی را حضوری اندک نشان می دهند.

وی با اشاره به لزوم انتقال تاریخ انقلاب اسلامی به نسل جدید کشور تصریح کرد. امروز دشمن از طریق فضای مجازی می خواهد دین مردم را کنترل کند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه بیش از 90 درصد عرصه و ابزار رسانه ای در دست رژیم صهیونیستی موسوم به دیکتاتوری رسانه ای است، تصریح کرد: رسانه های بیگانه همواره مطالب کذب را منتشر می کنند. و اخبار جعلی علیه ایران.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی از روز اول گفتمان قومیتی خود را به نمایش گذاشت، افزود: در ایران اسلامی بلوچ، کرد، بلدرچین، گیلک و… بر هم برتر و برابرند.

تفرقه و تضعیف زمین یکی از نقشه های دشمن است

آیت الله رمضانی یکی از برنامه های استعمار را تجزیه و تضعیف کشورهای اسلامی دانست و گفت:

وی با تاکید بر اینکه علمای کشورهای اسلامی امروز باید این چرخش تاریخی را به خوبی درک کنند، گفت. «امروز مسلمانان در جهان با عزت و اقتدار زندگی می کنند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت با اشاره به اینکه در ادبیات دینی ما به موضوعات و گفتمان های دینی از جمله آزادی، کرامت انسانی، حقوق بشر، حقوق بشر و… پرداخته شده است، تصریح کرد: در این زمینه باید گفتمان دینی و دینی و مذهبی ما را به خود اختصاص دهد. خدا دعوت می کند. انسانیت به عزت واقعی

وی با بیان اینکه با پیروزی انقلاب اسلامی، امام خمینی (ره) عرصه اجتماعی دین را احیا کرد و از هیچکس نترسید، گفت: «امروز باید تعارض پیچیده جهان اسلام و استکبار را درک کنیم و بدانیم که مسلمانان. در شرایط خاصی قرار دارند.

آیت الله رمضانی ادامه داد. نقش علما در ترویج وحدت و همبستگی بین مسلمانان بسیار مهم است و بخشی از اختلافات جهان بین مسلمانان، اختلافات عقیدتی نیست، بلکه اختلافات سیاسی است.

ما باید بیشتر روی مسائل فرهنگی کار کنیم

وی سپس به اتفاقات اخیر در کشور اشاره کرد و اذعان داشت. در حوادث اخیر پلیس به عنوان یک سرویس امنیتی به وظایف خود عمل کرد.

نماینده مردم گیلان در مجمع کارشناسان مدیریت گفت: «هم افزایی، وحدت، همکاری و تفاهم متقابل منجر به نظام دگرگونی در جهان اسلام می شود.

آیت الله رمضانی با بیان اینکه فردی که قرآن و پرچم کشور را به آتش کشیده، آموزش دیده نظام استعماری بوده و پروژه خرابکارانه ای را دنبال می کند، افزود: ما باید به دشمن حمله کنیم و قوی شویم.

وی با تاکید بر اینکه باید در بحث های فرهنگی عمیق تر کار کنیم و وظیفه خود را به درستی انجام دهیم، گفت. «ارتباط با نسل جوان می تواند عرصه جدیدی را در نظام اسلامی بگشاید.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت اذعان کرد. نباید اجازه دهیم دشمنان با تبلیغات منفی به خدمات مردم نظام اسلامی آسیب بزنند.