ورزشی

قیام ۱۹ دی ماه مردم قم حماسه‌ای ماندگار در تاریخ انقلاب اسلامی است

به گزارش خبرنگار گروه استان های خبرگزاری آنا از بیرجند، وبینار مقاومت مبتنی بر آگاهی و ایثار در زندگی حضرت زهرا(س) برگزار شد. دانشگاه آزاد بیرجند برگزار شد.

در ابتدای این وبینار، قائم مقام مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید حاج قاسم سلیمانی و حضرت علامه مصباح در قیام 19 دی 1356 سخنرانی کردند. از انقلاب اسلامی بگویم. یکی از مرگبارترین اعتراضات علیه رژیم پهلوی در این روز در تسوم برگزار شد. (ادامه مطلب)

حجت الاسلام محمد حاجی زاده افزود: «قیام ۱۹ دی مردم قم حماسه ای جاودانه در تاریخ انقلاب اسلامی ایران است.

مقام والای ولایت فقیه را اعلام کرد. حضرت فاطمه زهرا (س) شهید بزرگوار در راه ولایتمداری است.

قائم مقام نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد خراسان جنوبی با اشاره به مجاهدت های حضرت فاطمه (س)، فداکاری، عنایت ویژه ایشان، ادامه داد. حضرت فاطمه زهرا (س) تا آخرین لحظه برکت خود به یاری ولایت ایستاد. زندگی؛ زیرا حضرت علی (ع) را امام زمان خود می دانست.

قیام 19 دی مردم کومی حماسه ای ماندگار در تاریخ انقلاب اسلامی است.

این یک مقاومت مستقر است که با اصول عقلانی سازگار است

استاد حوزه علمیه به بیان میزان مقاومت در زندگی حضرت فاطمه (س) بر اساس «ایثار بر فداکاری» پرداخت و با تحلیل وقایع ابتدای اسلام، به نظریه مقاومت اشاره کرد و گفت: صاحب این نظریه. رهبر معظم انقلاب.

حجت‌الاسلام مجتبی شیدا با بیان اینکه نظریه مقاومت، نظریه صفر یا صد نیست، خاطرنشان کرد: “مقاومتی برقرار می شود که با اصول عقلانی مطابقت دارد.” اهل بیت (ع) هم انعطاف داشتند، مثلاً امام رضا (ع) مقام ولایت را به عهده گرفتند; اما عمل او در واقع جایگاه و منزلت ائمه را در خراسان تقویت کرد و یا عمل او عقب نشینی به نظر می رسید، اما این در واقع مقاومت به حساب می آید، باید لایه های قبلی و بعدی را دید و شناخت.

ایشان مقام بسیار والای حضرت فاطمه(س) را بیان کردند. به دلیل ارتباط صمیمانه و عاطفی رسول خدا ام، جامعه اسلامی پس از رحلت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله متزلزل شد.

این استاد حوزه در ادامه به تحلیل آسیب های جریان های منحرف شده توسط نفاق «قوم دینی» در آن دوران به جامعه اسلامی پرداخت.

انتهای پیام/4103/