فرهنگ و هنر

قدم برداشتن در مسیر عاشقی با «سفرقند»

سرگرمی برای همه/ Com مستند سفرقند روایت نوجوانانی است که در مسیر اربعین به سوی حضرت سیدالشهدا(ع) قدم می زنند و داستان های شیرینی از مسیر، مراودات شخصی و ارتباط با دیگر زائران را بازگو می کنند.

محمدحسین رضایی در گفت وگو با خبرنگار سرگرمی برای همه درباره مستند سفرقند گفت. مستند سفرقند نوجوانان پرشوری که در عرصه رسانه فعال هستند و پیش از این مستند پنجمین سالگرد خانه آبی را تهیه و اکران کرده بودند. تصمیم می گیرند امسال به سفر اربعین بروند و مشاهدات خود را از این سفر به صورت مستند ثبت و ارائه کنند.

او ادامه داد. در این مستند مربی گروه که یکی از رهبران مذهبی است، در مورد تفاوت بین افراد مشکل ایجاد می کند و به سوالات ذهنی یک نوجوان پاسخ می دهد و اعضای نوجوان گروه را برای حل مشکل می فرستد. و در نهایت بازخورد و پاسخ آنها را منعکس می کنند.

رضایی افزود: همچنین از دیگر ویژگی های سفرقند، تازگی و روایت دست اول اربعین است و این مستند در همان ایام اربعین 1401 تصویربرداری و تولید شده است.

وی تاکید کرد. این مستند به تهیه کنندگی امین سلمان زاده و کارگردانی علی صالحی توسط گروه کودک و نوجوان شبکه قرآن و معارف سیما تولید شده است. ده قسمت است و از چهارشنبه هفته گذشته 16 شهریور به مدت ده روز پخش می شود.

من باید بگویم؛ علاقه مندان به تماشای ده روز سفرقند از چهارشنبه 25 شهریور می توانند این مستند را ساعت 17:00 از شبکه قرآن و معارف سیما تماشا کنند و تکرار آن را ساعت 10:00 و 13:30 تماشا کنند. صبح و 8:30 صبح همچنین لازم به ذکر است مخاطبان می توانند این برنامه را از پایگاه اطلاع رسانی شبکه قرآن و معارف سیما و سیما دریافت و در فضای مجازی به نشانی @safarghand.tv تماشا کنند. .

عوامل این برنامه به شرح زیر است: حجت الاسلام سید امیرحسین موسوی کارشناس مذهبی پروژه محمد حسین رضایی مشاور پروژه علی مفتاح دستیار کارگردان سید محسن حسینی، آریا حسنوند، صالح افرند و علی صالحی فیلمبرداران محمدحسین جعفری صدابردار یحیی فتحی، متن سخنران فتحی عاظمی و فتحیحدیثمی ، تدوینگر، محمد آستری، دستیار تدوین، محمد متین اللهیاری، گروه تولید محمدحسن فتاحی، گرافیست و هنرمند علی مفتاح، محمدحسن اورعی، سید عباس. اعضای این گروه عبارتند از موسوی، امیرعلی حسنخانی، امیرحسین خاکزاد، سید صادق پروین و علی کیم.

انتهای پیام