اجتماعی

قالیباف: زنان در بخش‌های مختلف مدیریتی از مردان بهتر عمل می‌کنند

رئیس شورای اسلامی با اشاره به ارکان انقلاب اسلامی گفت: همه فعالیت‌های سیاسی-اجتماعی نیاز به سازماندهی کار سازمانی سازمانی دارند که باید بر اساس سنت‌های الهی و پوپولیسم انجام شود.»

به گزارش سرگرمی برای همه، به نقل از خانه ملت، محمدبکر خلیباف امروز پنجشنبه (14 بهمن) در نشست هم اندیشی زنان اعضای شوراهای اسلامی شهرهای مختلف کشور که اعضای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی نیز هستند. ، امام محمد باکر را تبریک گفت. وی ادامه داد: 40 سال بعد در برخی زمینه‌ها مشکلات جدی داریم، سؤالاتی در ذهن ما ایجاد می‌شود که آیا در مبانی انقلاب اسلامی است که نسل کنونی، شرایط تغییر یافته و سبک زندگی ما را تغییر داده است؟ این جلد با مشکلاتی مواجه شده است. در واقع برای پاسخ به این سؤالات باید توجه داشت که اساس انقلاب دو رکن داشت. اولی مبتنی بر سنت های الهی بود، دومی قدرت و حرکت مردم بود، برای پاسخگویی به مشکلات و چالش ها باید به این دو عنصر توجه کرد.

وی با اشاره به سال های پیروزی انقلاب افزود: در آن سال ها روش های زیادی برای مبارزه با رژیم طاغوتی پهلوی وجود داشت اما امام خمینی (ره) از هیچ کدام استفاده نکردند. امام خمینی چنین تشکیلاتی ایجاد نکرد، گروه های مسلح راه اندازی نکرد. از نیروهای خارجی استفاده نمی کرد، در واقع مستقیماً با امام خمینی (ره) با مردم صحبت می کرد، حتی در زمان پیروزی انقلاب هم اگر اشتباهی در هدایت کشور می شد، از طریق مردم دولت ها را تهدید می کرد.

او گفت. «ما به دوران دفاع مقدس پس از پیروزی انقلاب افتخار می‌کنیم، زیرا دو عنصر عوام‌گرایی سنت‌های الهی، ستون‌ها و پایه‌های آن دوران بودند. بسیاری از فرماندهان تاکتیکی-شهیدی که به جبهه آمدند یا کارگر بودند، یا معلم، یا دانش آموز، یا دانشجو، یا بازاری، در رشته پیچیده علوم نظامی که از هر نظر پیچیده است، مردم آن را گرفتند. آنها در کمترین زمان بهترین عملکرد خود را نشان دادند.

رئیس شورای اسلامی در ادامه بحث خود درباره موضوع زنان گفت: مربوط به زنان است

او اضافه کرد. ما چه بخواهیم و چه نخواهیم، ​​مادران زن را در دوراهی بین مادری، خانواده، تربیت فرزند، محیط اجتماعی، علم و رشد جامعه قرار می دهیم.» حتی اگر در مقطعی نگوییم، در عمل برای زنان فرصت ایجاد نکرده ایم، در حالی که زنان در ادارات مختلف دولتی می توانند بهتر از مردان در امور اجرایی عمل کنند.

وی با بیان اینکه زنان از بسیاری جهات موثرتر، شفاف‌تر هستند و آسیب‌ها و فساد در دستگاه‌های اجرایی و اجرایی حداقل برای زنان امکان‌پذیر است، گفت: آنها مدیران خوبی هستند زیرا برای زنان مایه ننگ است.

رئیس قوه مقننه افزود: زنان با همه ویژگی های زنانگی، مادری می توانند در موقعیت های مختلفی قرار گیرند، همه ما انسان هستیم، هیچ تفاوتی بین زن و مرد از نظر انسان دوستانه وجود ندارد، اما البته جایگاه مرد و زن است. زن در محیط اجتماعی متفاوت است و این بدان معنی است که هیچ محدودیتی وجود ندارد.

وی تاکید کرد. «زنان بزرگترین سرمایه جامعه ما هستند، در همه عرصه ها حتی در اقتصاد کشور، محور پویایی و رشد خانواده است که رکن آن زنان و مادران هستند.

رئیس مجلس در پاسخ به این سوال که تبعیض و بی عدالتی ناعادلانه از دیدگاه مدیریتی زنان وجود دارد؟ «همه ما معتقدیم در خط مقدم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی باید با شایستگی، با شایستگی، با تشویق به شایستگی به این بی عدالتی ها پایان دهیم. برای سازماندهی آن.”

رئیس مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه اگر سنت های الهی و عوام گرایی استوار باشد، انقلاب به زور بر اساس کار خود پیش می رود، گفت: «هر فعالیت اجتماعی، سیاسی، علمی- مدیریتی نیازمند سازماندهی کار سازمانی است». برای آشنایی با کار تشکیلاتی می توان به یادداشت ها و سخنرانی های شهید بهشتی اشاره کرد که قوی ترین، منسجم ترین، مؤثرترین یادداشت ها را در حوزه تشکیلاتی دارد.

وی افزود: باید به توانایی های جوانان توجه کنیم، البته جوانی یعنی حذف سرمایه و تجربه، بدترین برداشت از کار تشکیلاتی.

خلیباف تاکید کرد. برای انجام کار تشکیلاتی باید به سنت های الهی پوپولیسم تکیه کرد، به همین دلیل است که می گوییم تا نگاه دولت به حوزه اقتصاد از بین نرود، اقتصاد ما درست نمی شود».

رئیس قوه مقننه همچنین با تاکید بر اینکه ما باید فرزندان زمانه خود باشیم، افزود: مکتب امام خمینی(ره) مبتنی بر عقلانیت، معنویت، عدالت است و باید به آن عمل کنیم. ما به مدرنیته نیاز داریم، بنابراین باید خلاق باشیم و بر اساس آنچه اتفاق می افتد تصمیم بگیریم.

انتهای پیام: