بین الملل

فیصل مقداد: نباید اجازه دهیم غرب سناریوی عراق را در سوریه پیاده کند

وزیر امور خارجه سوریه گفت که آمریکا، فرانسه، انگلیس و آلمان امروز قصد دارند در سوریه از همان سناریویی استفاده کنند که ۲۰ سال پیش در عراق به بهانه داشتن سلاح‌های کشتار جمعی استفاده کرده بودند.

به گزارش سرگرمی برای همه، فیصل مقداد، وزیر امور خارجه سوریه امروز (یکشنبه) در صفحه توئیتر خود نوشت: جهان باید از گذشته درس بگیرد و اجازه ندهد که این کشورها دوباره با فریب و نیرنگ کشورهای دیگر را هدف قرار دهند.

وی تصریح کرد: کالین پاول، وزیر امور خارجه وقت آمریکا ۲۰ سال پیش در چنین روزی، در نزدیکی صندلی سوریه در شورای امنیت که من روی آن نشسته بودم، صحنه‌ای از نمایش فریب و دروغ را برای توجیه حمله آمریکا به عراق به بهانه داشتن سلاح‌های کشتار جمعی بازی کرد.

وزیر امور خارجه سوریه تصریح کرد: کالین پاول در آن زمان ضبط‌ صوت‌ها، تصاویر ماهواره‌ای، مدارک‌ها و اسنادی را ارائه کرد و اظهار داشت که این‌ها شواهد هستند و حدس و گمان نیستند و حقایق و اطلاعات کاملاً مستند هستند و لوله کوچکی را نشان داد که بیان می‌کرد که حاوی مواد بیولوژیکی تولید عراق بود که می توانست ده‌ها هزار نفر را بکشد.

به گزارش خبرگزاری سانا، فیصل مقداد افزود: البته مشخص شد که هر چه او مطرح کرده است دروغ‌ محض بوده است و خود پاول آنچه را که در شورای امنیت بیان کرده است ننگ توصیف کرد، اما متأسفانه عراق بر اساس این دروغ‌ها مورد حمله قرار گرفت و همه می‌دانند نتایج فاجعه بار این تهاجم، جنایات جنگی و جنایات علیه بشریت است که توسط نیروهای آمریکایی و متحدان آنها در عراق انجام شد.

انتهای پیام