فرماندهان درباره مغز متفکر اطلاعات و عملیات چه گفتند؟

حسن باقری با ایجاد نظریه های جدید در مورد جنگ ، با ایجاد راه هایی برای مقاومت در برابر متجاوزان ، توانست استراتژی جنگ را تغییر دهد ، و با تسلط بر میدان نبرد دشمن ، مسیر مقابله را بازیابی کند ، به سرعت توانایی خود را درک کند ، و استعداد خود را تشخیص دهد. نیروها

به گزارش سرگرمی برای همه ، حسن باقری (هولام حسین افشاردی) در سال 1954 در تهران متولد شد. 25 اسفند ، سومین روز شعبان ، سالروز ولادت امام حسین (ع). 24 گلزار شهدای بهشت ​​زهرا اقامتگاه ابدی وی در تهران شد.

حسن باقری معروف به “ساكا بازیجیان” جوانترین فرمانده جنگ ایران و عراق بود. سرداران جنگ حسن باقری را یکی از درخشان ترین فرماندهان سپاه پاسداران ایران می دانستند و وی را اخلال گر در این زمینه می دانستند.

او شخصیت معناداری داشت

سرلشکر شهید علی صیاد شیرازی او در مورد شهید باقری می گوید. “از لحظه ای که حسن باقری را ملاقات کردم ، عشق آنها به قلب من افتاد. من برای او احترام قائلیم زیرا من دیدم که یک جوان در این سن در آن اردوگاه بسیار سخت کوش ، فعال و مثمر ثمر است. و شخصیت وی “این بسیار معنی دار بود ، این آشنایی من با سردار باقری بود.”

حسن باقری تأثیر جدی بر اقدامات داشت

همچنین: سرلشکر سیدیحیی صفوی دستیار فرمانده کل قوا ، یک مشاور ارشد گفت: “حسن باقری قوی ترین فرمانده بود.” حضور فرماندهان رشید ، شایسته اقدام قاطع ، عامل دیگر پیروزی بود. صلاحیت ها و خصوصیات یک فرمانده ، مانند شهید [حسن] “باقر که بر عوامل تأثیرگذار مانند دشمن ، زمین ، جو ، نیروهای خود کنترل زیادی داشت ، تأثیر جدی بر اقدامات داشت.”

ارتباطات قوی بود

سرلشکر محمد جعفری ، فرمانده سابق سپاه پاسداران می گوید. “حسن باقری در ارتباطات قوی بسیار فعال بود ، با ائمه تمام نمازهای جمعه در ارتباط بود. “روحانی و چهره ای که به انبار آمد ، حسن باقری وقت خود را طوری تنظیم کرد که قطعاً با آن شخصیت در اردوگاه ملاقات کند.”

ثابت کرد که می توانیم

دریادار علی شمخانی ، دبیر شورای عالی امنیت ملی اظهار داشت: “حسن باقری همانطور که در زمینه های مختلف اطلاعاتی فعال بود ، اطلاعات را به خوبی جمع آوری و ارائه می داد. “حسن باقری گزارشی تمیز ، کامل و دقیق از خطوط دشمن داخلی ارائه داد. ما برای اولین بار ثابت کردیم که می توانیم.”

پست امام خمینی (ره) روی عکس شهید باقری

طبق دفترچه خاطرات این فرمانده جوان ، او هر 24 ساعت و 18 ساعت به عنوان فرمانده کار می کرد و در طول عملیات شب ها بیدار می ماند تا عملیات را به خوبی هدایت کند. پس از شهادت حسن باقری ، امام خمینی (ره) بر روی عکس خود نوشت: “خداوند شهید زنده ما را با شهدای آغاز اسلام متحد کند. “اگرچه ارائه حسن باقر به عنوان یک نخبه ، یک میراث معنوی و یک ارزش ملی با اطلاعات کم روی کاغذ غیرممکن است.”

انتهای پیام: