بین الملل

غریب آبادی: تمام دسترسی‌های تکمیلی آژانس از نیمه شب امشب متوقف می‌شود

به گزارش سرگرمی برای همه: وی عصر دوشنبه در مصاحبه با خبرنگاران افزود: “من آریباداد دنده درست می کنم.” “از ساعت 9 امشب ما هیچ تعهدی فراتر از ضمانت ها نداریم ، دستورالعمل های لازم به تأسیسات هسته ای داده شده است.”

این تحول پس از آن اتفاق افتاد که مجلس شورای اسلامی در 4 دسامبر سال گذشته برنامه اقدام استراتژیک رفع تحریم ها را تصویب کرد و دولت را موظف کرد در صورت ادامه تحریم های آمریکا همکاری با آژانس انرژی هسته ای بین المللی را محدود کند و اقدامات بیشتری برای کاهش تعهدات خود تحت در جهت:

طبق ماده 6 ، “دولت جمهوری اسلامی ایران موظف است مطابق مواد 36 و 37 برجام ، دسترسی قانونی را خارج از پروتکل الحاقی تحت برجام به مدت دو ماه پس از تصویب این قانون متوقف کند.”

قا اریب آبادی دوشنبه گذشته اعلام کرد که نامه ای را به مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی (آژانس انرژی هسته ای) ارسال کرده است که فعالیت های داوطلبانه ایران را تحت هیئت آژانس انرژی هسته ای متوقف می کند.

به گفته وی ، این اقدام در راستای اجرای قانون مصوب برای حفظ منافع ملت ایران ، مطابق با حقوق جمهوری اسلامی ایران تحت مواد 26 و 36 برجام توسط مجلس شورای اسلامی انجام می شود. شورا. به دلیل عدم انطباق هیئت مدیره با طرفین برای انجام تعهدات خود. تحریم های غیرقانونی اعمال شده است ، و از آژانس خواسته شده است که اقدامات لازم را در اسرع وقت برای انطباق با الزامات تعلیق اقدامات مختلف داوطلبانه توسط ایران ، از جمله پروتکل الحاقی ، انجام دهد. ‌:

دیپلمات ارشد کشورمان اظهار داشت که از این پس ایران و همکاری با آژانس بین المللی انرژی هسته ای منحصراً بر اساس تعهدات دفاعی ادامه خواهد داشت ، تا زمانی که رفع تحریم های عملی و ملموس زمینه بازگشت ایران به این اقدامات را فراهم کند.

قا اریب آبادی همچنین جزئیات اقدامات ایران را توضیح داد ، که مفاد پروتکل الحاقی از 5 اسفند است. کد 3.1 اصلاحیه های مفاد توافقنامه دفاعی (جهت اطلاع زودرس به آژانس تأسیسات هسته ای) ؛ استفاده از فن آوری های مدرن مدت طولانی مدت حضور آژانس در ایران ؛ اقدامات شفاف مربوط به کیک زرد ؛ اقدامات شفاف سازی مربوط به غنی سازی ورودی ها مفاد برجام را دنبال می کنند. نظارت بر فعالیتهای داوطلبانه و بازرسی ؛ و اقدامات شفافیت در مورد تولید اجزای سانتریفیوژ متوقف خواهد شد.

در همین راستا ، رافائل گروس ، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی روز یکشنبه در تهران با رئیس سازمان انرژی اتمی ، علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه کشورمان ، درباره آخرین تحولات آژانس انرژی هسته ای گفتگو کرد. این جلسات منجر به انتشار بیانیه مشترکی از سوی ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی شد که طبق آن عملیات نظارت و بازرسی آژانس بین المللی انرژی هسته ای بین المللی تا سه ماه ادامه خواهد داشت.

در این رابطه غی اریب آبادی می گوید: هدف از ادامه بازرسی و نظارت لازم که در بند 2 اعلامیه ذکر شده است ، این است که ایران اطلاعات مربوط به برخی از فعالیتهای نظارتی و تجهیزات مشخص شده در پیوست را برای مدت سه ماه ثبت ، نگهداری و نگهداری کند.

وی گفت: “در این دوره ، آژانس به این اطلاعات دسترسی نخواهد داشت ، اطلاعات منحصراً در اختیار ایران خواهد بود.” اگر ظرف سه ماه تحریم ها برداشته شود ، ایران این اطلاعات را به آژانس ارائه می دهد. » در غیر این صورت اطلاعات برای همیشه حذف خواهد شد.

311311