بین الملل

غریب‌آبادی: کشورهای مدعی حقوق‌بشر در برابر ملت ایران باید پاسخگو باشند

بر اساس اخبار آنلاین ، متن این نامه به شرح زیر است:

به نام خدا

سرکار خانم دا آدا فتحی والی

مدیر کل دفتر سازمان ملل در وین مدیر عامل دفتر مبارزه با مواد مخدر و جرم سازمان ملل

این نامه در مورد اقدام تروریستی وحشتناک است. ترور وحشیانه دکتر محسن فخری زاده ، فیزیکدان و دانشمند برجسته در جمهوری اسلامی ایران ، که در سال 2020 اتفاق افتاد. وی در تاریخ 27 نوامبر در آبسرد ، استان تهران به دنیا آمد.

شهید فخری زاده فیزیکدان برجسته و استاد دانشگاه بود که اقدامات علمی زیادی را برای حفاظت از جمله در زمینه های شیمیایی غیرفعال ، دفاع بیولوژیکی و هسته ای انجام داد. یکی از آخرین خدمات شهید فخری زاده نقش برجسته وی در تولید اولین بسته آزمایش کرونا بومی بود که نقش مهمی در تلاش های ملی ما برای مهار بیماری عروق بیماری کرونا قلب در زمانی که ایران تحت تحریم های شدید غیرانسانی ایالات متحده است ، داشت. “مانع دسترسی ما به موارد بشردوستانه ، از جمله داروها و تجهیزات پزشکی می شود.” وی همچنین بر ساخت واکسن کرونا نظارت داشت.

شواهد روشنی وجود دارد که رژیم اسرائیل در تروریسم دست داشته است ، خصوصاً اینکه مقامات اسرائیلی بارها با دکتر فخری زاده تماس گرفته و چندین بار قصد ترور وی را داشته اند. این نمونه دیگری از تروریسم برنامه ریزی شده و سازمان یافته است که توسط وحشتناک ترین رژیم تروریستی سازمان یافته است تا صلح و امنیت بین المللی را به خطر بیندازد ، تمامیت ارضی را تهدید کند ، بی ثباتی منطقه ای ، حقوق بشر را از بین ببرد و از توسعه اقتصادی – اجتماعی کشورهای مستقل جلوگیری کند. بودجه:

چنین اقدام تروریستی بی امان ، مانند هر عمل تروریستی بین المللی ، صلح ، امنیت بین المللی را تهدید می کند ، اصول اساسی حقوق بین الملل ، اصول مندرج در منشور سازمان ملل و همچنین حقوق اساسی بشر را نقض می کند.

ترور دکتر محسن فخری زاده ادامه حملات تروریستی است که از یک دهه پیش و با ترور تعدادی از دانشمندان هسته ای ایران در یک دهه قبل در سال های 2010 ، 2011 و 2012 آغاز شده است که این امر مستلزم توجه جامعه جهانی و سازمان های بین المللی است. قابل ذکر است که این رژیم علاوه بر همه جنایاتی که طی دهه های گذشته مرتکب شده است ، نه تنها در اقدامات تروریستی علیه ایرانیان شرکت می کند ، بلکه عامل ترور چندین دانشمند دیگر در کشورهای مختلف است.

در برابر چنین اقدامی هولناک ، از جمله عواقب ناگوار صلح و امنیت بین المللی ، و این واقعیت که تروریسم به عنوان یک چالش برای جامعه جهانی ، نیاز به یک واکنش جمعی دارد ، ما از جامعه جهانی می خواهیم که به تعهدات قانونی خود عمل کند. بگذارید جامعه جهانی در محکوم کردن چنین اقدامات غیرانسانی در مبارزه با تروریسم تا حد ممکن قوی باشد.

جمهوری اسلامی ایران معتقد است که اتخاذ رویکرد استاندارد دو برابر نسبت به کشورها در مبارزه با تروریسم نه تنها مخرب خواهد بود ، بلکه منجر به شکست در مبارزه جهانی با تروریسم خواهد شد و در نهایت فرصت های بیشتری برای توسعه و توسعه تروریسم ایجاد می کند. رهبران امروز ، کشورهایی که ادعا می کنند از حقوق بشر “برای مبارزه با تروریسم” دفاع می کنند ، با یک آزمایش جدی تاریخی روبرو هستند. آنها باید به مردم ایران که 17000 نفر در حمله تروریستی کشته شده اند ، به دلیل سکوت در برابر چنین اقدامات وحشتناک تروریستی علیه ایران و مردم آن پاسخ دهند.

برتری:

سازمان ملل متحد با قطعنامه های متعدد خود همه اقدامات ، روش ها و اقدامات تروریستی را که هر شخصی در هر کجا مرتکب شده است به اتفاق آرا محکوم کرده و آن را بی اساس می داند. در این قطعنامه ها همچنین تأکید شده است که اقدامات ، روش ها و رویه های تروریستی مانند تأمین مالی ، برنامه ریزی و تحریک اقدامات تروریستی مغایر با اهداف و اصول سازمان ملل است. در همین راستا ، جمهوری اسلامی ایران انتظار دارد که دفتر مبارزه با جرایم و مواد مخدر سازمان ملل متحد (UNHCR) که یکی از مهمترین مأموریت های مبارزه با تروریسم را به عهده خود گرفته است ، مطابق تلاش ها و اقدامات خود بدون قید و شرط از این اقدام تروریستی حمایت کند. تروریسم را محکوم کنید.

برتری:

جمهوری اسلامی ایران ترور دکتر فخری زاده را به شدت محکوم کرده و بر تعهد خود در مبارزه با تروریسم تأکید می کند. در این راستا ، جمهوری اسلامی ایران این حق را برای خود محفوظ می داند ، از جمله حق ذاتی خود در دفاع از خود ، برای مقابله با این تروریسم یا هرگونه غیرقانونی دیگر مطابق با منشور ملل متحد و قوانین بین المللی ، کلیه اقدامات لازم را انجام دهد.

311311