بین الملل

غریب آبادی: صحبت گروسی درباره آژانس بود نه توافق جدید

به دنبال این خبر ، کاظم ریب اریب آبادی ، سفیر فوق العاده و تام الاختیار جمهوری اسلامی ایران در وین ، با اشاره به مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی که خواستار توافق جدیدی در مورد احیای مجدد هیئت آژانس انرژی هسته ای است ، در این باره توضیح داد.

قا اریب آبادی اظهار داشت. مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی چنین چیزی را نگفته است ، و در اصل ، آژانس بین المللی انرژی هسته ای نمی تواند وارد آن مناطق شود ، و تیتر خبری رویترز نیز با شیطنت و گمراه کننده تهیه شده است. عنوان کاملاً متفاوت از متن است که بخشهایی از مدیرکل آژانس بین المللی انرژی هسته ای را منعکس می کند.

او ادامه داد. “مدیرکل در مصاحبه خود گفت که در صورت احیای برجام ، پروتکل ، تفاهم متقابل ، توافق یا سندی برای دستیابی به هماهنگی های لازم برای برگشت اقدامات ایران لازم است.”

در همین راستا ، سفیر جمهوری اسلامی ایران همچنین به گفتگوی فعلی خود با مدیرکل آژانس اشاره کرد ، وی افزود. گروسی در این مکالمه گفت که وی به لزوم توافق جدید اشاره نکرده است ، متن مصاحبه وی در این زمینه روشن است. در زمینه نمایندگی بوده است.

وی از غی اریب آباد نام برد. البته اظهارات مدیر کل در مورد احتیاج به سند آژانس در صورت احیای برجام لزوماً نباید از نظر فنی و قانونی باشد و دیروز پاسخ لازم داده شد.

نماینده دائمی کشورمان با اشاره به اینکه متأسفانه رسانه هایی مانند رویترز از برنامه های سیاسی خود حمایت می کنند ، بنابراین اصول رسانه های حرفه ای را نقض می کنند ، از رسانه های محلی خواست که اخبار خارجی را ترجمه کنند ، از دقت و حساسیت لازم استفاده کنید.

23311