اجتماعی

عکس | رمزگشایی شگفت انگیز از دلبستگی گرگ‌ها به انسان‌ها !

به گزارش خبرگزاری سرگرمی برای همه، مجله اکولوژی و تکامل در گزارش خود اشاره کرد که گرگ ها نیز در بسیاری از موارد با انسان ارتباط دارند.

محققان دانشگاه استکهلم در سوئد آزمایش‌های رفتاری را بر روی 10 گرگ و 12 سگ انجام دادند تا به‌طور خاص رفتار دلبستگی تاریک سگ‌های سگ‌سان، زیرگروهی از سگ‌سانان (از جمله حیواناتی مانند سگ‌های خانگی، گرگ‌ها، کایوت‌ها و روباه‌ها) را اندازه‌گیری کنند. شغال ها، دینگوها و بسیاری از گونه های دیگر از پستانداران سگ موجود و منقرض شده اند) طراحی شد.

بیشتر بخوانید:

در این آزمایش، گرگ های 23 هفته ای به طور خود به خود بین یک فرد آشنا و یک غریبه تمایز قائل شدند و سگ ها نیز همین کار را کردند و در واقع با افراد آشنای وابسته تر رفتار نزدیک و صمیمانه تری داشتند. علاوه بر این، برای گرگ ها، حضور یک فرد آشنا به عنوان یک بافر استرس اجتماعی عمل می کرد و آنها را در موقعیت های استرس زا آرام می کرد.

این اکتشافات بر اساس مجموعه‌ای از شواهد است که با این فرضیه که سگ‌ها پس از اهلی شدن توسط انسان در 15000 سال پیش، توانایی پیوند با انسان‌ها را توسعه دادند، در تناقض است.

دکتر کریستینا هانسویت، دکترای اخلاق، دانشگاه استکهلم، سوئد، گفت: با مطالعات قبلی که به سوالات ما کمک زیادی کرده است، فکر می کنم اکنون زمان خوبی است تا این ایده را مطرح کنیم که اگر تغییراتی در رفتار دلبستگی انسان در گرگ ها وجود داشته باشد، این رفتار می تواند یک هدف بالقوه برای فشار انتخاب اولیه باشد. بگذار باشد. در طول آموزش سگ استفاده می شود.

رمزگشایی از تاریخچه ارتباط گرگ ها با انسان ها

دکتر هانسن بسیار علاقه مند است که بفهمد اهلی کردن حیوانات چگونه بر رفتار آنها تأثیر می گذارد. برای بررسی این سوال، او و تیمش از ده روزگی توله سگ و گرگ بزرگ کردند و آزمایش های رفتاری مختلفی را روی آنها انجام دادند. در یکی از این آزمایشات فردی آشنا و غریبه یکی یکی وارد اتاق آزمایش شدند تا شرایط عجیب و استرس زا را برای حیوان ایجاد کنند.

راز پنهان این آزمایش که در ابتدا برای ارزیابی دلبستگی در نوزادان انسان طراحی شده بود، تحریک رفتارهای دلبستگی، از جمله جستجو و نزدیک شدن به انسان، با ایجاد یک محیط ناپایدار بود.

در واقع چیزی که محققان در این آزمایش عجیب به دنبال آن بودند این بود که آیا گرگ ها و سگ ها می توانند یک فرد آشنا را از یک غریبه تشخیص دهند؟ هنگام ملاقات با یک فرد آشنا، بیشتر از یک غریبه محبت نشان می دهند و زمان بیشتری را صرف احوالپرسی و تماس فیزیکی با او می کنند یا نه. اگر سگ ها و گرگ ها یکسان و یکسان رفتار کنند، به این معنی است که این توانایی مختص سگ ها نیست و به طور خاص فقط در سگ ها ایجاد نشده است.

بیشتر بخوانید:

دکتر هانسن می گوید: «این دقیقاً همان چیزی است که ما دیدیم. کاملاً واضح است که گرگ ها مانند سگ ها افراد آشنا را به غریبه ها ترجیح می دهند. اما جالب تر اینکه وقتی سگ ها تحت تأثیر شرایط آزمایشی قرار نگرفتند، گرگ ها تحت تأثیر قرار گرفتند. آنها در اتاق آزمایش راه می رفتند. اما نکته قابل توجه این بود که وقتی یک فرد آشنا یا فردی که تمام زندگی خود را با گرگ ها بوده است دوباره وارد اتاق آزمایش شد، از راه رفتن منصرف شد. این بدان معنی است که یک فرد آشنا به عنوان سپر و محافظ در برابر استرس های اجتماعی برای گرگ ها عمل می کند. من شک دارم که این تا به حال در گرگ ها مطالعه شده باشد. و این وجود پیوند قوی بین حیوانات و افراد آشنا را تکمیل می کند.

ب. البته ممکن است برای عده ای تعجب آور باشد که گرگ ها از این طریق با انسان ها ارتباط برقرار می کنند، اما به گفته دکتر هانسن، در نگاهی به گذشته، منطقی به نظر می رسد. انتخاب در مراحل اولیه اهلی کردن سگ ها. »

دکتر هانسن اکنون در حال مطالعه داده هایی است که او و تیمش طی سه سال از پرورش گرگ ها و سگ ها در شرایط یکسان جمع آوری کرده اند تا درباره تفاوت ها و شباهت های رفتاری آنها بیشتر بدانند.

5858