عمومی

فواید شگفت‌انگیز آب برنج برای پوست و مو

برنج یکی از دانه های غلات است که غذاهای خوشمزه ، مغذی و قابل استفاده از غذاهای مختلف است. اما آیا می دانید آب برنج می تواند فواید خود را نیز داشته باشد؟

به گزارش عصر ایران به نقل از Power of Positive: “طبق مقاله منتشر شده توسط دانشکده بهداشت عمومی هاروارد ، شواهدی وجود دارد که نشان می دهد انسان حداقل 8000 سال برنج کشت کرده است.” انواع مختلف برنج بر اساس اندازه دانه طبقه بندی می شوند: مشخصات. همچنین ذکر شده است که در حدود 100 کشور از برنج به عنوان ماده اصلی استفاده می شود.

فواید آب برنج برای مو و پوست

در ادامه با برخی از مزایای استفاده از آب برنج برای پوست و مو بیشتر خواهیم آموخت.

– سم زدایی از مو

آب برنج می تواند آنتی اکسیدان های قدرتمند ، ویتامین های مختلف ، مواد معدنی را به عنوان یک درمان طبیعی فراهم کند که به سم زدایی مو کمک می کند ، سلامت آن را بهبود می بخشد ، آن را تقویت می کند.

– خاصیت ارتجاعی مو را افزایش دهید

هر وقت موهای خود را شانه و حالت می دهید ، احتمالاً متوجه می شوید که کمی کشیده می شود. میزان قابلیت ارتجاعی مو به ساختار ، سلامت و ژنتیک آن بستگی دارد. آب برنج می تواند به افزایش قابلیت ارتجاعی مو کمک کند. بنابراین ، احتمال آسیب دیدگی کاهش می یابد.

شستن مو با آب برنج به ویژه برای افرادی که موهای بلندی دارند یا به موهای خود حالت هایی می دهند که شامل کشیدن و پیچیدن موها باشد بسیار مفید است. آب برنج می تواند به کاهش شکستگی مو کمک کند.

– کاهش ساییدگی: آسیب

موهای شما روزانه با ابزارهای آرایش و ابزارهایی که باعث کشیدن ، پیچ خوردن یا صاف شدن آنها می شود در تماس هستند. همه اینها باعث ساییدگی می شود ، که می تواند منجر به آسیب ، شکستگی و ریزش مو شود. برق راکد نیز می تواند افزایش یابد.

استفاده از آب برنج برای شستشوی موها به لطافت و کاهش پوست هر سطح مو کمک می کند. شانه می تواند به راحتی از بین رشته های مو حرکت کند ، و الکتریسیته ساکن ممکن است شما را عجیب نشان ندهد. ممکن است حالت دادن به موها آسان شود.

– خشکی پوست سر را تسکین می دهد

خارش و شوره در حضور دیگران ممکن است تحریک کننده و حتی شرم آور باشد. یک مطالعه منتشر شده در Archives of Dermatological Research نشان داده است که شوره سر یک مشکل رایج است و می تواند ناشی از کمبود چربی در پوست سر باشد. اگر موهای شما خشک است ، سوزش ، خارش و پوسته پوسته شدن ممکن است برای شما آشنا باشد.

شستشو با آب برنج علاوه بر استفاده از شامپو و نرم کننده برای خشکی مو می تواند به آرامش مو و پوست سر شما نیز کمک کند. آب برنج می تواند به کاهش التهاب و خشکی پوست سر کمک کند. شوره سر کمتری خواهید داشت ، و حالت دادن به موهای شما راحت تر است.

– روشن شدن پوست

اگر می خواهید جلوه و جلای طبیعی تری به پوست خود بدهید ، شستشو با آب برنج می تواند به دستیابی به این هدف کمک کند. قرن هاست که بسیاری از زنان در کشورهای آسیایی از آب برنج به عنوان بخشی از کارهای زیبایی خود استفاده می کنند. آب برنج حاوی آنزیم هایی است که می تواند سلول های مرده پوست را به آرامی از بین ببرد و درخشندگی پوست را افزایش می دهد.

همچنین ، اگر لکه های تیره مرتبط با سن یا لکه های تیره مرتبط با بارداری ، تغییرات هورمونی یا آسیب های ناشی از آفتاب شما را آزار می دهد ، شستشو با آب برنج می تواند باعث خاموش شدن آنها شود و همچنین باعث افزایش نرمی بافت پوست می شود. علاوه بر صورت ، می توانید از آب برنج برای از بین بردن لکه های تیره پوست در مناطقی مانند مچ دست ، دست یا شانه استفاده کنید.

– کند کردن روند پیری

هیچ یک از ما در برابر روند پیری اجتناب ناپذیر ایمن نیستیم ، اما مراقبت از بدن و بدن می توانند به کاهش سرعت آن کمک کنند. افزودن آب برنج به برنامه روزانه شما می تواند به حفظ پوست جوانتر کمک کند و باعث کاهش خطوط ظریف شود.

الاستین موجود در پوست باعث نرمی ، لطافت و جوانی پوست می شود. با افزایش سن ، سطح الاستین در بدن کاهش می یابد ، پوست به تدریج چین و چروک می شود ، به دلیل خاصیت ارتجاعی کمتر ، افت می کند.

آنتی اکسیدان های موجود در آب برنج می توانند با رادیکال های آزاد که به سلول های پوست و الاستین آسیب می رسانند مقابله کنند. بنابراین ، علائم پیری می تواند به تأخیر بیفتد.

– به تسکین آفتاب سوختگی کمک می کند

آفتاب سوختگی در نهایت می تواند منجر به سفت شدن پوست ، چین و چروک و تیرگی و همچنین افزایش خطر ابتلا به سرطان پوست شود.

به دلیل فراموش شدن استفاده از ضد آفتاب ، گاهی اوقات احساس سوزش مختصری روی پوست ایجاد می شود. شستن پوست با آب برنج به تسکین پوست تحریک شده کمک می کند. آب برنج احساس آرامش بخشی و طراوت بخشی روی پوست ایجاد می کند ، که می تواند به تسریع روند بهبود آفتاب سوختگی کمک کند.

– چربی پوست را کاهش دهید

پوست چرب می تواند به اندازه پوست خشک مشکل ساز باشد. همچنین ممکن است پوستی ترکیبی داشته باشید که در بعضی مناطق چرب و در بعضی مناطق خشک باشد. تولید زیاد روغن می تواند منافذ پوست را مسدود کرده و باعث ایجاد جوش های دردناک شود.

نشاسته طبیعی موجود در آب برنج می تواند به تنگ شدن منافذ پوست و جذب چربی اضافی کمک کند. آب برنج همچنین می تواند ظاهر پوست چرب را کاهش دهد. می توانید از پنبه برای استفاده از آب برنج در مناطق روغنی صورت استفاده کنید.

ممکن است مانعی برای پوست سالم ایجاد کند

طبق مقاله ای در مجله Progress in Lipid Research ، پوست انسان دارای یک لایه خارجی است که از آن در برابر حمله باکتری محافظت می کند. این سد طبیعی از سلولهای چربی خاصی تشکیل شده است. آسیب رسیدن به این سد محافظتی می تواند منجر به مشکلاتی از جمله درماتیت ، روزاسه و سایر بیماری های پوستی شود.

مصرف روزانه آب برنج می تواند به تقویت و حفظ سد طبیعی پوست کمک کند. نشاسته برنج باقی مانده در یخ می تواند به ترمیم آسیب و تقویت سد پوست کمک کند. نتیجه می تواند پوستی سالم با تحریک و التهاب کمتر باشد.

چگونه آب برنج درست کنیم؟

آب برنج یک محصول ساده و ارزان قیمت است که به راحتی تهیه می شود و می تواند تا یک هفته در یخچال نگهداری شود.

مواد لازم

نصف فنجان برنج

دو لیوان آب تصفیه شده

سه روش ساختن آب برنج

آب برنج را می توانید به یکی از سه روش تهیه کنید. درصورتی که روش جذب سریعتر باشد ، اما شما همچنین می توانید منبع مفیدی از فرآیند جوشاندن داشته باشید. برای یک محلول ملایم تر ، می توانید روش تخمیر را در نظر بگیرید.

– جذب

برنج و آب را در یک کاسه اضافه کنید و بگذارید حداقل 30 دقیقه بماند. وقتی آب ابری شد ، آن را فشار دهید و در ظرف دیگری بریزید. آب برنج را در اسپری بریزید و از آن برای مرطوب سازی مو یا صورت استفاده کنید.

– پختن

ظرف را روی حرارت کم قرار دهید و آب و برنج اضافه کنید. بگذارید آب بجوشد. حرارت را کم کنید: در قابلمه را بگذارید و به مدت 15 دقیقه بجوشانید. مخزن برنج را فشار دهید و آب را در یک ظرف شیشه نگه دارید.

– تخمیر

آب و برنج را در یک کاسه اضافه کنید ، بگذارید 20 دقیقه بماند. مخلوط را هر پنج دقیقه به آرامی و با یک قاشق چوبی هم بزنید. سپس این مخلوط را صاف کنید ، آب برنج را در یک ظرف شیشه ای بریزید و بگذارید حدود یک یا دو روز بماند تا بوی خوبی بگیرد.

در یک ظرف شیشه ای قرار داده و آب برنج را در یخچال نگهداری کنید. می توانید از این محلول برای صورت و موهای خود استفاده کنید. پس از هفت روز ، آب باقی مانده برنج را دور بریزید.

دستورالعمل ها:

اگر آب برنج را در یک قوطی اسپری قرار دهید ، می توانید آن را روی صورت یا موهای خود اسپری کنید. می توانید آب برنج را در ظرف شیشه ای درب دار نگه دارید و با پنبه روی پوست خود بمالید. گزینه دیگر ترکیب آب برنج با شامپو یا نرم کننده ای است که استفاده می کنید.

بعد از شستن موها می توانید از آب برنج هم استفاده کنید. وقتی مو خیس است ، از آب برنج استفاده کنید ، سر را حداقل به مدت 20 دقیقه با حوله بپوشانید. در آخر موهای خود را به خوبی بشویید و اجازه دهید خشک شود.

توجه!

برنج های تجاری در صورت غیر ارگانیک بودن اغلب با سموم دفع آفات ، کودهای شیمیایی تماس پیدا کرده اند. قبل از پختن آب برنج ، برنج را به هر طریقی کاملاً بشویید. مصرف آب برنج معمولاً عوارض جانبی ندارد ، اما اگر علائم التهاب یا آلرژی دارید ، استفاده از آن را متوقف کنید.

انتهای پیام: