عمومی

ورود دولت به بازار برنج/ تولید سبز توجه شود – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، محمد قربانی صبح پنجشنبه در جلسه شورای هماهنگی جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه بازار برنج موضوع: جدی و شالیکوبی می بینم پر برنج است و همه این موارد را رصد می کنیم، گفت: وزارت جهاد کشاورزی وارد روند خرید برنج در بازار می شود و تهیه آن انجام می شود و وقتی دولت وارد شود برندهای بزرگ هم می آیند. در، و ما؛ آنها شاهد تغییرات خوبی در بازار برنج خواهند بود.

وی با اشاره به اینکه حفظ جایگاه های اول در تولید محصولات کشاورزی بسیار مهم است اما پرداختن به صادرات محصولات کشاورزی از اهمیت بیشتری برخوردار است، افزود. تعاملات ما با کشورهای مختلف آغاز شده و تفاهم نامه های خوبی نیز امضا شده است.

او یادآوری کرد. وی افزود: دنیا بر سلامت مواد غذایی تاکید دارد و ما باید به این سمت برویم، اما در کشور ما بیشتر بر تولید تاکید می‌شود، از طرفی باید سازمان‌های واردات و صادرات را پای کار بیاوریم. نقشی در این زمینه داشته باشد».

قربانی ادامه داد. ما باید لیزینگ کشاورزی در استان ها داشته باشیم و این وظیفه ماست که از محصولات کشاورزی بر اساس واقعیت ها حمایت کنیم تا از منافع تولیدکنندگان و مصرف کنندگان حمایت کنیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه مازندران در تنظیم بازار کشور عملکرد خوبی داشته است، گفت: جای تشکر دارد و این نشان دهنده وجود مجموعه منسجمی در سازمان است که به صورت جهادی فعالیت می کند. عرضه اگه این چیه؟ عرضه در صورت وجود شرایط مالی قرارگاه «خاتم الانبیاء» در زمینه زهکشی و تجهیز زمین شروع به کار می کند.

او روشن کرد. کشاورزان باید بیش از گذشته به تولید سبزیجات توجه کنند زیرا هم بازار موجود است و هم درآمدزایی را به شدت افزایش می دهد.