بین الملل

علت سندروم مرموز هاوانا در میان دیپلمات‌های آمریکایی مشخص شد

براساس گزارشی از آکادمی ملی علوم آمریکا ، علائم عصبی بیماری ناشناخته ای که دیپلمات های آمریکایی در خارج از کشور ، به ویژه در کوبا ، چین و روسیه با آن دست و پنجه نرم می کنند ، ارتباط مستقیمی با انرژی مایکروویو دارد.

به گزارش سرگرمی برای همه ، به نقل از اسپوتنیک ، وزارت امور خارجه در سال 2017 ادعا کرد که ده ها دیپلمات آمریکایی که از سال 2016 تا 2018 در سفارتخانه های آمریکا در کوبا ، چین و روسیه کار می کردند توسط یک دستگاه صوتی مرموز زخمی شدند. این سندرم هاوانا نامیده می شد ، برخی از کارمندان دچار مشکلات شنوایی و آسیب احتمالی مغز شدند.

حملات احتمالی پرتوی ، که به وضوح کارکنان آمریکایی خارج از کشور را در سال های اخیر تحت تأثیر قرار داده است ، آنها را بیمار کرده و مشکلات تعادلی ایجاد کرده است. این امر باعث شد سرویس امنیت دیپلماتیک وزارت امور خارجه ، انستیتوهای ملی بهداشت ، مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها ، FBI ، ارتش و CIA در این باره تحقیق کنند.

این حادثه اولین بار در سال 2017 گزارش شد ، با گزارشاتی که در اواخر سال 2016 در هاوانا ، کوبا ، دیپلمات های آمریکایی و دیگر مقامات دولتی صداهای عجیب و غریب شنیدند ، احساسات جسمی عجیبی را ایجاد کردند که باعث مشکلات شنوایی ، تغییر در تعادل و درک آنها شد.

این علائم با آسیب خفیف مغزی مانند ضربه مغزی همراه بود.

گزارش جدید براساس نتایج بدست آمده پس از بررسی علائم سایر کارمندان وزارت امور خارجه و دولت توسط متخصصان علوم پزشکی روز شنبه منتشر شد.

بر اساس این گزارش ، بسیاری از قربانیان ادعا می کنند که در گوشه گوش خود صدای بلند شنیده و احساس فشار می کنند. این امر با شکایت سرگیجه ، عدم تعادل در راه رفتن و اختلال در بینایی همراه است.

یک استاد پزشکی در دانشگاه استنفورد گفت ، کمیته معتقد است که علائم ، نشانه ها و مشاهدات کاملاً واضح و واضح توسط مقامات دولتی با انرژی انرژی فرکانس رادیویی فرکانس رادیویی مطابقت دارد.

او ادامه داد. “از آنجا که این مطالعه علائم بیماران ، مانند عفونت ، مواد شیمیایی ، عوامل روانشناختی – انرژی مایکروویو ، چهار روش برای توضیح را در نظر می گیرد ، به طور کلی ، به نظر می رسد که انرژی فرکانس رادیویی منطقی ترین مکانیسم است. توضیح این موارد یکی از مواردی است که در کمیسیون مورد بحث قرار گرفته است. کمیته نمی تواند سازوکارهای احتمالی دیگر را رد کند ؛ احتمالاً برخی از عوامل را در برخی موارد و تفاوتها را در موارد دیگر توضیح می دهد.

انتهای پیام: