اجتماعی

علائم حمله قلبی چیست؟ – سرگرمی برای همه

پیش‌بینی حمله قلبی قبل از وقوع آن دشوار است، بنابراین بسیاری از مردان و زنانی که به‌طور ناگهانی بر اثر بیماری قلبی می‌میرند، هیچ علامت قبلی ندارند.

به گزارش سرگرمی برای همه، بدون شک بیماری های قلبی یکی از حادترین بیماری ها هستند. یکی از بارزترین انواع بیماری های قلبی، حمله قلبی است که معمولاً راهی برای پیشگیری از آن وجود ندارد. آشنایی با علائم اولیه بیماری های قلبی برای همه افراد ضروری است و همچنین به گفته متخصصان هنگام بروز حمله قلبی، زمان یکی از عوامل کلیدی و طلایی است که در به حداقل رساندن آسیب های ناشی از آن موثر است.

در زیر به بررسی علائم هشدار دهنده حمله قلبی به نقل از Healthline می پردازیم.

* درد قفسه سینه

درد قفسه سینه همچنان یک علامت هشدار دهنده حمله قلبی در مردان و زنان است. درد قفسه سینه با احساس فشار و سوزش همراه است. ممکن است احساس کنید که یک جسم بسیار سنگین روی سینه شما قرار گرفته است. این درد مدت زیادی طول می کشد و با حرکت بدتر می شود. دردی که بیش از چند ثانیه طول نمی کشد، مربوط به قلب نیست و ممکن است به دلیل اسپاسم عضلات قفسه سینه باشد.

* سرگیجه

عوامل زیادی می توانند باعث شوند تعادل خود را از دست بدهید یا برای لحظه ای احساس ضعف کنید، اما اگر ناگهان احساس بی ثباتی کردید و ناراحتی قفسه سینه یا تنگی نفس داشتید، فوراً به پزشک مراجعه کنید. این علامت ممکن است به این معنی باشد که فشار خون شما پایین است زیرا قلب شما آنطور که باید پمپاژ نمی کند.

* کاهش تحمل ورزش

یکی از علائم هشدار دهنده سکته قلبی کاهش تحمل ورزش است، مثلاً قبلاً می توانستید به راحتی از پله ها بالا بروید، اما اکنون احساس تنگی نفس می کنید یا حتی باید در وسط پیاده روی بایستید و استراحت کنید. این علامت را باید خیلی جدی گرفت. خستگی شدید یا ضعف غیر قابل توضیح که برای روزها طول می کشد می تواند از علائم بیماری قلبی، به ویژه برای زنان باشد.

* گلودرد یا فک

گلودرد یا فک احتمالاً مربوط به قلب نیست. بیشتر احتمال دارد که مشکل عضلانی، سرماخوردگی یا مشکل سینوسی باشد، اما اگر درد یا فشاری در مرکز قفسه سینه خود دارید که به گلو یا فک شما می رسد، می تواند نشانه ای از حمله قلبی باشد.

به گفته دکتر شارون هیز، نکته کلیدی این است که عوامل خطر خود را بشناسید. اگر اضافه وزن و کم تحرک، فشار خون بالا و سابقه خانوادگی بیماری قلبی دارید، باید علائم خود را جدی‌تر بگیرید.

انتهای پیام