فرهنگ و هنر

عزت و سعادت جامعه مرهون فرهنگ کار و تلاش است

تولیت آستان قدس رضوی اسلام را محرک کار، تلاش برای امرار معاش حلال دانست.

به گزارش سرگرمی برای همه، به نقل از آستان نیوز، حجت الاسلام والمسلمین احمد مروین با مدیران مؤسسه خیریه آستان قدس رضوی که در تالار حرم رضوی برگزار شد، با محوریت تاکید بر اسلام – اسلام دیدار کرد. تلاش از اخلاق ائمه اطهار نسبت به ظرفیت و جایگاه کار یاد کرد. در فعالیت اقتصادی نباید فقط نگاه مادی داشت، از دیدگاه اسلام کار و تلاش امری بسیار مقدس و عبادت بزرگ است.

وی گفت: کار و تلاش در اسلام به اندازه تلاش برای خدا ارزشمند است. پایتخت جهان و شادی جهانی است.
تولیت آستان قدس رضوی موظف است به فرهنگ کار و تلاش برای عزت و سعادت جامعه بگوید. تلاش های علمی و خلاقانه نتیجه کار و تلاش برای استفاده بهتر و پایدار از منابع طبیعی است، به عنوان مثال در کشاورزی اگر آب است. مدیریت می تواند سطح را بالا ببرد. فرهنگ را زیاد می کند، بهره وری را زیاد می کند، علاوه بر منافع اقتصادی، ثواب زیادی دارد، مواهب الهی، یا اعمالی که برای یک یا چند نفر ایجاد کار می کند، رضای خدا، برکات را زیاد می کند.
وی سپس بر لزوم اجرای دقیق سیاست کلان آستان قدس رضوی تاکید کرد. تمام اقدامات و فعالیت های بنیاد بهره وری وقف باید با سیاست کلان استون قدس مطابقت داشته باشد، این سیاست ها رسمی نیست، بنابراین همه اقدامات باید باشد. این سیاست را به طور مداوم دنبال کنید. باید حفظ شود.
حجت‌الاسلام والمسلمین به مدیران اقتصادی آستان قدس مروین پیشنهاد موفقیت قانونی داد. توانایی کشف موفقیت‌های حقوقی و استعدادها در داخل مجموعه، برای ادامه پیشرفت هر سازمانی یک ضرورت است، بنابراین همه مدیران باید در بازه زمانی معینی نماینده جانشینان خود باشند.
وی با یادآوری برنامه ریزی مناسب بهره وری اراضی آستان قدس رضوی گفت. دعوت، توافق با متخصصان و کارشناسان، برای ساماندهی و بهره برداری از اراضی آستان قدس، به گونه ای که مردم مشکلی برای اراضی آستان قدس ایجاد نکنند.
آستان قدس رضوی همچنین بر لزوم مدیریت زمان در اجرای پروژه های عمرانی تاکید کرد. برنامه زمانبندی هر فاز یکی از موضوعات کلیدی در کاهش هزینه های ساخت و اجرای اقتصادی پروژه ها می باشد.
وی به رهبران توصیه کرد که با مردم و کارکنان دیدار کنند. مدیران باید برای برقراری ارتباط مستقیم با افراد، کارکنانشان، وقت بگذارند، به حرف های آنها گوش دهند، به ویژه در زمینه هایی که بیشتر به مردم مربوط می شود.
حجت الاسلام -المسلمین آستان قدس رضوی دستگاه امام رئوف (ع) است، لذا رهبران باید با مردم و کارکنان با مهربانی و دلسوزی تا حد امکان رفتار کنند و تا حد امکان در رفع مشکلات آنان تلاش کنند.
ایشان ملت ایران را مردمی صادق، مقاوم، شریف خواند. “نگرش با عزت و مسئولیت پذیری مردم نسبت به مردم منجر به اعتقاد، رضایت، دلسوزی آنها می شود. رهبران ابتدا باید در صورت نیاز آنچه را که می توانند برای حل مشکل مشتریان انجام دهند. از توان آنها خارج بود که با احترام و صبورانه دلیل را برای مشتری توضیح دهند.
تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به لزوم افزایش شرکت ها برای بهبود کارشان گفت: بنیاد بهره وری وقف باید اقداماتی را برای ایجاد زنجیره های ارزش در شرکت ها انجام دهد تا آنها را انعطاف پذیرتر کند.
حجت الاسلام والمسلمین مروین همچنین از بیمارستان رضوی به دلیل کسب عنوان ممتاز از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به دلیل کسب رتبه دوم در بین بیمارستان های کشور و رتبه اول بیمارستان های خصوصی تقدیر کرد.

انتهای پیام: