ورزشی

طلسم شکنی شاگردان مجیدی مقابل الشرطه/ استقلال برای الدحیل خط و نشان کشید

به گفته سرگرمی برای همه. دو تیم فوتبال استقلال و الشرطه ایران در هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا به مصاف هم رفتند که این دیدار با برتری 3 بر صفر فرهاد مجیدی به پایان رسید. استقلال با 6 امتیاز در رده نخست جدول قرار گرفت تا خود را برای دیدار مهم مقابل الدوحیل قطر آماده کند.

در اولین دقایق بازی ، وسط زمین بود ، تیم دو تیم تلاش بیشتری کردند تا به دروازه راه پیدا کنند. در دقیقه 8 مهدی قائدی در محوطه جریمه الشرطه فرصت خوبی برای فرار داشت اما دفاع الشرفه مانع از گلزنی وی شد. حسام کاظم بازیکن الشرطه در دقیقه 11 به دلیل اقدام خشن علیه فرشید اسماعیلی از داور کارت قرمز گرفت. در دقیقه 16 آرش رضواند یک منجنیق را وارد دروازه الشورتا کرد که دروازه بان حریف مانع آن شد. الشورتا دهم شد ، تیم بیشتر در محوطه دفاعی فرو رفت و نگاه خود را به ضد حمله معطوف کرد. در این مدت “نیروی دریایی” سعی در ایجاد موقعیت گلزنی داشت اما تلاش های تیم مجیدی بی نتیجه ماند تا اواسط نیمه دوم. در دقیقه 24 مسعود ریگی با در دست داشتن توپ در وسط زمین و برخورد با بازیکنان حریف ، از پشت محوطه جریمه الشرطه به دروازه حریف برخورد کرد اما ضربه او با اختلاف کمی از کنار دروازه به بیرون رفت. .

با نزدیک شدن به نیمه اول ، استقلالی ها نتوانستند راهی به دروازه الشرطه پیدا کنند. تیم عراقی همچنین می خواست با ایجاد لایه های دفاعی مانع ایجاد موقعیت شاگردان فرهاد مجیدی شود و با ایجاد موقعیت در برابر حمله سعی در بهبود شرایط بازی به نفع خود داشته باشد. در دقیقه 44 اوضاع تغییر کرد ، و “استقلال” موفق شد تک گل بازی را به ثمر برساند. پاس غیرقابل تماشای آل العدی در محوطه جریمه الشرطه به محمد نادری انجام شد و نادری موفق شد با یک ضربه عالی دروازه تیم حریف را باز کند و نیمه اول را با همان گل به پایان برساند.

504

شروع نیمه دوم با تعویض استقلال همراه بود و طی آن ملیچ جایگزین سبحان خاقانی شد. آبی پوشان در دقایق ابتدایی نیمه دوم توسط Diabate եզ رضاوند شانس به ثمر رساندن دو گل را داشتند اما ضربه آنها توسط دروازه بان حریف مهار شد. در دقیقه 55 فرشید اسماعیلی که از محوطه جریمه حریف پیش بود برای دومین بار با پاس زیبای آرش رضاوند دروازه الشورتا را باز کرد و در داخل منطقه نفوذ کرد و ضربه محکمی زد. استقلال که در نیمه دوم عملکرد تهاجمی تری داشت ، در دقیقه 65 نیز به شیخ دیاباته یک گل زد. در این صحنه رضواند پاس زیبایی را برای مهاجم بلند قامت “آبی ها” ارسال کرد که او نیز برای سومین بار با یک شوت دقیق دروازه حریف را باز کرد. تیم استقلال موقعیت های خطرناکی داشت اما نتوانست از آنها استفاده کند. استقلال اولین پیروزی خود را مقابل الشورتا به دست آورد تا طلسم را بشکند و با 6 امتیاز در دیدار تعیین کننده مقابل الدحیل قطر آماده شود.

داور: Neyphone Roish Jimani (سریلانکا)

آن کمک می کند. ال. کی آرن و عبدالله الورد

کارت زرد محمد حسین مرادمند اوب سبحان خاقانی (استقلال) ، قرار عامر و علی الطائمی (الشورته)

کارت قرمز. حسام کاظم (شرط)

گل ها: محمد نادری (44) ، فرشید اسماعیلی (55) و شیخ دیابات (65) برای استقلال

ترکیب استقلال ایران. محمد رشید مظاهری ، وریا فافوری (66- احمد موسوی) ، محمد حسین مرادمند ، سیاوش یزدان ، محمد نادر (66- عارف هو علامی) ، هراوی ملیچ (46- سبحان خاقانی) ، مسعود رشید (66) (مهری) ، شیخ دیاباتن دی مهدی قائدین (77- آرمان رمضان).

سرمربی: فرهاد مجیدی

ترکیب شرطی عراق. احمد بازل ، قرار امیر ، سعد ناطق ، علی فیض (79 – علی التمیمی) ، فهد یوسف (79 – مراد محمد) ، امجد عطوان (79 – الاغ گفتن محمد) ، علی فیصل (71 – مازن فیاض) ، علا علی ، حسام کاظم ، سعد عبدالامیر به محمد داود (71- ریواس).

سرمربی: الكساندر لیچ